Wie ook meegemaakt: paard op hol geslagen met jou erop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Wie ook meegemaakt: paard op hol geslagen met jou erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:52

Silence schreef:
Waar ik in dit topic wel verschrikkelijk van schrok is de reactie naar het paard toe van barvrouwke.

Dat is de emotie van dat moment Ach gut Niemand is perfect Lachen

Ik heb meerdere keren op een paard gezeten wat aan de kletter ging, zowel uit blinde angst als uit gekkigheid en ik vind dat het engste wat er is.
Een paard wat echt in blinde paniek is, is niet te stoppen en kijkt nergens naar. Ik weet paarden die gewoon door houten omheiningen renden en tegen muren opkwakten (goddank niet de mijne en niet met mij erop). Een paard wat echt op hol is, krijg je ook met flossen niet gestopt, al trek je de mondhoeken tot de oren, dat voelen ze gewoon niet op dat moment. Daarvoor moet er eerst weer enige redelijkheid en gevoel in het koppie zijn.
Het is ofwel proberen te blijven hangen en hopen dat hij bij zinnen komt, of in noodgevallen eraf springen en hem laten gaan.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:57

De mijne is een keer flink op hol geslagen, we waren buiten aan het rijden, gewoon lekker stappen, ik zat bitloos, ging altijd heel erg goed. We waren gewoon rustig aan het stappen, en op een of andere manier zet ie zn kont eronder en rennen maar, en hij ging op de weg af, ik wist dat hij bij de weg zou stoppen, maar toch is het echt eng. Dus ik ging faken alsof ik eraf zou vallen, want dan stopt ie altijd meteen, dus hij stopte binnen 20 seconden, en toen pas realiseerde ik me, dat mijn kleine shet, met mij erop, in een hele korte tijd, een pad van minstens een kilometer had afgerend, ik weet de oorzaak nogsteedsniet, maar ik nam het hem niet kwalijk, ik bne gewoon weer opgestap,r was wel echt flink geschrokken, en heb nog een halfuurtje verder gestapt, maar toch was ik eeehct bang geworden!

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:05

Ik ben ook een keer zo gegaan,
zat op een manege paard, wat buite vanalles kan doen, bokken stijgeren rodeo.. Nagelbijten / Gniffelen
Dus lekker stappen we waren bijna bij de weg, en in een keer vliegt die de bosjes in.
Dus het voorste gedeelte vliegt er vandoor, mijn paard mee.
Het viel allemaal wel mee, en na een stukje hebben we ze rustig gekregen. Gelukkig.

Vandaag ook weer, lekker naar het bos, een dauwtrap rit. Dus wij gingen naar een ope vlakte lekker galoperen. Vliegt er een vandoor, die van mij mee. Ik kreeg hem vrij snel al stil, zonder al te veel geruk in de mond, maar 't meisje op t andere paard vloog alle kanten de hei op enzo. En 't paard maakt een sprong en ze ligt.

esther1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:13

ik heb het met mijn fjord verschillende keren gehad.
bij haar was het geen schrikreactie.
als ze naar huis wou, dan ging ze.
zo heb ik voor een aantal jaren terug ook voor de keuze gestaan om eraf te springen,
we kwamen steeds dichter bij een drukke kruising, en ze was niet van plan te stoppen.
ik ben er uiteindelijk van afgesprongen, maar kon wel door naar het ziekenhuis.
na 2 maand ben ik er weer opgestapt, en helemaal opnieuw met de basis begonnen.
nu doet ze het gelukkig niet zo vaak meer. alleen op bepaalde momenten zoals, alleen naar buiten gaan, eerst rijden voordat ze op de wei is geweest.
ik hou daar dus nu wel rekening mee, en durf nu wel gewoon met haar te rijden.
het gekke is dat ze nooit ergens van geschrokken is, en dus eigenlijk nooit een 'reden' had om op hol te slaan.
behalve dat ze naar huis wou...
hierdoor ben ik in het begin echt heel bang geworden..nu ben ik er een beetje aan 'gewend' geraakt.
bij haar merk ik dat zodra ik de teugels oppak, ze alleen maar harder gaat.
omtrekken heeft bij haar geen zin, ze zet haar nek op slot.
het enige wat helptbij haar is rustig blijven zitten en vooral niet aan de teugels trekken.
nu ben ik inmiddels zover met haar dat ik haar wel op de volte kan sturen, en uiteindelijk kan stoppen...we gaan dus steeds verder vooruit! Bloos

