Mijn paard denkt dat ik haar veulen ben

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: Mijn paard denkt dat ik haar veulen ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 09:22

en de dierenarts wat zegt die ervan? lijkt me dat dit niet lang door moet gaan, ik baal nu, want syl geeft na 3 maanden nog steeds melk, maar die is weer drachtig, dus kan haar niet meer droog laten spuiten ivm de hormonen die hierbij te pas komen.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 19:58

Daar ben ik weer. Misschien moet ik een keer een eigen account aanmaken, haha. Mijn vriendin wordt gek van mij op die haar elke keer. Maar goed...

Vandaag was mijn merrie mega hengstig, daar heb ik gebruik van gemaakt, en haar bij haar ruin gezet. Dit ging goed, ze mekkerde wat om mij, maar bleef in de wei. Na een tijdje vond ze echter dat het tijd was om naar binnen te gaan.
Ik heb binnen haar halster om gedaan en vast gezet, en ben haar gaan poetsen, alleen als ik aan haar buik kom trekt ze die in en laat ze haar melk lopen.

Ik heb haar ook opgezadeld, en heb even op haar gereden, ze keek wel heel raar met opstappen, maar was met rijden super braaf en luisterde perfect. Toen ik afgestapt was toen spoot haar melk er weer uit. Ik heb haar nog ff los gelaten zodat ze kon rollen, maar ze wilde bij mij blijven, en ging weer continue achter me aan lopen, en als ik ga rennen, rent ze hinnikend achter me aan.
Ik heb echter wel het idee dat het beter begint te gaan.

De dierenarts vind het niet verstandig om er nu al wat aan te doen, hij wil het gewoon nog even aankijken, hij verwacht dat het wel "opdroogt". Hij adviseerde wel haar bij de ruin te houden, omdat ze hem nu wel accepteert omdat ze hengstig is, dus hopen dat ze dat na de hengstigheid ook doet.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:02

Volgends mij heeft je merrie gewoon last van haar uier, is doodnormaal. Ze wil die spanning eraf hebben, niet aan zitten en een paar dagen niet op stal komen. Probleem zo verholpen. Lachen

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 21:01

Ze komt niet aan de uier, heeft de dierenarts ook afgeraden.
En een tijdje niet op stal komen is niet echt een optie, omdat
er nog 10 paarden staan die gereden moeten worden.
En de merrie uit logeren doen kan eigenlijk ook niet, omdat ze daar niet zo goed over kan. Verdrietig
Maar het lijkt al iets beter te gaan... Nou hopen dat het zo blijft... Pling

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:16

wat apart zeg, of misschien ook wel niet, heb het (gelukkig) nog nooit aan de hand gehad. ik hoop dat je merrie snel weer beter in haar velletje zit....

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:42

een vriendin van mij heeft precies hetzelfde gehad, nu een jaar geleden, het is bij haar geleidelijk overgegaan, nu nog steeds soms een beetje overdreven beschermend, maar het ging wel over... ik hoop dat het hier ook zo loopt!