Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

runningkawa schreef:2 jaar terug heb ik ergens gereden, paard zou ook elke ruiter eraf flikkeren.. (zeiden ze pas naderhand)
Ook een Jazz
Ik heb dat dier gereden en merkte dat hij heel erg gevoelig was.
Kun jeje je handen niet echt helemaal beheersen, je benen niet echt en zelfs je zit niet...weet ik zeker dat hij idd gevaarlijk was.
Ik vond hem zelf heerlijk rijden.
Door alleen al anders te gaan zitten reageerde hij
Je dacht aan de galop en je galopeerde...
Je dacht aan de overgang terug, hup je was terug
Maar dan moest je geen hand gebruiken, dan had je een probleem.
En zo zijn meer jazzen...maar in het verleden ook wel andere gehad die zo waren.
Kawa was vroeger ook zo...vandaar dat ik geen probleem had met dat diertje te rijden.
Maar van Kawa zijn ook mensen af ge donderd...tja teveel been of hand en je had een probleem
En dat is dus wat je eerlijk naar jezelf moet gaan bekijken
Heb ik echt een zachte hand en been
Wordt is snel boos (want dat kan niet)
Dus echt heeeel goed naar jezelf kijken
En daarmee zeg ik dus eigenlijk het zelfde als CM en stephanie
sylaine4ever schreef:ik heb zelf een jazz merrie(4jaar)
heel lief over al mee met rijden omgang doet geen vlieg kwaad.
Alleen de trailer maja daar heeft ze nooit tot bijna nooit ingestaan ze is super!!!!
maja ze zeggen het ook van gribaldies,,,en laat ik nou ook een grib merrie hebben super lief je kan er alles mee doen enigste is geef haar 1 vinger en ze wil je hele hand.
totaal niet gemeen nooit gestijgert of gebokt
. Beestje krijgt elke dag weidegang en wordt regelmatig consequent bereden. Toch heeft ze een keer een schaap doodgebeten (echt heel luguber) wat bij d'r in de wei stond. Verder een drama met trailer laden, dat wil ze dus gewoon niet en altijd steigeren met buitenritten. Ben benieuwd hoe lang m'n vriendin d'r nog houdt....Plaatje om te zien maar wat een rotkarakter!
Urielle schreef:De moederlijn doet ook veel....

nu weet ik ook wel dat de ene de andere niet is, maar de 4 die ik gereden heb
dat klikte gewoonweg echt niet ... 1tje heeft me ook 5 verschoven wervels opgelevert