Worden jullie ook zo moe van anderen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_q

Re: Worden jullie ook zo moe van anderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:55

Ik wordt eerder moe van de mensen die zich overal mee willen bemoeien Vork
ik vind dat je eerst naar je zelf moet kijken voordat je je gaat bemoeien met anderen. Knipoog

MAar iedereen doet het zus of zo Knipoog

k8mb3rly: Ik denk dat het paard waarschijnlijk iets zou doen als ze zo hard haar hakken er in prikt. Knipoog

Verder heb ik ook ooit zoiets van: misschien kun je het beter zo doen, maar niet alle mensen zijn daarvan gediend Knipoog

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:58

Ja, dit ken ik ook.
Bij mij rijdt er een jongen met een eigen paard, en elke keer als hij zich in het zadel wilt laten zakken, ploft hij er zo op.
Alsof je er een ton aardappelen bovenop laat vallen.
Maarja, als je er wat van zegt krijg je te horen dat je eens naar jezelf moet kijken, hoe jij opstapt enz.
Dusja.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:00

Boertjes schreef:
Ik kan niet snappen waar andere mensen zich druk om maken. Ik heb echt een hekel aan die bemoeials. Leef en laten leven.
Volgens vele had ik mijn merrie dan allang al naar de slacht moeten brengen. Sommige mensen weten het altijd beter en willen overal wel een vinger in de pap hebben. En dan moet ik dus op mijn lip bijten en doorlopen. Kan mij het schelen hoe een ander met z'n paard omgaat, zijn niet mijn zaken, ook al ben ik het er niet mee eens. Het enige wanneer ik er iets van zou zeggen is dus als het echt te ver gaat en het dier z'n gezondheid achteruit gaat. Verder heeft niemand iets met een ander z'n bezigheden te maken.
Gelukkig heb ik nu een eigen boerderij en nergens last meer van. O ja en die merrie, het is nu het beste paard wat ik ooit gehad heb.

hier nog eentje Scheve mond Ik kreeg gezeik van zulke bemoeials omdat ik mijn merrie niet aanpakte, ik was veel te zacht Nors opkijken heb ze vriendelijk verzocht zich met hun eigen zaken te bemoeien. bah bah bah...Ik wist verdomt goed waar ik mee bezig was bij deze merrie! En weet nog steeds, en ja hoor, die krijgt ook een lel en een ruk als ze in de ankers gaat, omdat ik wéét dat ik het zo moet oplossen bij haar. En dan ben je weer te hard Rolleyes het is ook nooit goed voor andere...Maar dan wel zelf hun paard in de prak rijden...

Ik ben blij dat, waar ik les, niemand zo is...Iig niet bij mij...Je brengt het fatsoenlijk, ik luister, je zegt van 'jij **** wat denk je dat je aan het doen bent?' dan draai ik me gewoon om en doe verder. Op wedstrijd ben ik waarschijnlijk ook een van die arrogante bitchen die van niemand wat aan nemen *LOL* gelukkig weet ik en de mensen die me kennen beter *LOL* ik luister alleen niet naar flauwekul...en niet naar mensen wiens eigen leven niet boeiend genoeg is om zich enkel daarmee bezig te houden en zich dus maar steeds moeten bemoeien met andermans doen en laten.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:51

@Hilde, ik zie het niet altijd als bemoeien.
De reden dat ik ben gaan paardrijden, is zoals bij velen, begonnen uit de liefde voor het diersoort Paard. Als ik dan dingen zie, waarvan ik zeker weet dat het het welzijn van het paard aantast spreek ik mensen daar op aan.
IMO is jou instelling niet de goede. De meeste mensen, die commentaar geven, doen dat om jou en/of het paard te helpen. IMO kan je pas een echt goede ruiter worden, wanneer je commentaar van anderen DURFT aan te nemen en wanneer je even van je eigen troon afstapt. Van eigenwijs je eigen ding blijven doen wordt je niet beter, wel van zoveel mogelijk willen leren.

