pony of paard los laten lopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: pony of paard los laten lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:17

Buiten het erf vind ik het zeer onverantwoord en een domme beslissing als baasje zijne. Als een paard schrikt (ook al schrikt hij nooit) kan je met touw toch nog even ingrijpen. Zonder touw is ie echt weg en kan hij de grootste ongelukken veroorzaken.

Mijn paard laat ik bijna nooit los naast me lopen, omdat ze soms nog wel gek kan doen als een ander paard ineens gaat bokken ofzo in de round pen. Maar af en toe vind ik het wel grappig om haar naast me mee te laten lopen naar haar stal bijv. Ze blijft dan braaf meelopen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:24

indi kan t ook. toch heb ik wel als ik van t erf af ga altijd een touwtje vast aan haar halster hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:17

Het komt bij mij zelden of nooit voor dat mijn touw niet los hangt, maar ik denk er niet over om zonder touw te gaan wandelen.

Omdat er geen plaats is om te borstelen doe ik dat altijd op de oprit en dan staan ze wel los (want ook geen mogelijkheid om vast te zetten). Maar dan kunnen ze ook alleen maar terug naar de wei of naar het land van de buurman. Echt langs de weg of in het bos gaat er gewoon altijd een touw aan. Waarom het risico lopen?

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:08

Ik zou het niet durven ,
Er MOEST maar eens iets gebeuren ..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:09

-> OPG

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 01:42

Ik doe het ook welleens hoor, maar alleen op het erf Ja
Op de weg vind ik wel gevaarlijk, er zal maar net een scooter hard langsrijden of een vrachtwagen. Je kan wel zeggen ''Maar mijn paard schrikt nooit'', het blijven dieren Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 01:50

ik zou het niemand aanraden. Ik weet dat er hier op bokt mensen zitten die hun paard 'compleet left brained' hebben, en daardoor hierop vertrouwen. En toch ga ik voor t touwtje eraan... Wat ook niet altijd wil zeggen dat je hem kan houden...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 03:11

Kwam laatst een klein grietje tegen die haar pony los in het park had. Ik vroeg of ze hem niet vast kon houden, zegt ze: 'Maar hij doet niks'. Ik zei 'Nee, maar ik wel'.

Ik vind het gevaarlijk, een paard is een vluchtdier. En hoe je ook verknocht bent met je beestje, je kunt nooit 100% zeker weten dat hij reageert zoals jij denkt. Ik denk wat paarden betreft op de in principe manier.

Mijn paard is in principe leuk met kinderen, en in principe zal hij nooit lelijk doen en in principe kan ik hem vertrouwen...Maar ik blijf altijd opletten!

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:34

onverantwoord..

Zelf zou ik het niet doen, vertrouw ik niet met mijn boef Nagelbijten / Gniffelen

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:46

Als je dat in de bak of in de wei doet lijkt me dat geen enkel probleem. Zou ik zeker niet buiten op straat doen!

McCoyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:49

Wij laten Blingh los op de poetsplaats, blijft ie gewoon staan. Ook met het van en naar de wei brengen loopt ie los en als we vn en naar de rijbak lopen ook. Ik weet zeker dat hij in het bos ook zo zou meelopen alleen dat risico nemen we niet..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 23:35

Ga met de rest mee, zou het zelf nooit doen!

Mijn paarden tjokken bij mn ouders thuis braaf alle kanten met me op, maar buiten rijd bij ons veel verkeer, geen haar op mn hoofd die eraan denkt om ze los mee te nemen.....het zal je maar gebeuren.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 23:38

leuk als je der mee grondwerk aan het doen bent, in een roundpen of zo, maar daar buiten zou ik je paard zijn/haar instinct niet onderschatten... "had ik maar" is altijd zo naar achteraf toch...

Ylona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:47

Uhmm ja blijft natuurlijk een moeilijk verhaal, ben er zelf wel een voorstander van, maarja het blijven natuurlijk vluchtdieren en die van mij heeft het wel eens flink op een rennen gezet bij dit ''loslopen'' dus ik ben er een beetje vanaf Vork

Niientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:26

Buiten het terrein hou ik hem altijd vast, maar soms laat ik hem van de paddock zonder halster naar stal lopen (maar dat doe ik niet als het druk is op stal). Daarbij kan weinig mis gaan, hij kan het terrein verder niet af en hij weet heel gied dat er in zijn stal voer ligt.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:39

Op het erf loopt Kane meestal wel lekker los mee, komt zelden voor dat ik hem dan vast klik. Maar buiten het erf op weg naar het recreatie gebied is hij altijd vast. Wel wil ik hem als ik ga grazen en het is rustig nog wel eens losklikken zodat hij even lekker kan scharrelen. Grote voordeel met Kane is dat hij mij continu in de gaten heeft. Loop ik van hem weg volgt hij om vervolgens weer naast me te staan grazen. Zie ik dat er mensen ( zit midden tussen de wandel en fietspaden dan dus geen auto;s ) aan komen klik ik hem wel vast. Met andere paarden erbij blijft hij ook vast, dan is hij drukker en wil ik het risico niet nemen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:44

Hier in de buurt was ook iemand die dat zo leuk vond, totdat ik met mijn paardje hun inhaalde....
Had ik ineens een los paard zonder halster achter mij aan.
Zij maar roepen , maar haar paardje had besloten dat mijn paardje leuker was dan zij.

Stonden we daar in het bos, met een los paard zonder halster of touw.... lekker hoor.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:25

ik doe het ook als me pony rustig is.
en leg dan het halstertouw over de nek heen
verder mag ze niet verder dan een stap van me weg lopen.
op stal neem ik der wel soms los mee