Omvallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Villanelle

Re: Omvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:12

misschien is je paard gewoon erg slaperig, want hij doet t toch alleen als hij slaapt? dan is hij gewoon zo'n evenwicht kwijt ofzo. ik weet het ook niet, als je twijfelt zou ik zowiezo even de DA bellen. als is het maar voor telefonische raad.

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:31

nifja schreef:
volgens mij is het een ziekte in de hersenen, een paard kan volgens mij niet zomaar vallen. Is denk ik niet normaal. Ik heb namelijk iemand gesproken en zij had ook een paard die zomaar op de grond viel. Is de dierenarts al geweest?

HAd ooit ook zoiets gehoord, niet om je gelijk bang te maken hoor, msgien iets met de hersenen of zenuwstelsel??? Dit kan idd ook niet egt goed zijn voor de ribben/romp, zon harde klap. Kan idd ook gebeuren wanneer er geen prikkelingen zijn van buitenaf dat iej ineens omvalt...

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:35

ik volg dit even! heb hier nog nooit van gehoord, ben benieuwd wat het is! Lachen

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:36

Dat virus waar het hierboven over gaat is waarschijnlijk rhino(-pheunomie?), dat kan in zeldzame gevallen verlamming veroorzaken maar dat gaat niet zo geleidelijk dacht ik, dat schijnt juist altijd een virus te zijn dat binnen 48 uur verlamming veroorzaakt (als je de nare versie op stal hebt).

Het klinkt inderdaad naar iets neurologisch of wat ik hierboven lees, narcolepsie. Lijkt me goed dat je de da erbij gehaald hebt, hou alleen een beetje in de gaten dat je paard zich zo min mogelijk kan verwonden tot die tijd, voorzover je daar wat aan kunt doen...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:41

MoniekJ schreef:
De dierenarts is geweest en die dacht ook aan narcolepsie en het wordt nog verder onderzocht Knipoog

Dat wou ik idd ook zeggen. Zie het topic nu pas maar poe, boel speculaties hier Knipoog. Wij hebben een aantal paarden op stal (gehad) die wegens ouderdom narcolepsie hadden gekregen.
Ze krijgen de 'aanvallen' vooral als ze zelf al in 'slaapstand' staan, ik heb het nog nooit zien gebeuren als ze bijvoorbeeld aan het werk waren of om een andere reden wakker werden gehouden.
Het enige waar je wel op moet letten zijn de sloten. Dat ze daar niet lelijk in kunnen vallen. Wij hebben ze afgezet met lint met een flinke klap erop, zodat als deze merrie omgaat, ze 'wakker schrikt' van het lint. Wel heel sneu trouwens, maar minder erg dan een paard dat niet uit de sloot kan komen... Ach gut

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 15:52

we hebben geen sloot in de buurt van weiland zitten Lachen
dus dat scheelt weer Lachen