Daarnaast: denk ik dat je veel commentaar serieus moet nemen om te willen leren. Misschien werkt het niet bij het paard waar je op dat moment mee bezig bent, maar de methode die jou verteld wordt kan je wel bij het volgende paard misschien helpen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:07

Rosa__Sherra schreef:
JA dat is echt vervelend. Of bijv manege paarden die moeten allemaal andere hulpen leren maar dat is soms echt so irri..

Inderdaad!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:18

Jaaa, ik word echt doodmoe van veel mensen..... Bij ons staat iemand die haar paard nooit laat bekappen door een smid of NBer, want 'de hoefjes slijten prima op de weg'. Dat het beestje slechte hoeven heeft mag duidelijk zijn, er is al 15 jaar geen prof bij geweest. Ze loopt niet kreupel ofzo, maar de vorm van de hoeven is niet goed en er is al jaren niet gekeken naar hoe het paard zijn benen gebruikt/neerzet. Ik vind dat niet kunnen, maar goed...... Beestje wordt verder prima verzorgd, hoor, maar dit soort dingen kan ik niet vatten...

En ik word vooral heeeeeeeeel erg moe van de geweldadige omgang van mensen met paarden. Zie dagelijks zulke nare dingen en ik zie dat die paarden er echt niets van snappen. Word ik niet zozeer moe van, wel heel verdrietig en boos.

Verder moet ik ook een beetje lachen om mensen die paarden hun manier van communiceren opdringen. Paarden snappen er niets van. Draai de boel eens om, leer vanuit het paard te communiceren, denk ik dan. Maar ja, dat kunnen ze niet. Clown

En dan de betweters op bokt. Misschien spannen die wel de kroon. Haha!

En zo zijn er nog TIG zaken....... Ik probeer me vooral op mijn eigen paard te richten, want anders zou ik gek worden in deze (paarden)wereld, denk ik. Maar zie ik echt paardonvriendelijke zaken, dan zeg ik er zeker wat van. Ja
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 01-04-08 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

ansj17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:22

Natuurlijk is vervelend als anderen zich met je blijven bemoeien,
maar soms kun je gewoon niet anders dan er wat van zeggen.
Bijvoorbeeld vorige week, naast ons staan shetlanders in een wei en 1 a 2 keer in de week wordt daar op gereden.(hup zadel erop en de weg op)
We hadden al lang door dat ze een andere manier van omgaan hebben dan wij, naja dat kan, ik zeg niet dat wij alles goed doen, maar wel totaal anders.
Kwamen ze in volle draf terug na een rit van zeker 2 uur, toen viel een meisje van de pony.
En meteen kwam er een andere aanlopen met een zweep om de pony er eens flink van langs te geven.Waarna hij voor 'straf' ook nog een half uur gelongeerd moest worden en daarbij veel klappen kreeg.
Natuurlijk zijn shetlanders sterk ( dat zei ze ook toen ik er wat van zei) maar deze pony heeft een jaar lang niks kunnen doen omdat hij hoefbevangen was.
Hier heb ik dus wat van gezegd en dat viel niet bepaald in goede aarde...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:27

Ik heb in het dagelijks leven niet echt last van mensen die zich met me bemoeien, hoor. Haha!
Dat valt allemaal erg mee. Ik ben een volwassen vrouw en sta op mijn stalling wel bekend als iemand die het op haar eigen manier doet. Dat scheelt, denk ik. Knipoog

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:49

jullie zeggen allemaal dood en doodmoe te worden van deze bemoeials, maar lees het topic eens door en schrijf op waar iedereen zich nu al mee bemoeit heeft.
leef en laat leven!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:59

benangelique schreef:
jullie zeggen allemaal dood en doodmoe te worden van deze bemoeials, maar lees het topic eens door en schrijf op waar iedereen zich nu al mee bemoeit heeft.
leef en laat leven!

Daarom zeg ik ook dat ik me vooral op mijn eigen paard richt en me alleen bemoei met anderen als ze daarom vragen of als iets echt niet door de beugel kan (wij hebben bv. veel leskinderen rondlopen en die moet je wel in de gaten houden Clown ).
Verder neem ik eigenlijk alleen iets aan van mensen die ik vertrouw, respecteer en waarvan ik weet dat ze kundig zijn. Het liefst ook van mensen die mijn paard en mij goed kennen.... Lachen

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 15:01

benangelique schreef:
leef en laat leven!

