Wanneer heeft jouw paard je hart doen smelten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa

Re: Wanneer heeft jouw paard je hart doen smelten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:28

Vandaag nog. Paardje van de manege waar ik altijd mee spring, staat wegens gezondheidsproblemen al eerder op het land. Ik heb echt veel met dat paardje. Vandaag ging ik naar het land toe, riep "Moortje" ze kwam eraan en toen ze voor mij stond, legde ze haar hoofd op mijn schouder en bleef heel lang zo staan knuffelen Lovers

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:31

Wat een mooie verhalen zitten ertussen!

Ik ben al 4 1/2 jaar stapeldol op mijn paard. Maar het meest bijzondere vond ik wel dat ze vorig jaar haar veulen kreeg precies op het moment dat ik aankwam op stal zodat ik alles heb kunnen meemaken.
En dat terwijl ik ervan uit was gegaan dat ik de bevalling beslist zou missen.
Het is natuurlijk niet zo maar ik het voelde toch een beetje alsof ze op me gewacht heeft.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:33

Vandaag nog.
Niet m'n eigen paardje,maar verzorgpony geweest en ik ging hem naar de wei brengen en hij kwam helemaal bij me kroelen,terwijl hij dat maar heel weinig doet en dat voelt dan weer zoo vertrouwd Lovers

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:21

Dit heeft de mijne ook af en toe. Als ik hem dan uit de wei ga halen komt ie de ene keer heel rustig om te afgelopen, en de andere keer galloperend en hinnikend tegelijk. Zo lief is dat! Maarja, heb eerder het idee dat dat is omdat ie dan weet dat die eten krijgt Vork Maar ach, het blijft lief.
Als ik op stal kom en hij staat binnen hinnikt die altijd heeel zachtjes, dat vind ik nog liever! Lachen

Laatst ook, ik was aan het huilen toen ik bij hem stond (wegens ruzie toendertijd met me vriend) en normaalgesproken doet ie heel lomp. Maar nu kwam die heel zachtjes tegen me aanstaan en deed heel rustig. Ze merken het echt wel, als we verdrietig zijn!
Laatst bijgewerkt door Moelie op 16-06-08 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:22

Bar schreef:
Wat een mooie verhalen zitten ertussen!

Ik ben al 4 1/2 jaar stapeldol op mijn paard. Maar het meest bijzondere vond ik wel dat ze vorig jaar haar veulen kreeg precies op het moment dat ik aankwam op stal zodat ik alles heb kunnen meemaken.
En dat terwijl ik ervan uit was gegaan dat ik de bevalling beslist zou missen.
Het is natuurlijk niet zo maar ik het voelde toch een beetje alsof ze op me gewacht heeft.

Dat heb ik ook meegemaakt met een merrie die ik 3 jaar lang heb gehuurt. Ik wist dat ze elk moment kon bevallen, ze was al over datum. Toen kwam ik 's middags op stal aangelopen, zag ik er zo'n vruchtwater zak aanhangen. Dus de bevalling helemaal kunnen zien! Echt geweldig.. En heel toevallig net toen ik kwam binnenlopen.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:30

toen ik mijn veulen net een week had, moest hij in de trailer om naar een andere weide gebracht te worden.
Ik wist echter niet dat het de eerste keer was dat hij helemaal alleen de trailer in ging en al snel zat hij met zijn benen over het tussenschot. Hij begon heel hard te maaien met zijn voorbenen, maar zodra ik aanstalte maakte om de trailer in te gaan, bleef hij helemaal stil staan. Het leek echt alsof hij me helemaal vertrouwdt! En 15 minuten later reden we bij de douane en door alle vrachtwagens werd hij heel bang. ( Dit mag eigenlijk niet en ik wist de risico's) Ik ben bij hem in de trailer gegaan en mijn vader reed ons weg bij alle vrachtwagens. Toen ik bij mijn diertje in de trailer stond heb ik hem alleen aan de halstertouw vast gehouden en heb tegen hem gepraat en beetje gezongen ( weet niet eens meer wat voor rare dingen ik gezegt heb Tong uitsteken ) en weer liet hij zien dat hij me vertrouwde, want hij werd helemaal rustig en kwam heel dicht tegen me aan staan ( ik had hem toen echt nog maar een week)
Als hij mij nu ziet aankomen, komt hij al hinnikend op mij af Haha!
Als ik hier aan denk en ik zie hem weer, voel ik mijn hart weer helemaal warm worden Haha!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:40

eigenlijk iederedag. Haha!
ik heb hem nu al 15 jaar[hij geniet al 1,5 jaar van zijn oude dag].
hij leeft met 2 tinkers in een open stal , en kan doen en laten wat hij wil.
af en toe als ik met een halster kom dan is hij weg, maar houd me wel van een
afstand in de gaten .
maar oh we als ik meer aandacht aan die andere 2 geef .......dan
is het zo'n jaloers beest ..en komt hij slijmen Pling
en dan denk ik wat ben je toch een schatje

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:34

Bij m'n verzorgpony Bijou, ze lag in haar stal en een andere verzorgster lag er al tegenaan te slapen...ik kwam erbij liggen en ze legde der hoofd op m'n schoot en ze ging helemaal languit liggen. En ze keek zo lief uit der oogjes. Dat is echt het bijzonderste dat ik met haar heb meegemaakt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:45

de eerste keer toen ik op hem reed, ik probeerde hem uit, en ik stond wat met de eigenaar te praten, draait ie z'n hoofd om en knabbald ie aan m'n tenen! ik vond het zo schattig Haha!

meneer heeft ook moeite met stilstaan, maar als ik vlechtjes maak kan ie het opeens heel goed, en vanmiddag draaide hij opeens zijn hoofd en kwam af en toe een snuffelen "wat ben je aan eht doen?" stiekum is het wel een knuffel hoor Haha!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:09

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:57

toen ik pablo net een weekje had begon hij te hinneken toen ik de stal in kwam.. ik was gelijk helemaal vertederd...

en vorige maand.. de dierenarts en boer waren pablo aan het vangen.. zonder succes.. tot hij mij zag..
hij kwam hinnekend aangerend om met zijn vrouwtje te kroelen...

dan smelt je toch helemaal..