dit gebeurde in de periode toen ik haar net had gekocht, inmiddels heb ik haar 7 jaar en de laatste 2 jaar gaat het pas echt goed.
imo was ze bang om uit haar vetrouwde omgeving weggehaald te worden.
nu is ze eenmaal gewend aan mij, en aan haar omgeving.
toen ze ging verhuizen naar een andere stal, kwam hetzelfde probleem weer terug.
nu is het inmiddels weer opgelost.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:17

Jong paard in de binnenpiste, om nog onduidelijke reden (wss iets anders mijn been gelegd dan anders), ik had niks meer te zeggen en mevrouw stevende met rotvaart recht op een muur af. Eerste intantie dacht ik dat ze er vol op zou botsen, een fractie van een seconde later dacht ik dat ze rechts zou afdraaien, maar het werd links op het allerlaatste moment, dus ik ging mooi rechtdoor vol tegen de muur en vervlolgens zoals een cartoonfiguur naar beneden....dankzij cap is het bij een hersenschudding, gekneusde rug, geschaafd vertrouwen en wat schaafwonden gebleven.

Eigen paard keek na 20m om waar hij van geschrokken was.

cindyhil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:37

Vorig jaar was ik op vakantie. We zaten aan zee en ik dacht nu ga ik 's een keer een strandrit maken. Heb geen eigen paard dus ging naar een manege daar in de buurt. Onderweg kwamen en telkens van die dravers langs met van die karretjes erachter. Een uurtje later besloten we om te keren en in een rustig galopje weer terug te gaan naar de manege. Dus wij maken dus dat galopje en net als er gezegt wordt: 'terug naar de draf' komen er weer van die dravers aan. De groep was net een beetje verspreid omdat sommige (waaronder ik) een beetjee een langere remweg nodig hadden. Die dravers gaan natuurlijk veel harder dan ons maar halen ons beetje stom in, aan 2 kanten gaan ze ons voorbij ('t waren er een stuk of 4) en ook nog eens rakelings lang ons. Een paar paarden schokken ervan (of wouden achter die anderen aan) iniedergeval ze waren niet meer te stoppen, en de groep ging mee. Alleen de leiding en 1 ander meisje bleven achter, omdat die geen langere remweg nodig hadden en een paar meter achter ons zaten. Ik zat dus in die groep die ervandoor ging, was eerst niet zo heel bang want we hadden nog een heel stuk strand voor ons.. maar na een paar minuten in keiharde galop die ik bijna niet kon uitzitten werdt ik echt doodmoe, en na een paar minuten zouden we de duinen in stormen en over een drukke kruising gaan. Toen ik achterom keek zag ik nog net hoe een ander meisje van haar paard afviel, heb er zelf ook nog over nagedacht om eraf te springen maar durfde niet! Op een gegeven moment voelde ik dat de paarden iets minder hard gingen, en bedacht me opeens iets, de volte!! Oke, noodrem werkte niet maar toen we net iets minder hard gingen heb ik m'n paard de volte opgetrokken, en het werkte terwijl ik de rest van de groep in de verte zag verdwijnen. De leiding er nog achteraan galloperend. Ik bleef samen met dat andere meisje achter op 't strand. Samen met wat omstanders zijn we gaan kijken bij de 1 ruiter die gevallen was. Bahalve wat schaafplekken had ze niks. Bij de andere ruiter heel in de verte zagen we ook al mensen, en er kwam toen ook al een busje aan die de ruiters weer terug naar de manege ging brengen. Samen zijn we opgehaalt door de leiding en weer rustig naar de manege gestapt. Was toch wel een hele ervarig en denk er nu nog wel 's heeel goed over na als ik ooit het strand nog opga..

