Aansingelen wordt een groot probleem !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Aansingelen wordt een groot probleem !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:01

is de pad dan niet te dik ? of voor jouw paard niet de juiste vorm ? ene pad is de andere niet .. als een dekje wel goed blijft liggen waarom dan een pad ?

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 22:04

Ik wissel graag af en heb heel veel verschillende dekjes en pads..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:07

wel alle ongeveer de zelfde dikte?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:17

ik weet niet of jouw paard wel eens onderuit of gevallen is, misschien in een hindernis geklapt. Vaak wordt dit onderschat en loop je later tegen problemen van de borstspieren aan, deze kunnen beschadigd of verrekt zijn, en vaak zitten er in het singelgebied ook verklevingen die pijn kunnen geven. De borstspieren lopen van de voorkant tot ver voorbij de singel. Dit gaat niet vanzelf over daar heb je hulp van een masseur of een physio voor nodig. Het paard geeft signalen genoeg dat er iets aan scheelt en dat ze last heeft.
Succes ermee.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 07:29

Myrano schreef:
MyrtheJ schreef:
Nou, mijn pony die liet zich ook niet meer opzadelen en ik mocht niet meer opstappen, en die heeft nu bijvoorbeeld artrose in haar voorbenen.

Pijn kan zomaar ontstaan, problemen kunnen altijd ontstaan. Toch zou ik er eens naar laten kijken als ik jou was.

Alles kan, dat weet ik ook Knipoog
Maar de kans dat hij op 6 jarige leeftijd al artrose zou hebben is wel erg klein..
Ik ga het in ieder geval wel uitpluizen wat het zou kunnen zijn..

die kans is niet zó klein... in mijn omgeving waren er twee paarden (dit jaar beiden 5 jaar, andere afstamming) die met 'vage klachten' zaten. onderzoek wees artrose uit, en ook wist de arts te vertellen dat 6 op de 10 KWPN paarden tegenwoordig artrose heeft, al dan niet in een mate of vorm waar zij last van ondervinden.

een paard vindt iets niet zonder reden 'niet leuk'. de redenen om iets 'niet leuk' te vinden lopen erg uiteen, maar hoe dan ook is iets wat een paard als 'niet leuk' ervaart ALTIJD ergens door veroorzaakt, pijn, ongemak of geen plezier in het werk zijn maar een paar mogelijkheden. verstandig dat je achter de oorzaak aan gaat, want een reden voor dergelijk gedrag is er altijd.

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:45