Hoe leer je scooi gedrag af??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smasters

Re: Hoe leer je scooi gedrag af??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:28

Als je wat wilt geven en er wordt geschooid, draai je je gewoon om en loop je weg. Het paard moet jou niet gaan opvoeden (dus wanneer hij/zij voer of lekkers wil), maar jij je paard. Negeer gedrag dat je niet wilt zien en geef pas als je paard naar je luistert.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:36

fuego3 schreef:
Vjestagirl schreef:

Als ze niet meeloopt, dan neem je een zweepje mee en dan geef je d'r een rotklap. Kom op zeg, jij bent de baas, niet alleen degene die de koekjes brengt.

Als ze duwt: achteruit zetten.

Happen: tik op de zijkant van de neus.

Stal niet in: zelfde verhaal als niet meelopen.

Ik zou hapjes alleen nog meer in d'r voerbak gooien..

ben het hier niet helemaal mee eens , ik vind niet dat je door jezelf aangeleerd gedrag , het er niet uit hoeft te slaan , en ook geen rot klap , je hebt dit zelf in de hand gewerkt in veel gevallen, dan moet je ook op de blaren zitten en het geduld opbrengen met consequent zijn. Vork

Kun jij heel geduldig je paard vooruit kijken? Ik niet namelijk. Als ik iets zeg moet er geluisterd worden, of ze daar zin in heeft of niet, of er een koekje voor komt of niet...

superXmacho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 19:19

had vandaag wel

ik had het niet meer en zij weer protesteren zou net zegen hier je snoepje verwent kreng!

Ik sta daar begin te schreeuwen en verhief daar bij mij stem en toen rende ze de stal in .

toen heb ik me dood gelachen!

rebelshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:02

Mijn paard begon gelijk aan mijn zakken te snuffelen als ik in de stal kwam. Steeds als ze dat nu doet, duw ik haar hoofd rustig weg en zeg duidelijk NEE. Dit heeft echt wel een paar weken geduurd, maar nu doet ze het niet meer. Het wordt op een gegeven moment ook een gewoonte van zo`n dier.
Conseqeunt zijn en volhouden....succes

Mz_Lipgloss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:55

Eerst gewoon negeren, en doen wat je wilde doen.

Echt pas geven, als jij het wil geven.

Of natuurlijk als beloning!

Succes!

;]