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:59

Elke dag als ik mn merrie met veulen binnen zet.. Ik ben de enigste die de merrie te pakken krijgt..Omdat ze verschrikkelijk 1kennig is..En Bikkel dus ook Haha!.. Dan kom ik het land in..Fluit een x en dan komt t veulen vol speed op de afgerend en brullend..Zo leuk..

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:02

vlede zomer, toen ik op vakantie was geweest, stond myn oude paard in een super groot weiland, als hy achter in stond moest je wel een paar minuten lopen
ik kwam terug van vakanatie en ik riep hem, waarop hy kei hard ging hinniken, en met ze staart op ze rug kei hard naar me toe kwam gerend, heelijk was dat Lovers

max laat my altijd smelten als hy gaat hinniken als hy me ziet, heelijk Lovers

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:10

Ik had meneer net even in de paddock gezet en ging zelf ff uitmesten. Toen begon het keihard te regenen! Ik snel naar de paddock. Daar stond hij drijfnat en hij gaf een klein murmelhinnikje, alsof hij zij: Jij bent mijn redder... Lovers Dit was de eerste keer dat hij naar mij hinnikte.Huilen van het lachen (Had hem nog maar net.)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:27

Pas toen ik hem in het echt zag. We hadden al tijden een DVD van zijn stal hier thuis liggen. Toen we die paarden bekeken vond ik er eigenlijk weinig speciaals tussen zitten. Ik vond Wanted niet echt de moeite waard om naar te kijken. Toen belde een andere afspraak om een paard te bezichtigen af en toen heeft mijn vader stiekem een afspraak gemaakt om naar Wanted te gaan kijken. Toen ik hem zag was ik verkocht Lachen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:38

Eigenlijk gebeurt dat nagenoeg dagelijks, echt waar! Hoe een vréselijke boef het kan zijn…tóch maakt hij me elke keer op de een of andere manier wel weer aan het lachen!

Maar mijn hart smólt en brak echt toen ik hem terug had gekocht en kwam ophalen…verhaal staat in mijn profiel…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:40

Ze weet het iedere week wel een paar keer te doen Bloos Als ze met die lieve ogen kijkt of weer eens hinnikt als ze me ziet, doet ze de laatste tijd iedere dag.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:49

Op een middag (nog niet zo lang geleden) zat ik echt op een dieptepunt kwa emoties.
Mijn vriend besloot een punt te zetten achter onze relatie Huilen en het huis te verlaten waar we woonde, direct na dat nieuws in mijn auto gestapt en met een gebroken hart naar mijn paardje gereden...
Nooit hinnikt hij, nou ja zelde dan...
Maar nu kwam ik aanrijden en parkeerde mijn auto vlak voor zijn stalletje.. hij hinnikte niet toen ik mijn deur op deed,nee hij gilde! Ik schrok er gewoon van, maar voelde me even zo getroost! Ach gut
Net wat ik even nodig had, een warm welkom Bloos

Melis_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:30

Toen ze net haar veulen had, was me paardje niet blij met mensen in der buurt. Na een paar dagen riep ik haar toen ik net aankwam bij de stal. Hinnikte ze naar me, dat was wel tof. Lachen

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:20

Ik had een lieve paardje op de manege,
Lotte, en daar had ik ook een band mee Lachen
Als ik langs liep, ineens zie ik die staart om hoog gaan, en helemaal oortjes naar voren.
En als ik naar de andere kant van de wei na toe ga zie ik dat ze me achter na komt rennen.
Daarna, heb ik der even gekroeld, en daar houd ze wel van Lachen
Het is echt een schat, en zonder haar valt me hard uitelkaar Knipoog

mvg, xRomanxMir

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:21

Toen hij was weggelopen (en ik in shock Clown hij liep over de straat!) en ik hem riep en hij naar mij kwam Bloos

Danaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:10

Bij mij vorige week!, ik hda m'n haflinger gelongeerd en het ging voor geen meter. ik zat een beetje bedroefd in het midden van de bak smsjes te sturen komt ze naar me toegelopen en gaat zo naast me liggen. zo van ik meen het niet verkeerd hoor ! echt supersuperlief ik heb haar toen een hele dikke knuffel gegeven en ze bleef gewoon bij me liggen. toen ik naar stal liep stond ze weer op en keek ze me na. haha echt superleuk gewoon !

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:13

Altijd als iok aan kom dat lieve geluidje dat hij dan maakt. Of dat hij tot 2 keer toe mij heeft beschermd toen ik werd lastig gevallen.
Een shet bij ons op stal heeft de laatste tijd ook mijn hart doen smelten. Krijgt geen aandacht van de eigenaren dus poets ik hem sinds een week. Nu elke keer als ik aankom komt hij naar het hek rennen en hinnikt hij naar mij.
Zit er zelfs over te denken hem te kopen

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:21

Begin deze week ergens, maarja het staat al onder een andere topic ook en ik heb geen zin om het weer helemaal te typen Tong uitsteken

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:45

Toen ze voor het eerst in de wei naar me toe kwam lopen (L)