Radeloos wb trailer laden *Probleem opgelost! pag. 27*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Radeloos wat betreft trailer laden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 13:06

Bedankt voor je tip.
Zo wil ik inderdaad te werk gaan.

Twijfel alleen wanneer ik dit nu weer het beste op kan pakken.
Of ik er beter meteen mee doorga, of hem eerst even tot rust laat komen.

Ben inderdaad in contact nu met Petra Vlasblom.
Maar ik vraag me af hoe ik dat voor elkaar moet krijgen zonder dat mijn ouders er van weten.
Er moet namelijk zowieso iemand mee naar de info-avond, dus dat zal één van hem moeten zijn.

Ik kan pap nu wel iets doen.......nooit geeft ie er wat om. Nu wil ik een probleem oplossen en mag dat niet.

Nee, Silence moet maar weg volgens hem.
Hij heeft altijd wel een ander probleem en dat is ie beu.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:11

poiuytreem schreef:
nieka schreef:
hoi,
mijn paard wil ook de trailer niet op lopen. als ze eenmaal in de trailer staat vindt ze het absoluut geen probleem. ik heb ook van alles geprobeerd.slaan werkte absoluut niet, ze is namelijk niet bang voor de trailer, maar wil er gewoon niet in, dus van slaan werd ze wel bang. wat wij nu doen is met twee longeerlijnen. je maakt de lijnen aan de trailer vast en doet ze kruis links achter het paard door. dan ga je rustig druk uit oefenen op de lijnen. je paard heeft 2 opties, of gaan lopen, of gaan zitten!! klinkt misschien niet heel fijn, maar mijn paard kiest altijd voor het lopen, dat gaat dan niet in een keer, maar door de druk moet ze wel naar voren, anders zit ze ineens op haar kont. mijn paard kiest gelukkig voor het lopen, maar het kan natuurlijk ook anders! dus altijd voorzichtig zijn en met beleid. ik vind persoonlijk dit een fijne manier. want je bent niet met van alles en nog wat bezig, zoals slaan enz!
misschien het proberen waard. mijn paard loopt nu steeds sneller de trailer op. in 10 min. ongeveer!
bij mij is het de oplossing! maar ja, iedereen is anders en iedereen vindt misschien een andere manier fijner.
succes in ieder geval.
groetjes Annika

dit is inderdaad een manier. maar ik denk dat je hierdoor het probleem eerder zal vergroten als verkleinen. Voor een paard is dit natuurlijk niet fijn. Dus zal het paard de trailer op deze manier ook nooit prima vinden. Je zult het dan altijd op deze manier moeten doen, waardoor je de afkeur voor de trailer in stand houdt. en het probleem niet bij de oorzaak aanpakt. Ook kan dit moeilijkheden veroorzaken als je onverwachts een keer alleen weg moet met de trailer.
Ik denk toch dat je (en al helemaal als je snel resultaat wilt hebben) iemand moet zoeken die hier veel ervaring mee heeft. Er zullen toch ook mensen zijn die niet heel erg duur zijn? wat vind jij duur?

Ik heb het zo anders een maand gedaan en daarna nooit meer een lijn nodig gehad. En dat bij meerdere paarden. Dit is beter dan onrust onder aan de klep, je kan met dit systeem mooi de rust bewaren en na een tijdje heb je de lijn echt niet meer nodig.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:12

Ik lees in je profiel dat je 21 bent, dan kun je daar toch gewoon zelf over beslissen, of zie ik dat verkeerd?? Je hoeft het toch niet voor je ouders te verbergen?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:13

Toen mijn pony nog niet van mij was heef thij ooit eens zo'n cursus gedaan. Hij vindt de trailer dood eng. maar hij loopt er wel op met een snoepje of iets dergelijks. hij staat er binnen 2 minuten op=D. Als ik terug wil naar huis (vanaf de vakantiebestemming) Is hij nog wel heel moeilijk te laden. Maar we zetten de trailer aan de linkerkant tegen iets aan dat hij daar niet heen kan en mijn moeder neemt meestal een schep mee anders breekt hij uit;) maar ook voor de poep want als hij bang is blijft hij poepen. We slaan hem nooit. Maar hij heeft bij die schep al zoiets van nou ik ga wel. Wel zo prettig want ik hoef hem dus NOOOIT te slaan voor de trailer. alleen als hij erin heeft gestaan is hij zeik nat. mischien vind jou paard het geluid van de laadklep eng? dekentje over leggen om het geluid te dempen ofzo? want de trailer en het rijden vond ze/hij niet eng (dat maak ik op uit je verhaal;)). Veel succes nog!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:14

