Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pensionnetje schreef:Paarden zijn lang zo eng niet als je denkt. En degene met de grootste mond zijn vaak lang niet zo heldhaftig als ze zich voordoen. Paarden zijn van nature angstig ook stoere hengsten. Er zijn genoeg mogelijkheden om hun respect héél snel af te dwingen. Als mens hebben we één voordeel: Wij zijn slimmer dan paarden en dat is maar goed ook, want op kracht gaan we het niet van ze winnen.
Dus laten we de kudde gelóven dat wij veel sterker zijn....Ze moesten eens weten.![]()
Als je dat truukje door hebt, kun je de wereld aan!
Probeer slimmer te zijn en niet sterker!
Er is dus gewoon nog hoop in bange dagen....
russel schreef:Longeerzweep meenemen en zwiep die maar om je heen als ze op je af komen.

ellepel schreef:elma ik heb je verhaal gelezen,ik weet niet waar je je paard hebt staan,maar je zit vast bij mij in de buurt.
ik woon ook in assen..
heb je geen optie om je dier apart op een stuk te zetten?
of samen met 1 ander dier?
dan is er meer rust voor jou om zo rustig aan weer te beginnen..misschien rustig aan steeds meer paarden erbij tot je weer durft?
je mag anders wel een keer bij mij op stal komen als je dat wilt.
wij hebben kleine groepjes staan en misschien kun je op die manier dan over je angst heenkomen?
we hebben weitjes met 2 merries, een weitje met een jonge ruin en een hengst, een weitje met twee oudere ruinen en een wei met 2 twenters en 2 oudere merries.
heb geen idee hoor,maar misschien dat als je rustig aan begint met weinig paarden op 1 stuk dat je dan later je vetrouwen weer terug krijgt?
:P waar sta je? tamary schreef:Kan je trouwens om de hele wei heen lopen? Of zitten er sloten, heggen, etc. tussen?
Dan kan je nl met een hek ertussen de paarden wegsturen. En je kan ook op een ander punt de wei ingaan dan via het hek.
russel schreef:Longeerzweep meenemen en zwiep die maar om je heen als ze op je af komen.
ellepel schreef:ik heb mijn pony in ubbena staan.
dat ligt tussen assen en vries in,het is 5 km vanaf Peelo.
wij hebben zelf 5 hectare grasland en bij ons staan er veel paarden apart omdat er een aantal zijn die niet teveel gras mogen en anderen weer wel...
wij kijken ook een beetje naar of de paarden wel bij elkaar passen
er staan ook twee merries apart ,simpel omdat die in de grootste groep niet goed opgenomen worden, en om de rust te bewaren staan ze dus apart..
wij hebben trouwens ook nog stallen vrij![]()
![]()
je mag altijd langskomen, dan kun je bekijken hoe het voelt als je een weide inloopt waar 2 paarden staan.
en als je meer durft gaan we bij de andere paarden kijken.
ik heb geen idee maar het valt misschien te proberen?
met hoeveel paarden staat je dier nu samen dan?