Precies en daarom bit ik regelmatig op mijn lip Haha!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:04

Precies Lachen. Ik was laatst met een vriendinnetje een buitenrit aan het maken, en we kamen een meisje tegen op een shetlander. Ze kon letterlijk meelopen. En begreep echt niet waarom de shet elke keer weigerde. We hebben haar toen samen duidelijk uitgelegd dat ze veel te groot en te zwaar was voor t beestje. Hier schrok ze zelf van, ze wist het niet.. de eigenaar had haar gezegt dat het nog wel kon. Ze is daarna gewoon naast de pony terug gelopen Lachen. Hoop dus dat ze er wat van geleerd heeft.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:04

Daarom sta ik altijd nooit op een grote stal. Al dat gebemoei met elkaar. Bah! Gelukkig sta ik op een hele kleine pensioenstal. Laat iedereen gewoon op zijn eigen manier met zijn paarden omgaan. Ik word er zo doodmoe van dat iedereen zich maar met elkaar,s paard bemoeit. Dat was bij mij ook al. Ik deed dit niet goed, ik deed dat niet goed. Ik ben niet zo iemand die snel zegt van ''joh bemoei jij je even lekker met je eigen paard?'' Wat vreselijk ongelukkig was ik daar. Gadver. Op een gegeven moment voelde mijn paard gewoon niet meer als ''mijn paard''.. Advies geven oke..Maar zeggen dat ik stom/verkeerd bezig ben? Nee sorry maar daar kan ik echt niet tegen. Wat ben ik blij dat ik daar weg ben! Heerlijk OK dan! Dus laat iedereen lekker in zijn waarde. Het is tenslot hun paard. En iedereen maakt wel eens een foutje komen ze vanzelf wel achter.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:06

benangelique schreef:
leef en laat leven!

Helemaal mee eens!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:15

Als ik altijd had geluisterd naar iedereen die commentaar leverde dan had ik mijn paard al 20x verkocht. Maar als ik nooit had geluisterd had ik mijn paard MOETEN verkopen... Het is een kwestie van geven en nemen, ik maak ook weleens een opmerking en ik krijg ze ook weleens terug...

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:19

ik moesten even lachen om je titel Nagelbijten / Gniffelen

ik snap precies wat je bedoeld, alleen ik erger me altijd kapot aan mensen die wel paardrijden, maar bang voor paarden zijn. Clown
dan gaat hun paard ietsje harder dan wat ze graag willen en dan is het meteen aaaaahhh hij gaat ervandoor!! ( ik geef kindjes les van 11 dus dat is waar ik het over heb)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 15:30

Of mensen die hun paard niet corrigeren. Paard staat te schrapen op de poestplaats en met een zalvend stemmetje wordt dag gezegd; Nou niet doen pluisje, pluisje wat heb ik nou gezegd niet doen hoor, dat is niet lief. Paard gaat vrolijk verder. Ach pluisje kom maar hier, je bent ook zo'n schatje. Paard krijg vollop aandacht en wordt zelfs beloond voor zijn slechte gedrag Rolleyes

Ik houd altijd wijzelijk mijn mond Vork

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:39

Hahaha, als mijn paard een keertje schraapt, negeer ik het volkomen. Haha!
Hij doet het heeeeeeeel af en toe eens, vooral als zijn emmertje eten komt (mijn paard staat 24/7 buiten, dus ik heb geen stal waar hij gevoerd wordt). Voel de behoefte niet dat te corrigeren, hoor, want het gebeurt zo weinig. Denk dat als ik het juist veel (negatieve) aandacht ga geven, hij het veel meer gaat doen. Knipoog