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:10

Bah ja, dan schrik je wel :s
Jaren geleden heb ik onder begeleiding ook een buitenrit gemaakt op het strand. Het ging een tijd erg goed, paard was superbraaf. Het paard van mijn begeleidster echter, was nog erg jong en springerig. Ik merkte al dat mijn pony zich er erg aan irriteerde. Op een gegeven moment, ik weet niet meer precies wat er gebeurde, sprong het paard van de begeleidster weer de lucht in en mijn pony spoot ervandoor. Geen houden meer aan! Wat er daarna is gebeurd weet ik niet meer. Mijn vader heeft me, nadat de pony terug naar stal was gerend, bewusteloos gevonden in het bos (ik had een nieuwe cap op!!!). Ik ben met de helikopter naar het ziekenhuis gebracht met verschillende verwondingen en breuken. Ik ben toen ik hersteld was wel weer gaan paardrijden, maar vooral in de bak, terwijl ik het meest van buitenrijden houdt. Maar ik ga niet meer naar buiten op een paard die ik niet (zo goed) ken...

cindyhil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:16

Ja, het is ook nog een stuk erger als je dan gewond raakt. En vooral met een helikoper naar het ziekenhuis, dat is wat zeg! Ik ben er dan nog goed vanaf gekomen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:20

Ik heb het ook weleens meegemaakt op mijn vorige vz-pony, aan de overkant van de stal lag een mooi stuk gras en ik dacht dus: nou lekker galopje. Heenweg ging goed, maar op de terugweg schoot hij er ook ineens vandoor. Geen houden meer aan, maar dit was ook meer etteren, hij wilde naar stal. Aan het einde stopte hij wel, maar ik was wel geschrokken, want ook wij gingen richting drukke weg. Op dat moment bedacht ik: ga alsjeblieft naar stal, dan komen we net niet over die weg en gelukkig gebeurde dat! Ik ben niet gelijk naar stal gegaan, natuurlijk (dan krijg hij zijn zin en doet hij het weer) Ik heb moet verzameld en ben er weer op gegaan, iets verder nog dat waar hij ervandoor ging en zo rustig naar huis gestapt.
Maar ik was echt wel bang, allemaal kuilen en alles. Het gaat zo snel dat je niet echt weet wat je moet doen, maar als het echt te gevaarlijk zou worden zou ik er ook afspringen, maar dat ligt ook aan de ondergrond.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:22

2 keer in de bak en iets van 11 keer buiten.. Clown
Maar ik ben er maar 4 keer afgevallen.. !

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:39

1 keer aan het strand... na een km of zeven heb ik ze in een bocht kunnen zetten en stond ze gelijk stil.

Je reactie moet eigenlijk echt afhangen van waarom het paard rent: angst, kort schrikken, heet zijn, drammen, of echt volledig over de zeik aan de kletter.

Bij angst of kort schrikken zorgen dat je binnen de drie passen een goede rustige ophouding hebt of even laten gaan en dan pakken (afhankelijk van paard tot paard) maar zeker niet blijven trekken want dan kunnen ze echt gaan rennen, zeker paarden die niet veel druk gewend zijn. De meeste paarden stoppen na een schrik echt na 300 m.

Bij heet zijn/drammen: met trainen veel controle inbouwen en paard voldoende beweging geven. Niet hangen maar los meebewegen en paard op ontspannen wijze opsluiten.

Over de zeik: one rein stop aanleren thuis eerst en die proberen, indien dit niet werkt ogen dicht en bidden Lachen

Ik ben in alle situaties niet in staat iets te doen meestal, ben nogal een angsthaas Clown

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:43

cindyhil schreef:
Vorig jaar was ik op vakantie. We zaten aan zee en ik dacht nu ga ik 's een keer een strandrit maken.

Was dat in Belgie toevallig?

OT: ja ook al een paar keer meegemaakt. 2 keer er hard afgevallen op mijn hoofdje. (Gelukkig altijd een cap op!) Beide keren schrok het paard ergens van en ging ie aan de kletter en was ik er niet op voorbereid. En een paar keer het bewuste paard om weten te trekken of de bosjes in weten te sturen. Ik vind het moment van omtrekken altijd wel spannend als je zo gruwelijk hard gaat, want als ze te snel draaien worden de G-krachten wel erg groot.

cindyhil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:49

Nee, gewoon in Nederland was op een camping in Julianadorp (noordholland)

CCPepitoCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:16

Toen ik een bosritje ging maken met een pony die wel eens kuren heeft, ging ze er ook lekker hard vandoor. Ze sprong vreemd weg waardoor ik m'n beugels verloor en daarna begon ze te rennen. Gelukkig kon ik gewoon blijven zitten, want er kwam een groep paarden nogal hard achter me aan galopperen en het was een smal pad dus als ik was gevallen was het waarschijnlijk niet al te best afgelopen.