Ik weet niet of je ooit van het dually halster van monty robberts hebt gehoord?... om heel eerlijk te zijn ben ik er niet zo'n fan van, maar er zijn mensen die er goede ervaringen mee hebben en paarden die nog in geen miljoen jaar de trailer op liepen binnen 4 minuten op de trailer hadden staan door dat halster. Bij ons kun je dat halster gewoon in de winkel kopen. Er is een topic over hier op bokt (geweest) ik zal het even zoeken Knipoog

edit: [NH] Monty Roberts video Dually Halter

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:15

de mijne loopt er makkelijk in ,maar een stalgenootje zette haar trailer voor de staldeur
en dan met een beetje druk liep het paard redelijk snel de trailer op.
en het gekke was ,dat na de wedstrijd het paard makkelijker te laden was dan vanaf huis Knipoog

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:16

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:16

Ik ken het trailerlaad probleem helaas ook. Mijn paardje ging eerst probleemloos de trailer op, maar toen ze geblesseerd was geraakt en vaak naar de kliniek moest was het over met het makkelijk trailerladen.
Ik ben vervolgens elke dag met haar gaan oefenen. Elke dag een stapje verder. Eerst alleen snuffelen aan de loopplank...de dag erna een hoefje erop en zo steeds wat meer.
Met 1,5 week elke dag 15 minuten oefenen liep ze er weer in. Dan kreeg ze even wat lekkers en mocht ze er weer uit. Hierna kreeg ze wat lekkers, maar ging ook de klep dicht. Na 2,5 week hebben we een heel kort stukje gereden met de trailer en haar op stal weer uitgeladen.
Nu gaat ze redelijk makelijk de trailer op, ze kijkt nu even twijfeld wat en loopt er vervolgens op. Ik ben hartstikke trots op haar!
De truc is om niets te verwachten als je gaat oefenen. Dus verwacht niet dat ze meteen na het snuffelen aan de loopplank er ook op wil gaan staan. Alles wat ze wel doet is meegenomen.
Als je namelijk teleurgesteld raakt doordat ze bepaalde verwachtingen niet heeft gehaald, merkt je paard dat in je houding.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:17

Maartje1990 schreef:
Ik weet niet of je ooit van het dually halster van monty robberts hebt gehoord?... om heel eerlijk te zijn ben ik er niet zo'n fan van, maar er zijn mensen die er goede ervaringen mee hebben en paarden die nog in geen miljoen jaar de trailer op liepen binnen 4 minuten op de trailer hadden staan door dat halster. Bij ons kun je dat halster gewoon in de winkel kopen. Er is een topic over hier op bokt (geweest) ik zal het even zoeken Knipoog

edit: [NH] Monty Roberts video Dually Halter

Daar werkt Petra Vlasblom (en dus wij ook na haar cursus Haha! ) mee; het werkt super en heel vriendelijk (principe wijken voor druk en belonen door druk eraf te halen). Die van ons heeft het nu niet meer nodig; die loopt er nu zo ook wel in Haha!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:17

mijn verzorgpaard is net zo erg, alleen is het daarbij dat die het niet eng vind maar het gewoon niet wil. ga zo maar even het topic doorlezen want er komen hier alleen maar ongelukken van.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:21

Ik heb dat filmpje van monty roberts gegekeken, maar bij mijn paard als die in zijn achteruit moet krijg je m met geen stap meer dichter naar de trailer toe. Dan blijft ze steeds verder stilstaan ipv steeds dichterbij.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:22

Heel goed dat je in contact bent met Petra Vlasblom.
Dat is ook de tip die ik je zou geven. Zij komt namelijk op locatie
om te helpen met het laadprobleem Lachen Het is idd wel zo dat je eerst
een informatieavond moet volgen bij haar, maar als ze je geholpen hebt, kun
je het daarna echt zelf, zonder dat je echt heel secuur volgens een bepaalde
methode moet werken. Ik heb zelf geen problemen met laden, maar ben wel vorig
jaar een hele dag aanwezig geweest bij een stal vlak bij ons voor 2 paarden die
wel een probleem hadden, maar dat was dus echt in 1 middag opgelost en die paarden
lopen nu nog steeds zonder problemen de trailer op.

