Maanling schreef:Ik heb laatst ergens gelezen dat een shet als gezelschap eigenlijk niet voldoende is voor een paard van een wat grotere maat. Blijkbaar is een shet enigzins te vergelijken met het erbij zetten van een geit oid.
Twee pony's of paarden van dezelfde hoogte zou al een heel stuk schelen. Dan hebben ze ook echt iets aan elkaar.
Wat hierboven al genoemd wordt: misschien een oudere pony ofzo die je op die manier redt van de slacht door het dier op rust te zetten bij jou?
Tsja ik ben er eigenlijk sowieso niet zo heel erg voor te spreken. Hangt wel beetje af van je paard natuurlijk, maar je hebt hierdoor geen gelijkwaardig speelmaatje. Een paard kan toch niet zo met een shet om gaan als het met een ander paard zou doen. Ik zou er dan idd eerder een pony bijzetten, maar ook hier weer kijken naar het karakter van je paard. Is je paard heel druk en speels? Dan zou ik er geen oud paard bij zetten... Ik vind persoonlijk dit iets enorm belangrijks voor je paard. Als hij het in het land naar zijn zin heeft maakt dat zijn leven al een stuk leuker...
Er zijn ongetwijfeld heel veel mensen die t niet met mij eens zijn, maar tsja.. dat hou je toch he