paard doet te erg zijn best...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: paard doet te erg zijn best...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:39

Ook een goed idee maar dan moet je er wel zeker van zijn dat hij buiten braaf is en hij is net een half jaar onder het zadel dus dat zal wel een struikelblok zijn...

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:52

wat jij beschrijft doet mijn paard ook, hij heeft moeite met aanspringen op de rechterhand en als hij dan verkeerd aanspringt neem ik hem terug maar weet hij al precies wat de bedoeling is en blijft zonder dat ik hulpen geef maar aan springen, heel vervelend maar meestal zet ik hem op de volte en draaf eerst weer even en op het moment dat hij zn rust weer pakt probeer ik het weer en als hij dan wel goed aanspringt uitbunding belonen zodat hij weet dat dit de bedoeling is, boos worden heeft geen zin ze doen dit meestal niet eens om dwars te liggen of wat dan ook hij vind het gewoon moeilijk en ja frustrerend is het absoluut want soms ben ik tijden bezig om hem uit eindelijk in de goede galop te krijgen, maar boos worden helpt gewoon niet ik denk dat ie niet eens weet waar ik t over heb als ik kwaad wordt.....

en het buiten proberen lost jou probleem echt niet op hoor, hij blijft dit in de bak toch wel doen het is gewoon even jammer genoeg een geduld werkje waar veel tijd in gaat zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 06:08

ja mjay dat doet noble precies het zelfde. buiten op langen rechten stukken als hij dan eenmaal goed zit gaat het ook goed. bij is heel erg verkeers mak ondanks zijn leeftijd. buiten rijden vind hij ook veel leuker dan in de bak. dus wat ik gister gedaan heb is 20 min in de bak gereden en toen hij het goed deet ben ik buiten nog een half uuurtje gaan rijden. als beloning

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:59

@ Mjay; wat jij zegt moet ooit ontstaan zijn door jezelf. Je hebt in eerder tijden waarschijnlijk aangesprongen, hem teruggenomen en meteen weer aangesprongen als het fout ging dus hij heeft dat geleerd.
Als je nooit meteen weer aanspringt leren ze zoiets ook niet.
Maar meestal is het toch een bewijs van een bloedpaardje wat het goed wil doen dus dat lijkt me vrijwel altijd positief.
Geef mij maar een bloedpaard wat ik rustig moet zien te krijgen dat zo'n trage die bij 4x aansporen nog in een uitgestrekte draf zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:09

hoi, ik zal maar even verslag doen van het rijden van vandaag. vandaag weer les gehad en die tips die jullie gaven even aan haar voor gelegt. zei vond er hele goede bij zitten en de gallop ging vandaag dan ook super ! dus ik ben heeel erg blij met jullie (A)

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:14

je moet maar denken, je paard probeert het, maar omdat hij moeite heeft lukt het hem niet, denk daaraan, daar word je misschien minder boos van! hij probeert, gewoon blijven oefenen.