Kun je niet zelf gewoon naar die informatieavond gaan?? Je bent 21 dus meerderjarig en lijkt
mij dat je dan zelf dit soort beslissingen kunt nemen?

Ik wens je in ieder geval heel veel succes met Silence Lachen

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:24

Dan wapper je met een zweepje met daaraan een plastic zakje totdat ze weer wel naar voren gaat. Dan direct stoppen met het wapperen en alleen gebruiken als het paard weigert op druk van het halster alleen naar voren te komen, dus niet gaan jagen, dan werkt het niet meer. Je kunt overigens ook prima een touwhalster gebruiken, is veel minder duur.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:28

Ik ken iemand die had ook petra vlasblom erbij gehaald maar wel zonder succes. Dat paard ging erin als zij er bij was. maar als de eigenaar of anere mensen het op dezelfde manier met dezelfde spullen het deden ging ze niet.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:32

roxxxiejjj schreef:
Ik ken iemand die had ook petra vlasblom erbij gehaald maar wel zonder succes. Dat paard ging erin als zij er bij was. maar als de eigenaar of anere mensen het op dezelfde manier met dezelfde spullen het deden ging ze niet.

Volgens mij mist het paard dan een hoop vertrouwen/leiderschap bij zijn eigenaresse.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:36

rissa schreef:
roxxxiejjj schreef:

Volgens mij mist het paard dan een hoop vertrouwen/leiderschap bij zijn eigenaresse.

Idd dat idee heb ik hier ook bij Knipoog
Eerst grondwerk doen en loswerken met dit paard lijkt mij een goed idee om zo tot een
goede band met het paard te komen en te zorgen dat dit paard het vertrouwen in de
eigenaresse krijgt en deze als leider ziet Lachen

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:38

rissa schreef:
roxxxiejjj schreef:

Dat paard vertrouwd zijn baasje helemaal. ze volgt haar zelfs als ze los loopt waar ook maar. maar in de trailer gata ze niet. en bij petra is het ook niet echt altijd. mischien van die aantal keren dat ze langs geweest is heeft dat paard 1 keer in de trailer gestaan;).

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:03

roxxxiejjj schreef:
Dat paard vertrouwd zijn baasje helemaal. ze volgt haar zelfs als ze los loopt waar ook maar. maar in de trailer gata ze niet. en bij petra is het ook niet echt altijd. mischien van die aantal keren dat ze langs geweest is heeft dat paard 1 keer in de trailer gestaan;).

Ik weet niet waar jij jou informatie vandaan haalt, maar zo werkt Petra niet Knipoog

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:59

Jee, wat verschrikkelijk naar allemaal voor jou en Silence. Wat een oekels daar bij die ruitersportwinkel Hamer

Ten eerste lijkt het me een goed idee om het trailerladen te oefenen zonder je vader en andere betweters erbij. Dat lijkt me wel zo ontspannen. Is het een optie om Silence de komende tijd te voeren in de trailer? Zodat hij hem "leuk" gaat vinden? Of anders er eerst een vriendje van hem inzetten en dan Silence ernaast? Als het je uiteindelijk lukt om 'm de trailer op te krijgen is het misschien een idee om een heel klein stukje te rijden naar iets wat hij erg leuk vindt (niet meteen de eerste keer natuurlijk), ik denk dat het handig is als hij de trailer gaat associeren met iets leuks en niet dat je meteen op wedstrijd gaat al ben ik me er van bewust dat je al over 3 weken ergens start.

Uit je verhaal maak ik ook op dat je vader meestal de trailer rijdt, en dat hij weinig geduld heeft met je paardje. Waarom laat je je vader niet de spullen die je nodig hebt, zoals je zadel en dergelijke, inladen terwijl jij je paardje laadt? Dat doen ze met aanstaande vaders ook, de kraamvrouw heeft echt geen kokend water nodig, ze vraagt alleen aan de vader om dat te halen zodat hij even niet in de weg loopt Tong uitsteken

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:03

xMariekee schreef:
http://www.2moons.nl

Bij mij hebben ze erg goed geholpen, mijn pony loopt nu zo de trailer op.
Ze had er echt een trauma aan, toen ze een veulen was is ze er een keer vanaf gevallen
Ik wist ook echt niet meer wat ik moest doen, ze bleef maar steigeren voor de trailer.
Zij lost het heel rustig en met heel veel geduld op Knipoog

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten!! Petra is ook bij mijn paard geweest en sindsdien geen probelemen meer gehad. De kosten vielen best nog mee. Voor 150,- voor de praktijk incl halster en leadrope en 75,- theorie avond( was super gaaf) gaat mijn paard weer zonder problemen geweldloos de trailer op Haha! .

