Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
miisXmii schreef:meestal gedraagt een paard bij andere mensen en omgeving zich anders.
je kan vragen of je hem 3 weken op proef mag
want de eerste 2weken zijn ze meestal heel lief maar na 2 weken gaan ze op eigen benen staan.
En dan komt meestal het echte karakter omhoog.

Cinnepin schreef:Moelie, het paard komt bij mij te staan gewoon op een pension stal waar ze in de gaten gehouden worden, gevoerd worden, gemest worden buiten egzet worden etc. Verder ontferm ik mij ook over dit dier dus dat komt echt wel goed, en ik heb nu zo'n 18 jaar ervaring
Hij wil van zijn eigen paardje leren en als andere mensen mee kijken en in de gaten hpuden hoe het gaat is er tog niks aan de hand? Het paard komt in goede handen, dat kan ik je verzekeren

,
ik weet al wel wat ik jou voor je verjaardag ga geven, overspeol je met paarden boeken

, maar wel leuk ;P ) sannekeee schreef:Hallo ,
Eerst zou ik veel geen lezen en op rij les gaan.
Lezen ben ik al druk mee bezig, les gaan heb ik geen geduld voor , en ook nie echt de tijd voor
Ook moet je iemand hebben die je goed kan beglijden en die altijd snel kan komen als er wat is.
Iemand die erg ervaren is.
Gelukkig heb ik veel vriendinnen die me helpen en ervaren zijn![]()
Verder moet je op zoek gaan naar een niet te jong paard , een wat ouder paard , dat een goed leer paard is. Verkeers mak en ingereden moet hij echt zijn ja .
Komt goed , dat advies kreeg ik van meerdere mensen , anders had ik al een fjord van 2 gehad![]()
( Verkeersmak = dat hij gewent is aan verkeer en niet snel er van schrikt. )
( ingereden = Dat iemand al met hem heeft gereden heeft , en hem veel geleerd heeft )
haha , ja beide termen heb ik voorbij zien komen ....niks nieuws meer ( hehe)
Suc6 !!
Ohhja , en je kan natuurlijk erg veel op bokt leren !
ponny_power schreef:Ken jij toevallig het boek zelf ?
zoja , is het de moeite om te bestellen voor mij denk je ?
Heb nu ook een ander beginners boek , dat ik niet een bijna identiek boek heb straks haha
die ik nu heb staat ook heel erg veel in over verzorgen en globaal wat over omgang e.d.
( ti 's ook gezien het aantal plaatjes denk ik meer voor 12 jarige, maar wel leuk ;P )
), maar op de volwassene die aan een paard wil beginnen en op zoek is naar goede informatie over paarden en hun eigenaardigheden. Diverse verhaaltjes van mensen over hun ervaringen en goede tips waar je op kunt letten. Dus ja, het lijkt me een geschikt boek voor je.

graris en voor niks ( ja af en toe eten bij de mac )

) 
, nu kan ik msn-ne en lezen te gelijk
ponny_power schreef:Dankje , denk dat ik maar eens ga bestellen dan
voor die 15 euro kun je ook geen miskoop doen natuurlijk
wat betreft die les ... heb als goed excuus dat ik er de tijd niet voor heb naast de pony zelf.
maar ben echt te ongeduldig en eigenwijs , ben niet voor niets met 15 van school gegaan![]()
scheelt wel dat als ik rij , dan rijdt ik met ervaren vrienden , dus uiteindelijk komt het vast goed ...ook zonder les