Net nieuw ellende is alweer begonnen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Net nieuw ellende is alweer begonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:42

Paard is twee dus ik mag hopen dat hij niet voorgereden is.

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:43

Ik hoop dat je dit niet op de weg gaat oefenen, je kent haar nog niet en weet niet hoe ze reageert op alles.

En dan nog weet ik niet of dit de goede oplossing is om het haar te leren voor een hond misschien wel maar voor een paard.

Ik zou toch hulp zoeken hiermee jij hebt er duidelijk nog geen ervaring mee.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:46

Katja schreef:

ow sorry dat stuk heb ik gemist Bloos

maar dan zou ik niet te lang wachten maar de vorige eigenaar bellen dat het paard wordt terug gebracht.

maar waarom een 2 jarig paard? bij jonge paarden heb je de kans dat ze nog wel eens vervelend uit de hoek komen, ik denk al je dit niet zou willen je toch een wat ouder paard zou moeten kopen Knipoog

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:52

Nu ik heb opeens bedenk aan die avond dat we naar haar hadden gekeken & wat de oude eigenaar alemaal had verteld bleek ze voor dat ze der had in een stal hebben gestaan met een hele hooge boxdeur ofso met een stroom draad erboven langs met stroom erop dat ze daar paar x is tegen gekomen met der hooft ze laat de halster ook niet zo makelijk omdoen zou het hier aan kunnen liggen? Ach gut

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:53

Katja schreef:

Hihi nee ze is nog lang niet bereden!
Dan zou ik waarschijndelijk de eerste beste vliegreis naar het ziekenhuis krijgen Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:54

Mijn lieve kind, wat heb je gekocht? Waarom zou er in een box van een tweejarige een stroomdraad moeten hangen?
Als jij met dergelijke kleine dingen die je nu tegenkomt al overweegt om hem terug te brengen, wat moet het worden als het paard echt gaat puberen?

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:54

@..juudje84 ik wouw met ale geweld een jong diertje hebben omdat ik der graag aan mijn eigen hand wilde hebben Verdrietig

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:57

Zoek deskundige begeleiding, ga niet zelf aan het prutsen. Een deskundige kan misschien eens bekijken of het paard inderdaad een nare ervaring heeft gehad en een oplossing zoeken. Als ik jouw verhaal lees Ts, dan twijfel ik aan jou deskundigheid. Is het wel verstandig om zo'n jong en onervaren paard te kopen? Wat zijn je bedoelingen met het paard? En een paard naar jouw hand zetten, lijkt me niet verstandig, dat kan ik al (bijna) concluderen na je verhaal gelezen te hebben. Niet doen, laat je en je paard helpen door een deskundige!!!!

Ik vind dat een 2 jarig paard lekker in de wei moet staan met soortgenoten. Alleen met hem gaan wandelen en hem in een box zetten is geen optie voor je paard. Laat hem lekker paard zijn. Knipoog

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:57

kers schreef:
Ik hoop dat je dit niet op de weg gaat oefenen, je kent haar nog niet en weet niet hoe ze reageert op alles.

En dan nog weet ik niet of dit de goede oplossing is om het haar te leren voor een hond misschien wel maar voor een paard.

Ik zou toch hulp zoeken hiermee jij hebt er duidelijk nog geen ervaring mee.

Nee Voor het weiland zit een gras padje & helemaal voor dat gras padje zit een hek & daar was ik van plan het te gaan oefenen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:58

love_nadesh schreef:
@..juudje84 ik wouw met ale geweld een jong diertje hebben omdat ik der graag aan mijn eigen hand wilde hebben Verdrietig

Ik hoop voor het paard dat je je heel snel realiseert wat het opvoeden van een jong paard eigenlijk inhoudt. Ik zie dit al zo ontzettend fout gaan!

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:59

Tijgertje86 schreef:
Zoek deskundige begeleiding, ga niet zelf aan het prutsen. Een deskundige kan misschien eens bekijken of het paard inderdaad een nare ervaring heeft gehad en een oplossing zoeken. Als ik jouw verhaal lees Ts, dan twijfel ik aan jou deskundigheid. Is het wel verstandig om zo'n jong en onervaren paard te kopen? Wat zijn je bedoelingen met het paard? En een paard naar jouw hand zetten, lijkt me niet verstandig, dat kan ik al (bijna) concluderen na je verhaal gelezen te hebben. Niet doen, laat je en je paard helpen door een deskundige!!!!

Ik vind dat een 2 jarig paard lekker in de wei moet staan met soortgenoten. Alleen met hem gaan wandelen en hem in een box zetten is geen optie voor je paard. Laat hem lekker paard zijn. Knipoog

Haar aleen maar in de wei laten & verder niks mee doen schiet ik ook niks mee op lijkt mij? Zo raakt ze toch nooit aan mij gewent?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:01

juudje84 schreef:
ow sorry dat stuk heb ik gemist Bloos
Dat vermoeden had ik al. Knipoog

love_nadesh: ga alsjeblieft op zoek naar goede hulp voor er ongelukken gebeuren. Een jong paard heeft sowieso tijd om aan alles te wennen en kan zich nog niet zo lang concentreren dus daarom is voorlopig even in de wei laten staan geen verkeerd plan.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 13:01

@..Cassidy Hoe zou ik het anders moeten doen maar lekker in het weiland laten staan & niks doen? daar schieten we ook niks mee op lijkt mij?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:03

Inscharen in een koppel, en verder niet naar omkijken, kun je het paard ook niets verkeerd aanleren.
Als het paard drie is, uit het land plukken en professioneel laten inrijden, vervolgens een aantal maanden laten doorrijden, vervolgens er onder goede begeleiding opstappen.

