Heyy Nogmaals bedankt.
Ondertussen gaat het beter met het rijden, altans meestal...
Misschien hebben jullie nog wat tips?
Buitenrijden gaat de laatste tijd fantastisch, hij doet alles watr ik vraag, soms met wat weerstand, maar het lukt meestal toch vrij snel.
Maar goed nu had ik eergisteren een andere ervaring, ik op mijn pony samen met twee andere paarden, lekker een buitenritje. HIJ WILDE SNELLER DAN DE ANDERE TWEE PAARDEN. Dat was een beetje vervelend, voor degene die voorp wilde rijden, want haar paard ging ook vervelend doen, maar normaall laat ik hem wel lekker doordraven, (ik hou wel van snel) zolang hij maar niet naar de gallop overgaat. Nu moest hij dus langzamer draven, dat wilde hij niet, en op een gegeven moment ging hij er maar met mij vandoor, iki kon sturen wat ik wilde, had geen effect, een van de meisjes die mee was zei, trek gewoon keihard aan 1 teugel, ook gedaan, hing het bit ernaast maar mijn pony ging nog steeds in volle snlheid precies waar heen heen wilde. Op een gegeven moment is hij toch minder snel gaan rijden en heb ik de andere paarden weer terug gevonden. Maar goed later weer precies hetzelfde, toen kwam hij tot stilstand als ik in het zadel ging liggen (alsof ik bijna val), toen heb ik hem keihard laten lopen in de richting die ik op wilde.
Toen was hij moe maar toch nog irritant.
Op een gegeven moment heb ik de andere paarden verlaten en ben ik alleen gaan rijden, toen kon ik opnieuw doen wat ik wilde, vlak bij zijn huis weer omkeren, slalommen, 8jes rijden alles deed hij....
Hoe kan dit?
Hoe krijg ik altijd controlle?
Iemand tips?
Groetjes