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:05

xMariekee schreef:
roxxxiejjj schreef:

Ik weet niet waar jij jou informatie vandaan haalt, maar zo werkt Petra niet Knipoog

Haha nee inderdaad. Ik denk dat mijn paard toen petra er was wel 15 keer er op en eraf is geweest. Stukje rijden en weer uitladen. We hadden behalve t laden ook nog wat andere kleine probleempjes die heeft ze ook nog aangepakt. Daarna moesten we gewoon met regelmaat oefenen en hebben we nooit meer gestaan dat ie niet meer wilde laden.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:07

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:08

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:54

xMariekee schreef:
roxxxiejjj schreef:

Daar ben ik het mee eens: ten eerste komt Petra niet 'een aantal keer', maar heel doelgericht één keer en ten tweede gaat ze niet weg voor het een flink aantal keer met de eigenaar ook gelukt is. In ons geval waren dat mijn 2 meiden en pas toen ze bij beiden zonder problemen de trailer in liep ging Petra weg. Wel kregen ze heel duidelijk mee dat ze consequent in hun gedrag moesten zijn en vooral duidelijk naar het paard toe. Dat het niet in de trailer willen - mocht het nog eens gebeuren na de cursus - meer te maken heeft met de angst en de onzekerheid die de 'eigenaar' op het moment van trailerladen uitstraalt en hierdoor twijfelachtig en niet consequent gedrag uitstraalt, dan dat het paard het dan niet durft.

Overigens heb je levenslange garantie bij Petra en is het haar - volgens eigen zeggen - nog altijd gelukt. Ik vind het een beetje een vreemd verhaal, als je weet en meegemaakt hebt hoe Petra werkt !

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:03

Netje schreef:
Daar ben ik het mee eens: ten eerste komt Petra niet 'een aantal keer', maar heel doelgericht één keer en ten tweede gaat ze niet weg voor het een flink aantal keer met de eigenaar ook gelukt is. In ons geval waren dat mijn 2 meiden en pas toen ze bij beiden zonder problemen de trailer in liep ging Petra weg. Wel kregen ze heel duidelijk mee dat ze consequent in hun gedrag moesten zijn en vooral duidelijk naar het paard toe. Dat het niet in de trailer willen - mocht het nog eens gebeuren na de cursus - meer te maken heeft met de angst en de onzekerheid die de 'eigenaar' op het moment van trailerladen uitstraalt en hierdoor twijfelachtig en niet consequent gedrag uitstraalt, dan dat het paard het dan niet durft.

Overigens heb je levenslange garantie bij Petra en is het haar - volgens eigen zeggen - nog altijd gelukt. Ik vind het een beetje een vreemd verhaal, als je weet en meegemaakt hebt hoe Petra werkt !

Bij een ander paard bij mij op stal is ze wel meerdere keren geweest, maar dat was ook wel een heel extreem geval. Met dat paard was op een gegeven moment echt niks meer te doen. Na Petra een paar keer geweest was, ging niet alleen het trailer laden beter, maar ook allemaal andere dingen.
Bij mijn pony wou ze ook bijna 2 keer komen, maar uiteindelijk was het toch nog gelukt. Mijn pony is echt een hele lieve pony en in de longeerbak liep ze ook gelijk al achter Petra aan. Ze zegt zo: nu ik al wat met haar gewerkt heb loopt ze er mischien wel zo in Clown Dus niet. Ze is als veulen een keer van de trailer gevallen en heeft er nu dus een trauma aan. Uiteindelijk is ze 3 uur bezig geweest met haar voordat ze erin ging en daarna ook nog ruim 20 keer erin geladen. Maar niet alleen zei heeft geladen, ik moest het daarna ook zelf doen, zodat het ook zou blijven lukken als zij er niet meer was.
Dus dat het niet lukt als Petra er niet is klopt zoieso niet Knipoog Maar het kan dus wel zo zijn dat ze meerdere keren moet komen..
maar met een normaal trailerprobleem is dat meestal gewoon 1 keer.