detour schreef:het zijn idd factoren die bepalen maar ik denk niet at dit cruciaal is, een paard is een onafhankelijk wezen wat op eigen wijze denkt en functioneert. We kunnen het nooit volledig controleren.
Hier ga ik helemaal in mee
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
detour schreef:het zijn idd factoren die bepalen maar ik denk niet at dit cruciaal is, een paard is een onafhankelijk wezen wat op eigen wijze denkt en functioneert. We kunnen het nooit volledig controleren.
maar in een 100% geval ga je daar gewoon over het algemeen, dus in de 'normale' situaties, niet van uit.
Kymalin schreef:Waarom staat dit trouwens onder medisch!?
Hobby schreef:Ik weet heel goed dat paarden vluchtdieren zijn, maar desondanks durf ik van mijn pony's te zeggen dat ze in de omgang 100% betrouwbaar zijn volgens mijn definitie van betrouwbaarheid. Ze zullen nooit trappen, bijten, over je heen lopen of andere rottigheid uithalen, ook niet als ze schrikken of als er één een veulen heeft. Ik kan kleine kinderen er met een gerust hart bij laten lopen, al hou ik natuurlijk wel altijd een oogje in het zeil.
Daarnaast heb ik een rijpaard dat onder het zadel in de rijbak ook zeer betrouwbaar is. Hierbij kan ik inderdaad wel merken welke ruiter erop rijdt. Ze zal nooit (inderdaad nooit) op hol slaan, heftig schrikken, bokken of steigeren, maar bij personen die met veel beendruk rijden, loopt ze wel een stuk vlotter.
De laatste zin van Susy_Q vind ik een mooi voorbeeld van een betrouwbaar paard...

detour schreef:Hoe weet je dit zo zeker?
.
detour schreef:Hey spuit 11, geef je nog ff je mening?![]()
![]()
Vind dit onderwerp lastig ergens onder te plaatsen, vandaar!
had ik al gedaan op de vorige pagina! Trouwens nog een feitje; meeste ongelukken gebeuren met paarden met de stempel "mak". Bij rille paarden let je altijd goed op en ben je meer op je hoede, bij makke/slome paarden wordt wel eens vergeten dat die ook kunnen schrikken of reageren op prikkels van buienaf en daar zijn mensen vaak niet op berekend (hij doet toch immers nooit wat). Marije_jiplover schreef:MD-->OPG

) ook danneke80 schreef:Ik denk wel dat het bestaat sterker nog, volgens mij heb ik er eentje gehad (@detour: Bolle)
In alle tijd dat ik hem gehad heb heeft ie nooit een pas verkeerd gezet, nooit gaan rennen, bokken, bijten en is ook nooit ergens van geschrokken. Het schijnt dat ie voor mijn tijd zelfs een keer in de tram geweest is.
Echt een geweldige pony. Er bestaan er denk ik maar weinig die zo betrouwbaar zijn.
Heb je je overigens bezeerd? en was het je eigen paard?