Hulpgezocht voor mn verzorgpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XplumX

Re: Hulpgezocht voor mn verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:38

Cillia schreef:
welshjesgek schreef:
in je profiel staat trouwens dat ze ''ergens'' een bloedpropje heeft en dat ze daarom bokt. Jij probeert haar t bokken af te leren door hard te slaan en te schoppen, maar als bokt door dat bloedpropje kan je daar eerst beter wat tegen doen Clown

Ik heb 6 jaar rij ervaring zit in n hoog gevorderde groep!

Dat kan best, maar dat wil niets zeggen.
Dat is alleen het rijden, maar een manege paard is heel iets anders dan een paard wat niet in de lessen meeloopt en dus misschien iets moeilijker is. Knipoog
Dat betekent niet dat je dan maar meteen een zweep erbij moet pakken, maar consequenter gaan rijden.

Zoals jij schrijft wat je paard aangeeft heb ik ook het idee dat het idd wat medisch is. Vraag de eigenaar eens of hij dit vaker mee heeft gemaakt met dr, en zo niet of het misschien niet handig is haar na te laten kijken.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:42

Cillia schreef:
welshjesgek schreef:
in je profiel staat trouwens dat ze ''ergens'' een bloedpropje heeft en dat ze daarom bokt. Jij probeert haar t bokken af te leren door hard te slaan en te schoppen, maar als bokt door dat bloedpropje kan je daar eerst beter wat tegen doen Clown

Zo wil ik het dr niet af leren! Huilen

EN dat is n manegepony!

iK HEB HET OVER MIJN VERZORGPONY!

En als jullkie niks beters te zeggen hebben dan mij verdrietig temaken rot dan op van mn profiel en al mijn dingen!

Dus jullie weten niet hoe ik ben in het echt!

Dus warom banketstaaf jullie nu zo!

Bye

Post verpesters

Ja , kan wel 6 jaar rijervaring hebben , maar dat betekend niet dat je alles weet en altijd goed handeld !!
Ik snap dat je je rot voelt , maar luister wel goed want het is wel de waarhied !!
Ik zou het eens aardig zeggen ":

Als ik jouw was zou ik eerst kijken of er een medische reden is , dan pas kan je weten hoe je moet handelen. Dus voortaan rustig aan met je zweep , en niet boos worden want mischien heeft ze wel pijn ( daar lijkt het wel op ) . Het lijkt nu trouwens net als of je denk dat je alles weet , dat is niet zo , je weet nooit alles en aan je reactie op het liggen gaan van de pony , kan je zien dat je niet wist of tie nouw "stout" is of gewoon pijn heeft. En sta open voor tip's !! Want anders heb je niks aan dit topic !!

Suc6 met je verzorg pony en de volgende keer laat haar door iemand na kijken !!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:44

6 jaar rij-ervaring maakt je echt niet geweldig hoor.
En het betekend ook niet dat je niks meer fout doet.
Ik rij al ruim 13 jaar, en ja...ook ik maak nog weleens een foutje.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:05

ik rijd wel al 26 jaar Haha!
en ik bak er nog steeds niks van Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:11

Moderatoropmerking:
Off-topic reacties verwijderd. Reageer of gewoon normaal, of reageer niet. Ook zouden jullie zelf ook wel wat aan je wijze van reageren wat kunnen doen. Namelijk vriendelijk en respectvol reageren met duidelijke uitleg hoe je iemand op weg kan helpen. Kan je dat niet. Dan reageer je niet.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:44

Cillia schreef:
welshjesgek schreef:

Zo wil ik het dr niet af leren! Huilen

EN dat is n manegepony!

iK HEB HET OVER MIJN VERZORGPONY!

En als jullkie niks beters te zeggen hebben dan mij verdrietig temaken rot dan op van mn profiel en al mijn dingen!

Dus jullie weten niet hoe ik ben in het echt!

Dus warom banketstaaf jullie nu zo!

Bye

Post verpesters

Jezus hey, wat een reactie! Boos!
Beetje kinderachtig om zo te reageren. JIJ opent hier een topic, waarin je vertelt dat je je pony hebt getikt met de zweep omdat ze moest opstaan. Dus dan mag iedereen zo reageren als ze willen, het is tenslotte allemaal onze EIGEN mening en die mag uit worden gesproken. Als jij een topic opent met zoiets, had je het kunnen verwachten. Dus ik vind je reactie zwaar overdreven. We willen je advies geven, door der eerst even na te laten kijken of ze niks mankeert.. Aangezien het abnormaal is dat een pony zomaar ineens gaat liggen.
Dus meisje toch.. reageer aub niet zo overdreven joh!
Hoelang en hoeveel je ervaring ook hebt, dit had je toch wel kunnen weten, en je had er toch wel even beter op kunnen reageren. Dus, als jij zegt dat je 6 jaar lang rij ervaring hebt, wil het nog niet zeggen dat je ALLES weet!

Marindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:50

Citaat:
Beetje kinderachtig om zo te reageren. JIJ opent hier een topic, waarin je vertelt dat je je pony hebt getikt met de zweep omdat ze moest opstaan. Dus dan mag iedereen zo reageren als ze willen, het is tenslotte allemaal onze EIGEN mening en die mag uit worden gesproken. Als jij een topic opent met zoiets, had je het kunnen verwachten. Dus ik vind je reactie zwaar overdreven. We willen je advies geven, door der eerst even na te laten kijken of ze niks mankeert.. Aangezien het abnormaal is dat een pony zomaar ineens gaat liggen.
Hoelang en hoeveel je ervaring ook hebt, dit had je toch wel kunnen weten, en je had er toch wel even beter op kunnen reageren. Dus, als jij zegt dat je 6 jaar lang rij ervaring hebt, wil het nog niet zeggen dat je ALLES weet!

Precies, helemaal mee eens!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:55

Ik denk inderdaad eerder dat je paard ergens last van had. Als je zegt: bloedpropje, zou ik in zo'n geval me eerder zorgen maken om de pony dan een tik uitdelen. Vergeet niet dat paarden vluchtdieren zijn, en als je dan al tikken uit hebt gedeeld terwijl ze ligt, geeft dat waarschijnlijk aan dat er voor haar een groter probleem is dan jouw tikken.

Probeer in ieder geval eerst even aan de eigenaar door te geven hoe en wat, hij/zij zal misschien meer over de aandoening weten, en misschien vindt hij/zij het wel raadzaam om dan eerst naar de DA te gaan, zeker als ze dit eerder niet deed.

Mocht er niets aan de hand zijn, dan ligt het probleem denk ik bij je rijstijl. Zoals al gezegd: manegepaarden zijn vaak makkelijker dan privépaarden, en als een privé paard je wil testen, of moeilijk doen bijv. door het weer, zul je dus voor dat paard 'beter' (lees: anders rijden dan je nu gewend bent) moeten rijden.

xladytjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:35

Had ze Zweet?
Zweet begint te jeuken en toen wou me pony ook us gn liggen;)

Marindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:27

xladytjex schreef:
Had ze Zweet?
Zweet begint te jeuken en toen wou me pony ook us gn liggen;)

Ik denk niet dat dit hetzelfde is aangezien er staat dat de pony ook ging bokken en steigeren enzo..

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:40

Marindaa schreef:
Citaat:

Precies, helemaal mee eens!

Ik ook , goed gezegt !!
: Maar :
We kunnen mischien inderdaad wel wat vriendelijker zijn !!

Maya schreef:
Off-topic reacties verwijderd. Reageer of gewoon normaal, of reageer niet. Ook zouden jullie zelf ook wel wat aan je wijze van reageren wat kunnen doen. Namelijk vriendelijk en respectvol reageren met duidelijke uitleg hoe je iemand op weg kan helpen. Kan je dat niet. Dan reageer je niet

snoopymisser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 08:41

bk_lover schreef:
misschien had ze wel lichte koliek.. of last van haar rug, benen.. 't lijkt mij medisch, paard gaat niet zomaar liggen..:S

bij ons op de manege is er een shet die is een beetje gevoelig, en als je die hard benen geeft gaat ze liggen (of als er een ruiter op zit die ze te groot/te zwaar vindt) dus misschien heeft ze wel op een rare manier een hulp gegeven ofzow, en ging de pony daardoor liggen.

en k heb nog een vriendin en die pony gaat liggen als je dressuur gaat rijden, want dat vindt ze saai, ga je springen, buitenrit, spelletje of al het andere dat geen dressuur is doen, dan is ze hartsikke lief, dus t kan ook zijn dat een pony uit verveling gaat liggen denk ik

Maar het zou ook medisch kunnen zijn hoor, maar op zo'n verhaal is dat moeilijk te beoordelen vind ik

Cillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 20:40

snoopymisser schreef:
bk_lover schreef:
misschien had ze wel lichte koliek.. of last van haar rug, benen.. 't lijkt mij medisch, paard gaat niet zomaar liggen..:S

bij ons op de manege is er een shet die is een beetje gevoelig, en als je die hard benen geeft gaat ze liggen (of als er een ruiter op zit die ze te groot/te zwaar vindt) dus misschien heeft ze wel op een rare manier een hulp gegeven ofzow, en ging de pony daardoor liggen.

en k heb nog een vriendin en die pony gaat liggen als je dressuur gaat rijden, want dat vindt ze saai, ga je springen, buitenrit, spelletje of al het andere dat geen dressuur is doen, dan is ze hartsikke lief, dus t kan ook zijn dat een pony uit verveling gaat liggen denk ik

Maar het zou ook medisch kunnen zijn hoor, maar op zo'n verhaal is dat moeilijk te beoordelen vind ik

