Hoe krijg ik respect van mijn pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beestenfreak

Re: Hoe krijg ik respect van mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:19

_lotteke_ schreef:
kne je al de join=up van mont roberts, of moet je heartland lezen (=leesboek) das dezelfde manier, ik deed het ook wel vaker, daarna liep tie smakkend achter me aan zo lief,, maar je kan het opzoeken op internet of de boeken lezen, maar kijk maar, ik ben geen prof

heb ik ook bijna allemaal gelezen Ja altijd al afgevraagd of het echt werkt Tong uitsteken me vriendin doet dit ook wel eens met een van haar paarden gaat het super maar haar oude ponietje kwam op er afgerend enzo.....dus wel goed uitkijken als je dit doet.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:26

Jahoor, met een joinup krijgt je pony niet meer beweging.
Je kunt hem toch iedere dag wel 2 uur in de rijbak kwijt? Of even kort en heftig losgooien. Als je in het vervolg gaat longeren, even met zn tweeën (één constant met de zweep erachter zodat hij geen kans heeft stil te staan en één die hem goed vasthoudt).
Ik ben uiteraard voor meer buitenspelen van je pony!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:21

Persoonlijk denk ik ook dat je beter kunt kijken hoe je jouw pony per dag meer uit stal kunt krijgen. Ik lees dat hij ontsnapt uit de paddock, praat daarover met de staleigenaar. Jouw pony heeft meer beweging/vrijheid nodig en misschien heeft de staleigenaar wel een oplossing? Zo niet.... ga desnoods een andere stal zoeken, waar je pony wel op het land kan of in een paddock waar hij niet uit kan ontsnappen.

Dit gedrag klinkt als pure frustratie.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:27

Misschien kun je hem voor het rijden gewoon aan de longe doen, verder weinig vragen maar dat hij zijn energie kwijt kan.
Dat hij op je af rent en naar je steigerd zou ik zeker niet accepteren, meteen een rot mep verkopen. Het is echt gevaarlijk als hij zo over je heen denderd ik zou hem eens flik op zijn plek zetten, want dit is toch écht niet de bedoeling lijkt me..

ilsebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:05

Het wordt pas erg als je een arabisch volbloed paard hebt met een bomgordel, die respect gaat eisen. Haha!

poiuytreem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:32

Ik vraag me af waar iedereen vandaan haalt dat dit een heel dominant paard is.. misschien is dit paard wel helemaal niet dominant. Er kunnen zat andere oorzaken zijn voor dit gedrag dan dominatie. Ga eerst eens kijken wat de oorzaak is en ga daar wat aan doen.