Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar bij een paard zit dat bij mij anders.
Ook als je wedstrijden rijd en je paard houd het net niet bij snap ik het ook, je kan je paard niet tot het uiterste drijven. Dat is ook niet eerlijk voor het paard. Hij is dan beter af bij iemand op lager niveau of voor reacreatief doeleinde dan dat het dier iets doet wat hij eigenlijk helemaal niet kan/wil... 
marquez1 schreef:Ik ken wel mensen die veel van paard wisselen. Ik zou dat persoonlijk nooit doen. Zoals ik het vaak zie, kopen ze een paard met veel potentie, rijden het paard een tijd, het loopt niet goed en paard wordt weer verkocht. Ik vindt dat persoonlijk niet eerlijk tegenover het paard, en het lijkt mij dat je er zelf ook weinig plezier aan beleeft. Ik denk dat mensen kritisch naar zichzelf moeten kijken om te bepalen welk soort paard bij hun past. En dat hoeft dan niet altijd de 4 jarige goed bewegende Jazz of de Crack C te zijn.
Vaak wordt de eigen tekortkoming dan vermomt als, ik zoek een nieuwe uitdaging. Maargoed ik zal nu wel heel bokt over me heen krijgen

Silence schreef:Ik zou het nooit doen, ik koop een dier voor het leven.
Of het moet echt niet meer samen gaan.
juist die bedoelde ik ook 
detour schreef:Heb de afgelopen twee jaar een paar paarden gehad die ik korter heb gehad en nu en daarvoor een die ik hield en houd tot het einde.
Er kunnen verschillende factoren spelen waardoor je besluit je paard te verkopen. Ik heb geen spijt gehad muv eentje die via via heel fout terecht is gekomen.
Als je geen klik hebt of je paard voldoet niet aan wat je zoekt in een paard durf dan eerlijk te zijn naar jezelf en je dier en zoek een GOED ander adres.![]()
Soms krijg ik wel eens de indruk dat mensen perse willen bewijzen naar henzelf en hun omgeving dat ze het wel redden, wat te vaak ten koste gaat van het paard imo..

rowo schreef:Gelukkig zijn er mensen die mij wel snappen... Ik heb tot nu toe nog maar 1 pony en 1 paard hoeven te verkopen, maar rijd ook voor anderen en daar zijn ook al paarden vertrokken, via de handel. Je weet dus niet waar ze terecht komen, maar wat doe je daaraan? Zo gaat het nou eenmaal heel vaak en ik heb dat geaccepteerd.
Mijn eigen 2 paardjes zijn super goed terecht gekomen!
maar alleen als het echt nodig is suusiejj schreef:marquez1 schreef:Ik ken wel mensen die veel van paard wisselen. Ik zou dat persoonlijk nooit doen. Zoals ik het vaak zie, kopen ze een paard met veel potentie, rijden het paard een tijd, het loopt niet goed en paard wordt weer verkocht. Ik vindt dat persoonlijk niet eerlijk tegenover het paard, en het lijkt mij dat je er zelf ook weinig plezier aan beleeft. Ik denk dat mensen kritisch naar zichzelf moeten kijken om te bepalen welk soort paard bij hun past. En dat hoeft dan niet altijd de 4 jarige goed bewegende Jazz of de Crack C te zijn.
Vaak wordt de eigen tekortkoming dan vermomt als, ik zoek een nieuwe uitdaging. Maargoed ik zal nu wel heel bokt over me heen krijgen
nee hoor dat gevoel heb ik soms ook, alsof ze in een auto rijden .. dus eigenlijk een ding, niet snel genoeg meer bam weg ermee..zo dus ook qua de potentie.. maar heb er verschillende gedachtes over...
moet wel zeggen dat sommige paarden dus ook als een machine behandeld worden.. lees: SOMMIGEN
Citaat:Als je je paard van de ene naar de andere stal verhuisd doe je hem bijna net zo veel aan als wanneer je hem verkoopt.......

Dani62 schreef:Ik ben ook wel 'anti verkoop'. Ik zie mijn paard toch meer als een deel van mij dan als mijn 'hobby'.
Maar het verschil tussen verhuizen en verkopen is natuurlijk niet heel groot. Verhuizen levert ook genoeg stress op en ik ben er dan ook geen voorstander van je paard vaak te verkassen.
Mits je meerdere paarden hebt en die bij elkaar houdt, dan maakt het voor paarden niet veel meer uit als ze elke maand ergens anders staan.

rowo schreef:Elke keer een andere stal? Elke keer andere soort genootjes? Elke keer nieuwe contacten maken en op worden genomen in de kudde?
Het is voor een paard wel fijn om 'vastigheid' te hebben zeg maar! Zijn EIGEN vaste stal, vaste vriendjes etc...

rowo schreef:Elke keer een andere stal? Elke keer andere soort genootjes? Elke keer nieuwe contacten maken en op worden genomen in de kudde?
Het is voor een paard wel fijn om 'vastigheid' te hebben zeg maar! Zijn EIGEN vaste stal, vaste vriendjes etc...