zap schreef:pretletter17 schreef:. Het is misschien sneu voor de pony, maar het is nu eenmaal gebeurd en het moet nu opgelost worden.
qt_shetties schreef:whahahah ik ben geen boeman of vetklep hoor, dus heel sneu zal het niet zijn, maar ik ben gewoon van mezelf (onbewust) misschien toch wel heel streng en consequent. En daardoor kan ik mijn pony's heel veel vrijheid geven, omdat ze perfect (naja bijna) luisteren
Haha, dit zei ik niet hoor maar Zap
Je quote is een beetje fout gegaan. Ik denk op zich niet dat het sneu is als jij of een ander 'groter' mens erop gaat rijden (mits niet te groot/zwaar natuurlijk), alleen ben ik bang dat het niet helpt. Omdat paarden (en zeker zulke shetjes die maar al te vaak als 'schoothondje' worden behandeld) donders goed doorhebben wie er op hun rug zit en heel goed weten bij wie ze het wel kunnen flikken en bij wie niet. Zolang dat meisje hem niet leert aanpakken zal ze nog wel vaker in het zand belanden... Vind het wel vervelend voor je, verkoop je al met pijn in je hart je lieve pony en dan verandert 'ie in een draakje...Edit: als je er zelf even op rijdt kun je misschien wel merken of hij lichamelijk ongemak heeft of niet. Als hij bij jou wel gewoon netjes loopt zal het waarschijnlijk toch aan de aanpak van het meisje liggen (en natuurlijk van de moeder, maar ja wat doe je eraan...)
.
. De oorzaak zit hem in de omgang van de moeder en/of dochter met deze pony. Of er is iets helemaal mis met het dier (lichamelijk). Ga alsjeblieft niet aan symptoombestrijding doen door met hulpteugels of heftigere bitten te gaan werken. Het lijkt me duidelijk dat er iets fout is gegaan en dat het niet de schuld van de pony is. Maak je mij niet wijs. Dit ligt in mijn ogen toch echt duidelijk aan die mensen zelf..... Misschien vragen ze teveel van het dier, zijn ze niet consequent (wat goed zou kunnen met zo'n kleine meid)...