Ook met een strandritje ging het even mis Tong uitsteken Ik kende het paard niet, maar hij zou heel erg rustig moeten zijn. Voordat we op het strand waren was hij dat ook, maar toen we in galop over het strand gingen met de groep werd hij helemaal gek. Rennen en bokken (echt hoofd naar beneden en 4 benen in de lucht) dus ik viel eraf: knie en enkel gekneusd. Daarna nog wel weer meegereden en daarna was hij gewoon rustig.

Op het moment dat het gebeurd blijf ik wel kalm, maar daarna toch wel beetje trillerig Tong uitsteken

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:55

was een keer op een weiland van 90 meter lang zonder verkeer enzo ik heb m gewoon lekker uit laten rennen en razen tot die weer rustig wa, heelrijk zo hard

sinadama

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:57

Ja heb het wel eens meegemaakt
Het paard was niet zo blij met honden en we liepen buiten en er kwam een hond aan rennen en paard lief schoot ervandoor. Gelukkig was het wel op een stuk waar we vaker even hard gingen en stopte ze uiteindelijk aan het einde van het pad.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:26

Ik heb het een paar keer meegemaakt.
De eerste keer op buitenrit. Ging op een hele brave manegepony, wel blind aan een oog, maar was erg braaf. Dus wij met hele groep op stap naar het bos, in het bos eerst stukje draven. Een boch om en toen ineens, in eerste instantie voor mij zonder reden, vloog de pony keihard in volle galop tussen alle bomen door. Nou ik dacht echt dat ik droomde. Ben in verlichte zit gaan zitten en kon niet bedenken of dit echt was of niet. Na nog geen halve minuut draaide hij met een ruime bocht om naar de groep, die ondertussen een u vorm hadden gemaakt. Gelukkig stopte hij daarin en toen lag ik ernaast, de eerste paar minuten kon ik echt niet staan en toen ik weer stond stond ik echt te trillen op mijn benen moest me echt even vasthouden. Ben er weer opgegaan en toen bleek dat er een hazenwindhond los liep en een paard in het been had gebeten en achter mijn pony aan was gelopen. De fjord die naast mij liep is ook meegegaan en die is er afgesprongen en paard omgetrokken. En ik vind het nu nog altijd greizelig buiten de eerste 5 min. Deze week voor het eerst met mijn eigen pony geweest, ze werd vastgehouden, en vond het helemaal geweldig alleen het bos... dat vind ik niets.
Met mijn eigen pony, was heel vreemd, ik stapte op waren twee pony's bij in de bak en ineens wordt ze druk. Gaat ze draven, dus ik neem teugels aan om terug te zetten. Maar daar ging ze tegen in vechten en ging galoperen en nee niet rustig echt zohard als kon in de kleine binnenbak bij ons. Ik heb eerst geprobeerd met flinke ophouding, maar ze ging alleen maar sneller. Dus teugels los en vashouden aan het zadel, zorgen dat ik bleef zitten. En heb maar ho gezegd echt ongeveer na 5 rondjes ging ze iets rustiger. En na ongeveer 10 zat ik in een normale galop, daarna in draf en toen in stap. Direct afgestapt, want had hoofdstel uit elkaar gehaalt en dacht bit zit verkeerd om. Nou niet dus. Dus ik stap weer op, precies het zelfde verhaal. Wat was ik die dag blij dat ze niet bokte en niet hoeken afsneed, want daar is ze al een keer gevallen en zitten kuilen en is het veel losser. Uiteindelijk toen nog gestapt met iemand die me vasthielt maar ik was op dat moment gewoon best bang. Want was bang dat ze weer onderuit ging. Ondertussen ook nog mijn beugel verloren en weer opgezocht.
Paar dagen later weer met diezelfde pony in de bak, deed ze het weer. Ik snap het nog steeds niet, het is alleen met die pony in de bak. Ook met wedstrijd kwam die pony erin, gaat ze ineens lopen dribbelen. heel vreemd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:35

