Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Helpt kei goed. Heb er zelfs 2 likstenen in liggen (is een vrij grote voerbak).
Moelie schreef:Hmm als je het zo vertelt lijkt het mij dat die vanwege het te gulzig eten lucht binnenkrijgt ofzo waardoor ze teveel lucht in der maag krijgt, als gevolg het boeren. Ik wist idd ook niet dat paarden kunnen boeren! Nog nooit gehoort. Wat wel eens wil helpen is een liksteen of iets dergelijks in de voerbak te leggen waardoor ze er meer moeite voor moet doen om het voer op te eten. Dat wil vaak wel helpen tegen gulzigheid. Doe ik bij mijn meneer ookHelpt kei goed. Heb er zelfs 2 likstenen in liggen (is een vrij grote voerbak).
Flew schreef:Ik verzeker je ervan dat mijn paard wel kan boeren, en stinken dat die boeren deden.
Kingsley2 schreef:Ik zou dan wat anders in de voerbak leggen wat hard is. Want als je een ijzeren voerbak hebt dan gaat hij heel snel roesten.
Mineralen blokken of zoutstenen altijd ophangen dus mijn advies mijn voerbak roestedoor, door die blokken.
en zo´n steen kan je beter alleen geven als je paard mineralen en vitamines te kort komt want ze gaan er heel erg veel van plassen.
maar het is wel een goed idee om iets in de bak te leggen of het echt help dat weet ik niet dat verschild per paard denk ik maar het is de moeite waard om het te proberen.
Je kan ook kijken of je porties kan geven bv vier keer een beetje eten inplaats van twee keer.
succes
Moelie schreef:Hmm als je het zo vertelt lijkt het mij dat die vanwege het te gulzig eten lucht binnenkrijgt ofzo waardoor ze teveel lucht in der maag krijgt, als gevolg het boeren. Ik wist idd ook niet dat paarden kunnen boeren! Nog nooit gehoort. Wat wel eens wil helpen is een liksteen of iets dergelijks in de voerbak te leggen waardoor ze er meer moeite voor moet doen om het voer op te eten. Dat wil vaak wel helpen tegen gulzigheid. Doe ik bij mijn meneer ookHelpt kei goed. Heb er zelfs 2 likstenen in liggen (is een vrij grote voerbak).
hihihi of hooi alles et tussen hooi of die lekkere brokjes
haha:p
Myrano schreef:Ja, het is dus wel duidelijk 'boeren' wat ze doet, want als ze van de wei komt ruik je een enorme grasgeur, een enorme stank

Nortella schreef:he.. een paard kan toch niet boeren? heb het echt nog noooit gehoord.. volgens mij is het meer luchtzuigen of zuchten of wat.. maar boeren?..
want ze kunnen ook niet overgeven
, en ik weet echt heel erg zeker dat dit paard geen luchtzuiger was, zelfs niet een beetje! Flew schreef:Ik verzeker je ervan dat mijn paard wel kan boeren, en stinken dat die boeren deden.
(ik belde de dierenarts met de mededeling 'mijn paard boert graslucht op', en die zei ook gelijk dat paarden niet kunnen boeren.. dat wist ik ook wel.. maar ze geloofde t wel toen ze m gezien had
)Concorde schreef:Ook de mijne kan boeren. Ze is een keer koliekerig geweest nadat ze zich op de wei helemaal klem had gegeten in het natte gras. Ze stond op stal echt van die 'burp' geluiden te maken, en ze stonken naar versgemaait gras(ik belde de dierenarts met de mededeling 'mijn paard boert graslucht op', en die zei ook gelijk dat paarden niet kunnen boeren.. dat wist ik ook wel.. maar ze geloofde t wel toen ze m gezien had
)
Maar geen goed teken dus. Heb je de pony in het volle gras staan?