Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

poiuytreem schreef:nieka schreef:hoi,
mijn paard wil ook de trailer niet op lopen. als ze eenmaal in de trailer staat vindt ze het absoluut geen probleem. ik heb ook van alles geprobeerd.slaan werkte absoluut niet, ze is namelijk niet bang voor de trailer, maar wil er gewoon niet in, dus van slaan werd ze wel bang. wat wij nu doen is met twee longeerlijnen. je maakt de lijnen aan de trailer vast en doet ze kruis links achter het paard door. dan ga je rustig druk uit oefenen op de lijnen. je paard heeft 2 opties, of gaan lopen, of gaan zitten!! klinkt misschien niet heel fijn, maar mijn paard kiest altijd voor het lopen, dat gaat dan niet in een keer, maar door de druk moet ze wel naar voren, anders zit ze ineens op haar kont. mijn paard kiest gelukkig voor het lopen, maar het kan natuurlijk ook anders! dus altijd voorzichtig zijn en met beleid. ik vind persoonlijk dit een fijne manier. want je bent niet met van alles en nog wat bezig, zoals slaan enz!
misschien het proberen waard. mijn paard loopt nu steeds sneller de trailer op. in 10 min. ongeveer!
bij mij is het de oplossing! maar ja, iedereen is anders en iedereen vindt misschien een andere manier fijner.
succes in ieder geval.
groetjes Annika
dit is inderdaad een manier. maar ik denk dat je hierdoor het probleem eerder zal vergroten als verkleinen. Voor een paard is dit natuurlijk niet fijn. Dus zal het paard de trailer op deze manier ook nooit prima vinden. Je zult het dan altijd op deze manier moeten doen, waardoor je de afkeur voor de trailer in stand houdt. en het probleem niet bij de oorzaak aanpakt. Ook kan dit moeilijkheden veroorzaken als je onverwachts een keer alleen weg moet met de trailer.
Ik denk toch dat je (en al helemaal als je snel resultaat wilt hebben) iemand moet zoeken die hier veel ervaring mee heeft. Er zullen toch ook mensen zijn die niet heel erg duur zijn? wat vind jij duur?

Maartje1990 schreef:Ik weet niet of je ooit van het dually halster van monty robberts hebt gehoord?... om heel eerlijk te zijn ben ik er niet zo'n fan van, maar er zijn mensen die er goede ervaringen mee hebben en paarden die nog in geen miljoen jaar de trailer op liepen binnen 4 minuten op de trailer hadden staan door dat halster. Bij ons kun je dat halster gewoon in de winkel kopen. Er is een topic over hier op bokt (geweest) ik zal het even zoeken
edit: [NH] Monty Roberts video Dually Halter
) mee; het werkt super en heel vriendelijk (principe wijken voor druk en belonen door druk eraf te halen). Die van ons heeft het nu niet meer nodig; die loopt er nu zo ook wel in
Het is idd wel zo dat je eerst

roxxxiejjj schreef:Ik ken iemand die had ook petra vlasblom erbij gehaald maar wel zonder succes. Dat paard ging erin als zij er bij was. maar als de eigenaar of anere mensen het op dezelfde manier met dezelfde spullen het deden ging ze niet.
rissa schreef:roxxxiejjj schreef:Ik ken iemand die had ook petra vlasblom erbij gehaald maar wel zonder succes. Dat paard ging erin als zij er bij was. maar als de eigenaar of anere mensen het op dezelfde manier met dezelfde spullen het deden ging ze niet.
Volgens mij mist het paard dan een hoop vertrouwen/leiderschap bij zijn eigenaresse.
rissa schreef:roxxxiejjj schreef:Ik ken iemand die had ook petra vlasblom erbij gehaald maar wel zonder succes. Dat paard ging erin als zij er bij was. maar als de eigenaar of anere mensen het op dezelfde manier met dezelfde spullen het deden ging ze niet.
Volgens mij mist het paard dan een hoop vertrouwen/leiderschap bij zijn eigenaresse.
roxxxiejjj schreef:Dat paard vertrouwd zijn baasje helemaal. ze volgt haar zelfs als ze los loopt waar ook maar. maar in de trailer gata ze niet. en bij petra is het ook niet echt altijd. mischien van die aantal keren dat ze langs geweest is heeft dat paard 1 keer in de trailer gestaan;).
xMariekee schreef:http://www.2moons.nl
Bij mij hebben ze erg goed geholpen, mijn pony loopt nu zo de trailer op.
Ze had er echt een trauma aan, toen ze een veulen was is ze er een keer vanaf gevallen
Ik wist ook echt niet meer wat ik moest doen, ze bleef maar steigeren voor de trailer.
Zij lost het heel rustig en met heel veel geduld op
. xMariekee schreef:roxxxiejjj schreef:Dat paard vertrouwd zijn baasje helemaal. ze volgt haar zelfs als ze los loopt waar ook maar. maar in de trailer gata ze niet. en bij petra is het ook niet echt altijd. mischien van die aantal keren dat ze langs geweest is heeft dat paard 1 keer in de trailer gestaan;).
Ik weet niet waar jij jou informatie vandaan haalt, maar zo werkt Petra niet
xMariekee schreef:roxxxiejjj schreef:Dat paard vertrouwd zijn baasje helemaal. ze volgt haar zelfs als ze los loopt waar ook maar. maar in de trailer gata ze niet. en bij petra is het ook niet echt altijd. mischien van die aantal keren dat ze langs geweest is heeft dat paard 1 keer in de trailer gestaan;).
Ik weet niet waar jij jou informatie vandaan haalt, maar zo werkt Petra niet
Netje schreef:Daar ben ik het mee eens: ten eerste komt Petra niet 'een aantal keer', maar heel doelgericht één keer en ten tweede gaat ze niet weg voor het een flink aantal keer met de eigenaar ook gelukt is. In ons geval waren dat mijn 2 meiden en pas toen ze bij beiden zonder problemen de trailer in liep ging Petra weg. Wel kregen ze heel duidelijk mee dat ze consequent in hun gedrag moesten zijn en vooral duidelijk naar het paard toe. Dat het niet in de trailer willen - mocht het nog eens gebeuren na de cursus - meer te maken heeft met de angst en de onzekerheid die de 'eigenaar' op het moment van trailerladen uitstraalt en hierdoor twijfelachtig en niet consequent gedrag uitstraalt, dan dat het paard het dan niet durft.
Overigens heb je levenslange garantie bij Petra en is het haar - volgens eigen zeggen - nog altijd gelukt. Ik vind het een beetje een vreemd verhaal, als je weet en meegemaakt hebt hoe Petra werkt !
Dus niet. Ze is als veulen een keer van de trailer gevallen en heeft er nu dus een trauma aan. Uiteindelijk is ze 3 uur bezig geweest met haar voordat ze erin ging en daarna ook nog ruim 20 keer erin geladen. Maar niet alleen zei heeft geladen, ik moest het daarna ook zelf doen, zodat het ook zou blijven lukken als zij er niet meer was.
Maar het kan dus wel zo zijn dat ze meerdere keren moet komen..