stilstaan bij opstappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rode_tomaat

Re: stilstaan bij opstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:17

_justme_ schreef:
Mijn verzorgpaard (3 jaar) doet dit ook. Hij springt letterlijk echt weg naar de zijkant. Hij zit nu in de inprentingsfase dus het is erg belangrijk dat hij het goed aanleert.
Ik heb me aangemeld op Bokt omdat ik ook advies wilde hierover.
Als ik hem tegen de muur of in de hoek zet met zijn hoofd, raakt hij dan niet juist in paniek en ziet als enige uitweg mijn kant? (en loopt mij hierbij omver) Ik krijg het al benauwd al denk ik hieraan. Boos!
Ik ben ook vaak alleen dus het is best lastig dit....

Hee,
ik zal als ik jou was gewoon je paard proberen stil te laten staan, zodra jij op wil stappen en hij wegloopt ga je weer 'afstappen', want je zit er dan nog niet op, dan ga je weer je paardje laten stilstaan, er weer op proberen te komen, lukt dat ga je erop zoniet weer terug, zo steeds overnieuw proberen, op den duur helpt het heel goed.

Groetjes!

FistiStomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:28

wel, ik had hetzelfde probleem... als ik contact hou met de teugels en ik breng men voet naar de stijgbeugel, dan begint mijn paard achteruit te stappen of soms naar voor. hij draait wel nooit. en toen had ik eens iets anders geprobeerd. ik had mijn teugels helemaal los gelaten, ik had ze zelfs niet eens meer vast. en toen bleef Bantos ineens staan en sinds dan doe ik dat u altijd en hij blijft nog altijd staan.

truus_noorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:35

miss kan je in de hoek gaan staan ofzoo??

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:42

Consequent, en duidelijke afspraken maken met de andere bijrijder. De mijne deed het ook, contact houden in de teugels, en zodra hij begint te lopen zet hem eerst weer stil, en dan pas probeer je opnieuw op te stappen. Je kunt hem evt. tegen een muur ofzo aanzetten, maarja zoals hierboven al gezegd kan dit wel foutgaan..

liltjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 10:55

TessxSchatje schreef:
Consequent, en duidelijke afspraken maken met de andere bijrijder. De mijne deed het ook, contact houden in de teugels, en zodra hij begint te lopen zet hem eerst weer stil, en dan pas probeer je opnieuw op te stappen. Je kunt hem evt. tegen een muur ofzo aanzetten, maarja zoals hierboven al gezegd kan dit wel foutgaan..

tegen een muur zetten vind ik alleereerst idd gevaarlijk, ten tweede heeft dit niet zoveel nut aangezien hij achteruit loopt en heel soms vooruit.

groetjes lilian

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:38

Gewoon in het midden van de bak zetten en concequent zijn halt is halt, gaat hij lopen zet je hem weer stil jij bent de baas.
Zodra hij stil staat belonen.

en je bijrijder moet ook concequent zijn anders werkt het echt niet en dan snapt jepaard het ook niet meer en dat is zielig.

Niet tegen een muur zetten of in een hoek gewoon in het midden van de bak dat is het veiligst.

Zorg dat je goed kontact hebt met de teugels, prik hem niet in zijn buik dus draai je voet. Doe rustig en laat het vooral niet te lang duren het opstappen en niet te veel hangen.

suuces Knipoog

ellen11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:33

Eerst iemand je paard vast laten houden en als je rustig zit en het paard staat even stil een klontje
of snoepje gegeven door de ruiter.
Werkte bij mij erg snel