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:03

haihai
weetje ook toevallig hoe haar moeder heet?
want ze lijkt op een merrie en die heeft 3 veulens gehad waarvan een merrie die leeftijd
die bij mijn verzorgpaard heeft gestaan
en dat was ook een "vriendelijke" tante misschien dat ze familie ervan is?
en waar heb je haar vandaan??

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:04

love_nadesh schreef:
Tijgertje86 schreef:

Haar aleen maar in de wei laten & verder niks mee doen schiet ik ook niks mee op lijkt mij? Zo raakt ze toch nooit aan mij gewent?

Het paard in de wei zetten, daar schiet jij niks mee op, maar het paard wel! Je zult gewoon moeten wachten tot dit paard minimaal 3 jaar is voordat je met heb kunt gaan werken. Beperk het nu tot een halster omdoen, leiden en voetjes geven, meer niet. Het gaat om het paard, dat nu nog (in Jip en Janneke taal) een babypaard is. Laat hem lekker paard zijn, hij wordt vanzelf ouder.

Het paard heeft nog tijd zat om aan jou te wennen. Snelle spoed is zelden goed! Knipoog

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:05

Wat wil je met je tweejarige paard opschieten dan? Je hebt neem ik aan alle tijd, waarom nu dan haastig en geforceerd aan elkaar wennen.

Je kunt haar altijd eerst gewoon een paar weken laten lopen, regelmatig even een aai/ knuffel geven en een borstelbeurt. Niet zo geforceerd tijd met haar willen doorbrengen. Eerlijk gezegd krijg ik het vermoeden dat je pony daar met de jonge leeftijd helemaal geen behoefte aan heeft.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 13:10

karinsd schreef:
haihai
weetje ook toevallig hoe haar moeder heet?
want ze lijkt op een merrie en die heeft 3 veulens gehad waarvan een merrie die leeftijd
die bij mijn verzorgpaard heeft gestaan
en dat was ook een "vriendelijke" tante misschien dat ze familie ervan is?
en waar heb je haar vandaan??

er staat geen moeder in het boekje maar de vorige eigenaar zei dat de moeder een welsh was & de vader een arabier verder wist ze er niks van in de afstamming

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:12

Wat is de geboortedatum die in het boekje staat?

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 13:13

19-02-06

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:14

Dan zou ik gewoon lekker tot na de zomer er niet teveel naar omkijken dan daarna met wat begeleiding aan de slag gaan.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:16

Mijn hemel wat een wijsheden weer hier op bokt.

Mijn advies: Laat iemand die verstand heeft van paarden eens kijken en oordelen over je pony en jouw kennis. Maar neem dan wel dat advies ter harten.
Wij kunnen hier op bokt alleen maar gissen naar de reden van het bijten en stijgeren! Wij weten niet in hoeverre jij een jong paard KAN opvoeden.
Want 2 ding is zeker een jong paard heeft opvoeding nodig!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:17

Cassidy schreef:
Inscharen in een koppel, en verder niet naar omkijken, kun je het paard ook niets verkeerd aanleren.
Als het paard drie is, uit het land plukken en professioneel laten inrijden, vervolgens een aantal maanden laten doorrijden, vervolgens er onder goede begeleiding opstappen.

Dit lijkt me de enige juiste oplossing Ja
Misschien voor niet de leukste op dit moment maar hier hebben zowel jij als je paard op de lange duur het meest plezier van...

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:20

ik zou hem snel terug brengen, weet je hoeveel ervaring en hoe consequent je moet zijn met een jong paard.. ik snap dat je hem naar je eigen hand wil zetten maar koop dat aub een 4 jarige die goed is ingereden en die al weet wat wel en niet mag.
en zoals hier boven ergens staat waarom zou er in een stal van ee n2 jarige een stroomdraad moeten hangen??
ik ben bang voor jou dat er bij de vorige eigenaar al het een en anders is mis gegaan... dat verklaard het zachtprijsje
aub bel die man op dat je hem terug brengt voor er ongelukken gebeuren.
het is niet leuk maar ik denk dat er hier fijnere paarden voor je rond lopen waarmee je toch aardig wat plezier aan kunt hebben

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:21

nee geboortedatum klopt niet
maar met haar hebben we een hele tijd gewacht met inrijden
en beleren wel voor de kar met ander paard want er was als
mevrouw de pet niet goed had staan was je de klos.
Bijten en je erg uitproberen,ze is van zelfde soort kruising.