mijn verzorgpony staakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

Re: mijn verzorgpony staakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:02

ramboe schreef:
zonder zadel doet ie het ook en hij heeft geen pijn dat heeft de dierenarts onderzocht ik denk dat het ondeugendheid is!

Als je pony al last van zn rug heeft is dat niet in 1 keer over als je zonder zadel gaat rijden.
En ik zou er iemand naar laten kijken die er echt verstand van heeft..
dierenartsen kijken vaak of je paard goed loopt en kijken naar veel andere dingen niet
ik zou eens met de eigenaar overleggen en er iemand met veel verstand naar laten kijken
ik heb zelf goede ervaringen met mensen van http://www.happy-athlete.nl

Een pony staakt echt niet zomaar. Het is heel duidelijk dat die ergens last van heeft! Knipoog

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:06

Staakt je verzorgpony sinds kort?

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 11:59

ehmm nee altijd al

xAngeldust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 14:25

Langzaam aan opbouwen.. Als hij/zij het goed doet, belonen, staakt hij/zij weer, af stappen, recht in de ogen aankijken en er tegen praten. Dan weer opstappen, en als hij/zij dan weer verder gaat, weer belonen (liefst niet met voedsel onder het rijden, anders gaat hij/zij juist vervelender doen. Achteraf als hij/zij het goed gedaan heeft, mag je wel wat voeren Tong uitsteken )

PS. Als dit niet werkt, is er duidelijk iets aan de hand.

Bambi_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:41

Dit heb ik ook een hele poos gehad met mijn pony. Mijn pony deed het gewoon uit eigenwijsheid. Dat heb ik hem afgeleerd, door het langzaam op te bouwen. Als hij een paar stappen heeft gedaan direct belonen. En zo doorgaan.
Succes Knipoog

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 19:38

dankje bambi_95 zie je wel heelveel mensen zeggen dat je pony het niet uit eigenwijzigheid doet maar dus het is wel waar! dankje!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:44

Dus 1 persoon zegt het en het is zo ? Tong uitsteken
Mijn verzorgfjord heeft er ook een handje van om te gaan staken als ze er genoeg van heeft en ja ze is eigenwijs. Maar dat is de oorzaak niet hoor als ze echt niet meer wil. Dan verveelt ze zich, of ze heeft het moeilijk omdat ze niet genoeg spieren/conditie heeft.

Ik weet niet wat jij met die welsh doet, maar als je alleen wat op de wei rustig rondhobbelt kan het wel eens zijn dat je (verzorg)pony zich gaat vervelen en daardoor gaat staken (als je zeker bent dat de pony lichamelijk in orde is ...) vergeet niet dat hij/zij nog maar 6 is en nog wel wat afwisseling en avontuur kan gebruiken.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 17:18

ja dat is zo maar ik laat hem crossen maar hij is niet zo snel ik ben met hem aan zijn conditie aan het werken en ik laat hem springen (dat kan die wel goed) doe spelletjes maak buitenritten dus dat kan het niet zijn. :S

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:28

Er hoeft neit altijd iets aan de hand te zijn. Kijk maar op maneges. Men koopt er een braaf paard dat nog nooit stil heeft gestaan. Enkele weken op de manege is al genoeg om het paard bij sommige mensen te laten stilstaan als dat in zijn karakter zit om aan te geven dat de ruiter niet kan rijden. Bij andere mensen loopt het paard gewoon door.

Ik denk dat je paard je aan het uit proberen is en ik vind dat je beter 3 keer dat je paard staakt de zweep kunt gebruiken (erna belonen als hij het weer doet) dan hem voor de rest van zijn leven laten staken en omdat jij niet wil slaan hem zijn zin geven. NA 3 keer snappen ze meestal wel dat ze beter kunnen blijven lopen en heb je de zweep niet meer nodig. misschien als je het an voelt komen je stem om hem te waarschuwen, maar dat is vaak dan genoeg.

Mocht je toch twijfelen ove reen meidsch probleem, laat er iemand op rijden die goed kan rijden en kijk of hij het dan ook probeert. (Waarschijnlijk wel) Geef die persoon wel de kans het probleem op te lossen voor je die er weer af haalt!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:34

xAngeldust schreef:
Langzaam aan opbouwen.. Als hij/zij het goed doet, belonen, staakt hij/zij weer, af stappen, recht in de ogen aankijken en er tegen praten. Dan weer opstappen, en als hij/zij dan weer verder gaat, weer belonen (liefst niet met voedsel onder het rijden, anders gaat hij/zij juist vervelender doen. Achteraf als hij/zij het goed gedaan heeft, mag je wel wat voeren Tong uitsteken )

PS. Als dit niet werkt, is er duidelijk iets aan de hand.

Eens in de ogen kijken? Huilen van het lachen Ik ken paarden die gewoon een uur terugkijken iedere keer hoor.

Je mag niet 'zomaar rondcrossen' met een pony, je moet er wel wat figuren mee rijden, rond pionnen bijvoorbeeld, ga balkjes draven.

Laat iemand in het midden staan met de longeerzweep die je helpt.

Enneeee... beter 1 keer een flinke tik van de zweep dan 30 000 keer been geven toch?

oradorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:29

Als je paard staakt eerst proberen aan te drijven .
Vraag het aan je instructeur.

Mijn raad is ; als hij niet op de benen reageert moet je een zweep op sporen gebruiken.

ClooneyManon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:37

probeer er achter te komen waarom je paard staakt dan kun je op een rustige manier het oplossen.
wat al in mijn onderschrift staat.
waar kennis stopt, begint agressie