Paard boert ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Paard boert ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:44

indi doet het ook als ze te gulzig gegeten heeft, en dat doet ze alleen sals roos haar staat op te jagen...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:48

Bij ons staan de paarden zomer en winter op de weide. In de winter worden ze meer bijgevoerd omdat het gras dan weinig tot geen voeding heeft.
Het boeren kan meerdere oorzaken hebben, klopt. Wil er alleen mee aangeven dat boeren een maagprobleem kan zijn en wil niet zeggen dat het dan ook direct maagzweren zijn! Zeker als het boeren een mega stank met zich mee brengt duidt het wel ergens op. Zoals de TS schrijft boert het paard continu en dat is wat anders dan zo nu en dan een keertje!
Het ene paard reageert nu eenmaal sneller ergens op dan het andere paard. Aan mijn paard merk direct dat de samenstelling van het gras gaat veranderen dan krijgt hij eiwitbulten op zijn lichaam, bij de andere merk ik dat weer niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:50

Laatst stond ik mijn met mijn merrie te kroelen, laat ze ook ineens een vette boer Rolleyes

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 16:24

Hmm als je het zo vertelt lijkt het mij dat die vanwege het te gulzig eten lucht binnenkrijgt ofzo waardoor ze teveel lucht in der maag krijgt, als gevolg het boeren. Ik wist idd ook niet dat paarden kunnen boeren! Nog nooit gehoort. Wat wel eens wil helpen is een liksteen of iets dergelijks in de voerbak te leggen waardoor ze er meer moeite voor moet doen om het voer op te eten. Dat wil vaak wel helpen tegen gulzigheid. Doe ik bij mijn meneer ook Lachen Helpt kei goed. Heb er zelfs 2 likstenen in liggen (is een vrij grote voerbak).

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 16:43

Ik zou dan wat anders in de voerbak leggen wat hard is. Want als je een ijzeren voerbak hebt dan gaat hij heel snel roesten.
Mineralen blokken of zoutstenen altijd ophangen dus mijn advies mijn voerbak roestedoor, door die blokken.

en zo´n steen kan je beter alleen geven als je paard mineralen en vitamines te kort komt want ze gaan er heel erg veel van plassen.

maar het is wel een goed idee om iets in de bak te leggen of het echt help dat weet ik niet dat verschild per paard denk ik maar het is de moeite waard om het te proberen.

Je kan ook kijken of je porties kan geven bv vier keer een beetje eten inplaats van twee keer.

succes Knipoog
Moelie schreef:
Hmm als je het zo vertelt lijkt het mij dat die vanwege het te gulzig eten lucht binnenkrijgt ofzo waardoor ze teveel lucht in der maag krijgt, als gevolg het boeren. Ik wist idd ook niet dat paarden kunnen boeren! Nog nooit gehoort. Wat wel eens wil helpen is een liksteen of iets dergelijks in de voerbak te leggen waardoor ze er meer moeite voor moet doen om het voer op te eten. Dat wil vaak wel helpen tegen gulzigheid. Doe ik bij mijn meneer ook Lachen Helpt kei goed. Heb er zelfs 2 likstenen in liggen (is een vrij grote voerbak).

sagamyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:46

Flew schreef:
Ik verzeker je ervan dat mijn paard wel kan boeren, en stinken dat die boeren deden. Nagelbijten / Gniffelen

jah mijn paard doet da ook

sagamyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:48

Kingsley2 schreef:
Ik zou dan wat anders in de voerbak leggen wat hard is. Want als je een ijzeren voerbak hebt dan gaat hij heel snel roesten.
Mineralen blokken of zoutstenen altijd ophangen dus mijn advies mijn voerbak roestedoor, door die blokken.

en zo´n steen kan je beter alleen geven als je paard mineralen en vitamines te kort komt want ze gaan er heel erg veel van plassen.

maar het is wel een goed idee om iets in de bak te leggen of het echt help dat weet ik niet dat verschild per paard denk ik maar het is de moeite waard om het te proberen.

Je kan ook kijken of je porties kan geven bv vier keer een beetje eten inplaats van twee keer.

succes Knipoog
Moelie schreef:

ik doe da met bakstenen Duivel hihihi of hooi alles et tussen hooi of die lekkere brokjes
voor de paarde apart DE BROKJES!!!!! Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken haha:p

_Golden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:30

heb nog nooit een paard horen boeren.

