wat jij beschrijft doet mijn paard ook, hij heeft moeite met aanspringen op de rechterhand en als hij dan verkeerd aanspringt neem ik hem terug maar weet hij al precies wat de bedoeling is en blijft zonder dat ik hulpen geef maar aan springen, heel vervelend maar meestal zet ik hem op de volte en draaf eerst weer even en op het moment dat hij zn rust weer pakt probeer ik het weer en als hij dan wel goed aanspringt uitbunding belonen zodat hij weet dat dit de bedoeling is, boos worden heeft geen zin ze doen dit meestal niet eens om dwars te liggen of wat dan ook hij vind het gewoon moeilijk en ja frustrerend is het absoluut want soms ben ik tijden bezig om hem uit eindelijk in de goede galop te krijgen, maar boos worden helpt gewoon niet ik denk dat ie niet eens weet waar ik t over heb als ik kwaad wordt.....
en het buiten proberen lost jou probleem echt niet op hoor, hij blijft dit in de bak toch wel doen het is gewoon even jammer genoeg een geduld werkje waar veel tijd in gaat zitten...