Ik ga morgen Zaterdag weer bijdr rijden en dan ga ik kijken of we misscihen leuk kunnen gaan springen of zoow! En daarna of daarvoor een leuk spelletje!:D

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:43

Gelijk weer gaan springen ? Ik zou eerst kijk& waar haar gedrag van komt , en let een beetje op je taal gebruik , je hoeft niet te schelden !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:48

Als die pony echt echt echt een bloedprop heeft, dierenarts erbij halen en vooral niet op gaan rijden, en zeker niet springen!
Verder gaat een paard of pony niet zomaar liggen, dan mag je toch wel eens serieus te rade gaan of het wel verstandig is om ermee te rijden.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:49

snoopymisser schreef:
bk_lover schreef:

vaak gaan paarden ook liggen als ze de stress niet meer kunnen hendelen.. of als ze volledig tegen druk in gaan!!
iets beter nadenken zou wel kunnen..
over dat dressuur: misschien laat ze haar paardje op een onprettige manier lopen, een paard gaat niet zomaar liggen omdat het een vluchtdier is..
Ze willen kunnen vluchten.. als ze zomaar gaan liggen betekent dat dat er iets is..
Lijkt mij.. (dat is mijn gedachtegang erover Clown )

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:51

suleilitha schreef:
Als die pony echt echt echt een bloedprop heeft, dierenarts erbij halen en vooral niet op gaan rijden, en zeker niet springen!
Verder gaat een paard of pony niet zomaar liggen, dan mag je toch wel eens serieus te rade gaan of het wel verstandig is om ermee te rijden.

Ze heeft al uit gelecht dat het hier niet over die pony met een bloedprop gaat .

Ik zou trouwens wel een met die eigenaar van de manege gaan praten , wat een bloedprop is erg gevaarlijk voor de pony en ik vind het niet kunnen dat die nog 100 % bereden word .. ?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:53

ja idd.. zat in je profiel te kijken.. en eigenlijk vind ik zoiezo dat je beetje onleesbaar nederlands schrijft.. Clown
sorry..
Ik zou gewoon even hulp zoeken bij de eigenaar met je verzorgpony.. doet ze het nu nog??

Groetjes

Cillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 20:54

sannekeee schreef:
suleilitha schreef:

Ze heeft al uit gelecht dat het hier niet over die pony met een bloedprop gaat .

Ik zou trouwens wel een met die eigenaar van de manege gaan praten , wat een bloedprop is erg gevaarlijk voor de pony en ik vind het niet kunnen dat die nog 100 % bereden word .. ?

Die poy wordt ook nog maar 1 keer per week gereden door mij.

De manege eigenaarzij ook dat het goed was dat ie 1 keer per week rijdin mijn les met mij.

Ik kan er wel vrij goed mee overweg.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:58

Cillia schreef:
sannekeee schreef:

De manege eigenaarzij ook dat het goed was dat ie 1 keer per week rijdin mijn les met mij.

Ik kan er wel vrij goed mee overweg.

In wat voor een les zit je ?

Cillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 09:00

sannekeee schreef:

Ik kan er wel vrij goed mee overweg.[/quote]

In wat voor een les zit je ?[/quote]

In een uursles.

Ik ga vandaag weer eens naar de pony toe Shakira dan he e dan ga oik eerst iis met de eigenaar praten er over en dan vraag ik ofzij er bij wilt blijven eventjes.

Enikgahet rijden vandaag rustig opbouwen eerst lekker poosje stappen dan wardraven en stapen en dan tussendoor misschien eens n galopje.

PS Mijn toetsenbord is een beetje erg oud moet een nieuwe maar mn pa heeft dr niet zo zin in!!

+ Sorry dat ikzo door het lint ging!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 09:03

Uit je verhalen , denk ik niet dat die eigenaar echt weet waar hij mee bezig is .. ? Wat doet zijn voorn sport met haar paardje en hoe gaat zij met hem om ?
Ene ik bedoelde met : in wat vooreen les zit je : in een hoge of laage les , en wijken jullie enzo ?

Cillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 09:06

sannekeee schreef:
Uit je verhalen , denk ik niet dat die eigenaar echt weet waar hij mee bezig is .. ? Wat doet zijn voorn sport met haar paardje en hoe gaat zij met hem om ?
Ene ik bedoelde met : in wat vooreen les zit je : in een hoge of laage les , en wijken jullie enzo ?

WIj doen in de les iveau B maar tegen L1 aan. Ik rijud met wedstrijdn ook niveau B

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 09:08

Cillia schreef:
sannekeee schreef:

WIj doen in de les iveau B maar tegen L1 aan. Ik rijud met wedstrijdn ook niveau B

Op zich zou die pony het wel aan kunnen maar ik zou toch eens vragen of de DA er niks aan kan doen ..

Cillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 20:36

Ik heb net weer op dr gerede en het ging SUPER!

We hebben gesprongen eerst rusrigopgebouwd en toen met de oortjes naar voren en tja ze was hgelemaal vrolijk en zoow!:D