Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Katja schreef:Paard is twee dus ik mag hopen dat hij niet voorgereden is.
Katja schreef:Paard is twee dus ik mag hopen dat hij niet voorgereden is.

kers schreef:Ik hoop dat je dit niet op de weg gaat oefenen, je kent haar nog niet en weet niet hoe ze reageert op alles.
En dan nog weet ik niet of dit de goede oplossing is om het haar te leren voor een hond misschien wel maar voor een paard.
Ik zou toch hulp zoeken hiermee jij hebt er duidelijk nog geen ervaring mee.

love_nadesh schreef:@..juudje84 ik wouw met ale geweld een jong diertje hebben omdat ik der graag aan mijn eigen hand wilde hebben
Tijgertje86 schreef:Zoek deskundige begeleiding, ga niet zelf aan het prutsen. Een deskundige kan misschien eens bekijken of het paard inderdaad een nare ervaring heeft gehad en een oplossing zoeken. Als ik jouw verhaal lees Ts, dan twijfel ik aan jou deskundigheid. Is het wel verstandig om zo'n jong en onervaren paard te kopen? Wat zijn je bedoelingen met het paard? En een paard naar jouw hand zetten, lijkt me niet verstandig, dat kan ik al (bijna) concluderen na je verhaal gelezen te hebben. Niet doen, laat je en je paard helpen door een deskundige!!!!
Ik vind dat een 2 jarig paard lekker in de wei moet staan met soortgenoten. Alleen met hem gaan wandelen en hem in een box zetten is geen optie voor je paard. Laat hem lekker paard zijn.
juudje84 schreef:Dat vermoeden had ik al.ow sorry dat stuk heb ik gemist

love_nadesh schreef:Tijgertje86 schreef:Zoek deskundige begeleiding, ga niet zelf aan het prutsen. Een deskundige kan misschien eens bekijken of het paard inderdaad een nare ervaring heeft gehad en een oplossing zoeken. Als ik jouw verhaal lees Ts, dan twijfel ik aan jou deskundigheid. Is het wel verstandig om zo'n jong en onervaren paard te kopen? Wat zijn je bedoelingen met het paard? En een paard naar jouw hand zetten, lijkt me niet verstandig, dat kan ik al (bijna) concluderen na je verhaal gelezen te hebben. Niet doen, laat je en je paard helpen door een deskundige!!!!
Ik vind dat een 2 jarig paard lekker in de wei moet staan met soortgenoten. Alleen met hem gaan wandelen en hem in een box zetten is geen optie voor je paard. Laat hem lekker paard zijn.
Haar aleen maar in de wei laten & verder niks mee doen schiet ik ook niks mee op lijkt mij? Zo raakt ze toch nooit aan mij gewent?
karinsd schreef:haihai
weetje ook toevallig hoe haar moeder heet?
want ze lijkt op een merrie en die heeft 3 veulens gehad waarvan een merrie die leeftijd
die bij mijn verzorgpaard heeft gestaan
en dat was ook een "vriendelijke" tante misschien dat ze familie ervan is?
en waar heb je haar vandaan??
Cassidy schreef:Inscharen in een koppel, en verder niet naar omkijken, kun je het paard ook niets verkeerd aanleren.
Als het paard drie is, uit het land plukken en professioneel laten inrijden, vervolgens een aantal maanden laten doorrijden, vervolgens er onder goede begeleiding opstappen.