Barvrouwke schreef:
Ik ben ook wel eens op hol geweest met een arabiertje.. goh wat ging die hard! We waren op de helft, hij galopeerd aan en hopa zo bij de andere weg... Ik ging zo hard... Wist dat er aan het eind van het pad een paaltje midden op het ruiterpad was, weg over, weer een paaltje en verder het ruiterpad over. Het ging allemaal zo snel en hard, maar ik weet wel dat ik zijn neus tot op mijn laars heb getrokken, maar hij bleef gaan. (ik keek echt naar mijn laars en dacht, huh? En hij minderd nou nog geen vaart??) Uiteindelijk heb ik hem een boom in weten te sturen, heel breed met takken tot op de grond. Daar ben ik eraf gesprongen en heb hem toch een rotschop verkocht! Gewacht op mijn mederrijdster en weer opgestapt. Ik zat er nog niet half op of hij ging weer. Gelukkig was ik er toen razendsnel af, heb hem aan de teugels om kunnen rukken. En na nog 3 schoppen opgestapt en naar huis kunnen stappen. Toen was ie opeens wel braaf?? Ik heb hem daarna ook nooit meer gereden.

Dat helpt als hij eindelijk stil staat afstraffen.
Wordt hij later nog banger om te stoppen, omdat hij bang is om weer geschopt te worden.

Paarden gaan niet voor de lol op hol!! (he dat rijmt)
Als arabieren eenmaal in paniek zijn, zijn ze niet de makkelijkste.
Daarom laat ik alleen maar ervaren mensen op die van mij.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:58

Kane is ook wel eens flink met me aan de kletter geweest. Als de vriendelijke manier van terug vragen niet helpt dan ga ik over op de harde manier en dat is niet zo lekker voor zijn mondje maar dat boeit me op dat moment echt niet. Dat mondje verzorg ik daarna wel weer. Veiligheid voor Kane, mijzelf en andere gaat op dat moment echt voor.
1 keer is hij vreselijk geschrokken van een hond die uit de bosjes kwam. Toen kwam hij omhoog klapte door stond op en rende weg , en ik lag nog met me gat in het zand. Vreselijk vond ik het, daar ging hij. Ik achter hem aan , hij ging richting de uitgang van het recreatie gebied en ik wist dat als hij de dijk had bereikt dan was ik hem echt kwijt zou zijn. God zijdank voor de dijk remde hij af draaide om terwijl ik nog achter hem aan kwam met de woorden : Kane ho , Kane easy , Kane kom hier . (moet er echt hilarisch uit gezien hebben ). Ik denk dat de schrik er ook al af was bij hem, hij kwam op me af gedraafd om vervolgens heerlijk te staan schuren tegen me aan. Hij zal we gedacht hebben. : " he baas, wat doe je daar nou ? waar ben ik je kwijtgeraakt "

Overigens , als mijn paard aan de kletter gaat en en komt weet tot stilstand na vriendelijk of hard gevraagt te hebben, straffen doe ik niet ! Hij heeft immers uiteindelijk geluisterd en is weer bij me. Heeft helemaal geen zin om dan nog te straffen, hij weet niet eens waarvoor ik hem straf dan, zaai ik alleen maar paniek bij hem en dat is juist wat ik niet wil!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 00:10

mijn moeder is vroeger met haar paardje aan de kletter gegaan.
toen zaten er 3 crosmoters achter haar aan. en paard ging aan de kletter ze zag alleen maar wit voor de ogen van het paardje.
die cros dingen bleven erachter aangaan. en ze was er op gegeven moment afgesprongen in de berm, paard hebben ze later tegen kunnen houden net voor een hele drukke kruispunt,
een vrouw in de auto zag paard aan komen rennen is eruit gestapt en heeft paard kunnen grijpen aan de teugel. ze had zelf ook paarden.
me moeder heeft het paard overgenomen en erop gestapt terug naar huis. ze heeft toen meteen het paard verkocht. ze durfde er niet meer op.