Ik erger me mee aan dat eeuwige gemep en geschreeuw bij ons. Ruikt een ander paard even aan de neus van de mijne op de poetsplaats, staan ze al te bleren dat ze op moeten houden. Mijn paard mag best even ''gedag'' zeggen, hoor, als we daar komen staan. Het is geen robot. Tong uitsteken
Daarbij heb ik geen zin in dat geschreeuw. Ik kom bij mijn paard voor mijn rust en mijn plezier namelijk. En ik vind het een vereiste dat hij het fijn vindt dat ik bij hem ben. Wil niet zeggen dat ik hem niet corrigeer bij ontoelaatbaar gedrag, oh ja, heus wel. Maar een ander hoeft daar geen last van te hebben.Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:22

marquez1 schreef:
Of mensen die hun paard niet corrigeren. Paard staat te schrapen op de poestplaats en met een zalvend stemmetje wordt dag gezegd; Nou niet doen pluisje, pluisje wat heb ik nou gezegd niet doen hoor, dat is niet lief. Paard gaat vrolijk verder. Ach pluisje kom maar hier, je bent ook zo'n schatje. Paard krijg vollop aandacht en wordt zelfs beloond voor zijn slechte gedrag Rolleyes

Ik houd altijd wijzelijk mijn mond Vork

ik negeer die van mij ook hoor. Hij krijgt af en toe eens een brul als hij dat doet maar hoe meer aandacht hij krijgt hoe meer hij het doet.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:40

Ik zou er ook zeker moe van kunnen worden ja. Een paar jaar terug had ik een huurpaard bij een klein stalletje, we reden met ongeveer zijn 5e daar. En vaak hoorde ik onderling dat iedereen zich met elkaar bemoeide, ook met mij. En daar werd ik idd op een gegeven moment zo moe over..
Bijv met invlechten, dat ze dan zeiden (bijvoorbeeld); kun je het niet beter zo doen? Van zoiets werd ik nou moe.. Bemoei je gewoon met je eigen zaken..
Nu heb ik sinds januari een eigen paard en ik heb me paard gestalt op een boerderij.. Dus ik ben daar de enigste met een gestalt paard. Heerlijk is dat Lachen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:37

Heb ik gelukkig geen last van. Kan soms wel met verbazing kijken naar hoe anderen met hun paard omgaan, en daar ook smakelijk om lachen als het verkeerd gaat. Ben blij dat we op een stal staan waar je lekker je eigen gang kan gaan en er niet achter je rug om gepraat wordt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:43

Argh hou op!!

Een 20+er met passaobit rijden want dan loopt ie tenminste aan de teugel. (beestje doet geen vlieg kwaad)
De hele tijd een paard op zijn neus tetsen.
Een 4 jarige meer dan 80 keer over 1 hindernis heen jagen, want hij moet leren springen (en ja ik heb geteld)
Doorrijden met een zadel waarvan je ziet dat het paard er gewoon last van heeft.
De pony van je dochter een zware pijnstiller geven want ja je hebt wel een belangrijke springwedstrijd.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:44

Juist om al die bemoeienis ben ik op een kleinschalig pension gaan staan.. ik zie mijn stalgenootjes bijna nooit, ben daar meestal alleen.
Echt heerlijk.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:48

haha dat geld ook voor mij.....paarden houden is leuk,maar paarden mensen zijn vereselijk....iedereen heeft altijd alle verstand en weten het altijd beter....pff moe wordt je daarvan...,en tuurlijk ook ik heb weleens dingen waarvan ik denk moet dat nou zo....maargoed voor de 1 is zn paard een maatje voor de ander een stuk vee....leven en laten leven..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:10

lique schreef:
haha dat geld ook voor mij.....paarden houden is leuk,maar paarden mensen zijn vereselijk....iedereen heeft altijd alle verstand en weten het altijd beter....pff moe wordt je daarvan...,en tuurlijk ook ik heb weleens dingen waarvan ik denk moet dat nou zo....maargoed voor de 1 is zn paard een maatje voor de ander een stuk vee....leven en laten leven..

ik vraag me af, als hier zoveel mensen zijn die zo moe worden van anderen, of al die mensen ook eens bij zichzelf stil staan. Ben net als jou, leven en laten leven. Ik zal wel eens denken van 'zo zou ik het niet oplossen' maar he, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden.

Als je je zo hard met andere kunt bemoeien, vind je jezelf dan echt perfect?
(voor de mensen die zich er hier zo aan irriteren, voordat iemand het fout op vat)