Help, peesbeschermers moeten eraf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

Re: Help, peesbeschermers moeten eraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 05:54

Geen peesbeschermers? Clown

Heb je ze eigenlijk wel nodig? Eerst goed de voor en nadelen tegenover elkaar zetten. Ik denk dat je band met je paard voor gaat in deze fase dan enge dingen gaan doen als peesbeschermers omdoen. Nogmaals, als je ze écht nodig hebt.

Als je ze wilt gebruiken, laat ze eventjes in haar stal liggen zodat ze er rustig aan kan wennen. Strijk dan met ze over haar hals enz. Doe dit een paar dagen, en probeer ze dan met veel praten en belonen rustig naar haar benen te brengen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 09:01

Ze heeft ze nu nog niet nodig, ik was alleen vergeten dat ze hte klittenband geluid maakt met het eraf halen.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 04:58

Als ze ze niet nodig heeft, zou ik er gewoon helemaal niet aan beginnen. Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 06:47

Als er straks op gereden gaat worden dan gebruik ik ze wel. Dus ze zal er op een gegeven moment gewoon aan moeten wennen. En voor hetzelfde geld knispert een keer het klitteband van het zadeldekje of een jas. Maar ik weet nu wel dat ik er niet te makkelijk over moet denken bij haar.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:56

* Dit gaat offtopic maargoed.

Als ze ze nu niet nodig heeft, heeft ze ze ook niet nodig als er straks op gereden wordt. Ze gaat er echt niet anders van lopen. Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:02

Maar het kan bij het inrijden wel blessures voorkomen wanneer ze evt een rare sprong maakt. Beter zonder gevaar ingereden worden als meteen met een blessure weer op stal staan he? Knipoog

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:15

ik praat altijd heel erg hard en overdreven zodat ze het klitteband geluid niet horen... werkt erg goed hoor

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:00

met de reactie van sommige kan ik echt niet mee, nu geen peesbeschermers nodig is nooit nodig???
Wat als je met je paard wil gaan springen? Moet je dan ook maar geen peesbeschermers om omdat je paardje het niet nodig heeft bij het gewoon rondlopen?

Ik vind het juist super dat je een paard op voorhand wil laten wennen aan zo een dingen, mss was het niet doordacht om het te doen als je alleen was maar dat gaf je zelf al aan.

Mijn 2,5 jarige heeft nog nooit peesbeschermers aan gehad of iets dergelijks maar weet wel reedds dat ze geen schrik heeft van de velcro, wanneer ik deze bij haar meoder aandoe helpt ze mij met veel plezier om ze er weer af te halen, zelfs meteen nadat ze nog maar aan gedaan zijn Lachen