Klervi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:10

Ik heb maar 1 keer gehad dat er afgevallen ben,
maar toen wist ik niks van paardrijden en ik zat
er samen met de eigenarese op. Zij viel, maar ik hilet mij
vast aan haar, dus viel ik mee Huilen Gelukkig geen pijn gedaan Tong uitsteken

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:39

ben er begin dit jaar heel hard van door geschoten zonder zadel.
zo dramatisch dat me paard eerder op stal kwam dan mij.
doordat ik zo geschrokken daarvan was ben ik het weer gaan opbouwen.
eerst wandelen laatst ben ik er voor het eerst weerop gestapt buiten.
dit ging goed tot dat iemand(ga geen namen noemen) keihard met zijn trailer aan kwam race waardoor me paard de zenuwen kreeg doodleuk de laadklep met een knal liet vallen, toen kwam me paard omhoog en zijn koeien begon uitteladen, mijn paard is doodsbang voor loslopende koeien.

ik heb haar na het stijgeren stil staant gekregen en ben afgestapt en naar huis gelopen.
geen straf gegeven niets.
mijn paard heeft periode's dat je alles kan doen buiten en angst periode's

dit voorval kwam omdat ik haar ong. 1,5 maand zelf niet heb gereden en ze dus amper naar buiten is geweest(ik bedoel buiten de bak)
ben er niet boos om en heb begrip voor me paard hierin.

tuurlijk was ik boos want ik kon lopen naar stal en pony was weg.
maar na een tijd na denken ben ik hier kalm in geworden en bouw ik het op.
en als ze schrikt of angst heb voor iets word ik niet boos maar blijf kalm en probeer er rustig langs te gaan.
lukt dit niet dan stap ik af.

met woede kom je nergens barvrouwke en helemaal niet als je hem gaat schoppen.
daar komt alleen maar meer angst van.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:45

Heb ik ook wel eens gehad,
leef nog steeds Clown

NanC_Spekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:07

Ik heb dat 2x gehad. Op 2 verschillende manege paarden.

1x was met een wedstrijd. Op het moment dat ik wou groeten ging hij er als een gek vandoor. Hij ging ineens naar links en toen raakte ik 1 stijgbeugel kwijt. Was echt bang dat ik zou vallen. Maar na zeker 5 minuten heb ik hem toch stil gekregen.

En nog een keer in de les. Op het moment dat we moesten aangalloperen gaf hij ineens een hoge bok, ik was gelijk m'n stijgbeugels kwijt. Gaat hij ineens onwijs hard rennen. Mooi dat ik hem niet stil kreeg Ach gut Was lang blijven zitten, maar toen maakte hij ineens een scherpe bocht en toen raakte ik met evenwicht kwijt. Ach gut

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:05

Ik dacht op vakantie ooit een rustig, toeristisch buitenritje in een bos te maken. Normaal rijden wij gedwongen in de polder, dus een buitenkans om in het bos te rijden liet ik me niet afpakken!
Nou, daar gingen we dan. Een rustig, relaxt galopje. Superbraaf E-ponytje onder mijn kont, genieten van de omgeving, geweldig.
Tot 1 van de pony's even uit de rij kwam. Ik zat niet echt op te letten, en het meisje achter me ook niet. In dat ene moment va chaos wat ontstond, schoten die 2 pony's er toch zo hard vandoor! In enkele secondes de rest ingehaald. Ik dacht: Pfff E-ponytje, die stop ik wel. Dus ik gewoon hoppa, aan de teugels gaan hangen, effe flossen. Maar het stopte niet. Ik dus best wel in paniek, want daar zat ik, op een wiebelig smal ponytje, knoerdhard gingen ik en dat andere meisje alweer een ander pad op, en niks hielp. Heel erg gaan flossen durfde ik niet, het was immers mijn paard niet, en zolang we gewoon op een bospad bleven leek het me niet zo heel erg. Nouja op den duur kwam dus wel een weg in zicht... Ik ben nog over zo'n horizontale paal gesprongen (die auto's tegenhoud) en toen kwamen we op een asfaltweg. Gelukkig wisten we de paarden toen eindelijk te stoppen door ze gewoon op 2 bomen af te sturen.

Jeetje wat was ik bang zeg. Ik stond midden op die weg, en toen wou die pony ook nog niet eens vooruit! Toen was ik het dus echt beu, heb een gigantische rotschop verkocht, en ben de rest van de rit heel streng gebleven.
Nu kan ik er om lachen, maar toen had ik echt de bibbers zeg.