Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Billy schreef:Grappig,
een smid mot soft zijn tegen de paarden, mag niet zeuren over au-rug, want hij wilde per slot van rekening zelf smid worden. en oh ja, de smid moet ook ruim de tijd nemen om een paard te bekappen....
Daarbij mag een smid niet teveel geld rekenen voor het beslaan of bekappen van een paard, want dan gaat men naar een ander..
Hoe moet een smid zo in de vrede op een behoorlijke manier zn brood verdienen?
. Al hoewel ik ze ook amper kon vinden destijds.
. Dan kan de hele paardenwereld gaan lopen miepen over wat wel en niet kan, maar gelukkig bepaal ik dat alleen zelf.

). Judje schreef:Wat de hoefsmid in deze gedaan heeft vind ik niet kunnen.
Wat ik in deze wel vindt is dat je als eigenaar verantwoordelijk bent voor het gedrag van je paard tijdens het bekappen.
Toen ik mijn veulen kreeg (7 mnd. oud) was het ook een draak met hoeven krabben en dergelijke. De hoefsmid heb toen ook een paar weken te laat gebeld, omdat ik eerst wou hebben dat zij zich fatsoenlijk kon gedragen.
Natuurlijk is het de hoefsmid zijn werk en ken je de risico's van het vak als je begint, maar misschien is het verstandiger om de volgende keer te wachten met het bellen van de hoefsmid totdat het paard vertrouwt en braaf is met beentjes optillen en hoevenkrabben.

Ik heb hem al eens gezegd dat als hij dat bij mijn pony zou flikken (als ik er eentje had,dan) dat hij een lel van mij met een tang kan terugverwachten. Istie hork nu helemaal gek.. met een tang slaan..
.