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:59

Amigo laat heel af en toe een boertje. Moet er altijd zo om lachen. ROFL

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:38

Het kan weldegelijk! Mijn bijrijdpony boert ook! Ik probeer het nu op
Commando te zetten:):P

McCoyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:24

Blingh kan af en toe ook een verschrikkelijke boer laten. En schudbewust kijken!

winitoulover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:11

als het zo veel is lijkt het mij wel uchtzuigen, mijn paard doet dat ook, altijd na de maaltijd. maar nu heeft hij zo'n band om z'n nek.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 19:16

winitoulover ; Ik heb er al veel keren op gelet en het is precies een boer gelijk bij de mens.
Toevallig zag ik deze week een paard op manege die na zijn eten ook zo van die geluiden maakte.
Maar deze was wel aan het luchtzuigen.(lijkt idd op boeren)
Onze merrie deed het alleen als ze van de wei kwam, en als ze te veel gegeten had.
Nu staat ze op dieet en is het 'boeren' ook over Knipoog

_Sylvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:40

Ja, dat heb ik ook een keer bij een paard gezien, zag er echt heel vaag uit Huilen van het lachen

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:43

Mijn paard boert regelmatig, zeg maar gerust de hele dag door. Hij schijnt het al z'n hele leven te doen, dus het zal wel bij hem horen.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:05

Myrano schreef:
Ja, het is dus wel duidelijk 'boeren' wat ze doet, want als ze van de wei komt ruik je een enorme grasgeur, een enorme stank

dat heeft mijn paard ook!! ik stond ernaast en ik hoord echt binnemonds "burp" en er kwam een meur uit niet normaal!!
maar mijn stalgenootje zei ook van maar dat kan niet paarden kunnen absoluut niet boeren maar dit was echt een boer..
het is absoluut anders dan luchtzuigen.

Harry_Loveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:00

haha kunnen paarden boeren? wist ik niet Tong uitsteken

Skymaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:58

Het boeren moet je wel een beetje in de gaten houden. Als het echt heel vaak voorkomt, zou ik toch eens laten kijken of het diertje geen maagzweer heeft, want boeren wil (net als extreem veel gapen) er nog wel eens op duiden! Is het gewoon af en toe, dan hoef je je echt geen zorgen te maken hoor. Veel succes

Nortella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:16

he.. een paard kan toch niet boeren? heb het echt nog noooit gehoord.. volgens mij is het meer luchtzuigen of zuchten of wat.. maar boeren?..
want ze kunnen ook niet overgeven

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:05

Nortella schreef:
he.. een paard kan toch niet boeren? heb het echt nog noooit gehoord.. volgens mij is het meer luchtzuigen of zuchten of wat.. maar boeren?..
want ze kunnen ook niet overgeven

Dat hebben ze mij ook altijd verteld maar sinds mijn vorige paard weet ik beter.....
Die kon zo staan schrokken in de wei, die stond dan echt te burpen op stal Haha!
Soms haalt de praktijk de theorie in Knipoog , en ik weet echt heel erg zeker dat dit paard geen luchtzuiger was, zelfs niet een beetje!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:07

Flew schreef:
Ik verzeker je ervan dat mijn paard wel kan boeren, en stinken dat die boeren deden. Nagelbijten / Gniffelen

ROFL

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:58

Ook de mijne kan boeren. Ze is een keer koliekerig geweest nadat ze zich op de wei helemaal klem had gegeten in het natte gras. Ze stond op stal echt van die 'burp' geluiden te maken, en ze stonken naar versgemaait gras Tong uitsteken (ik belde de dierenarts met de mededeling 'mijn paard boert graslucht op', en die zei ook gelijk dat paarden niet kunnen boeren.. dat wist ik ook wel.. maar ze geloofde t wel toen ze m gezien had Knipoog )
Maar geen goed teken dus. Heb je de pony in het volle gras staan?

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 21:23

Concorde schreef:
Ook de mijne kan boeren. Ze is een keer koliekerig geweest nadat ze zich op de wei helemaal klem had gegeten in het natte gras. Ze stond op stal echt van die 'burp' geluiden te maken, en ze stonken naar versgemaait gras Tong uitsteken (ik belde de dierenarts met de mededeling 'mijn paard boert graslucht op', en die zei ook gelijk dat paarden niet kunnen boeren.. dat wist ik ook wel.. maar ze geloofde t wel toen ze m gezien had Knipoog )
Maar geen goed teken dus. Heb je de pony in het volle gras staan?

Waarom zou dit geen goed teken zijn als een paard boert ?
Als wij moeten boeren doet dat beter dan dat we hem moeten inhouden denk ik Tong uitsteken
Onze weides zijn pas uitgemaaid en ze staan nu afwisselend enkele uren per dag buiten, s morgens, s middags en s avonds telkens tussen de 2 - 3 uurtjes per keer Knipoog

shanna14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:06

hihih dat heb ik nog nooit mee gemaakt:P

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:06

Mijn paarden boeren altijd als ze een hele dag op de wei hebben gestaan ( veel gras gegeten)