Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en om toch even relaxt te rijden ...pak ik gewoon mijn oude paard , goed voor mijn ego

kitag1rl schreef:IK BEN ZOOOO TROTS
[HAW] Zarah voor het het eerst @ work!
Ik heb zelfs even gegalopeerd![]()
![]()
wat een overwinning is dit!

Toen ik er voor het eerst op ging, na 3 weken, voelde het meteen al vertrouwd, dat was wel een fijn gevoel. Naarmate ik zelf begon te rijden ging het steeds beter, helaas is het niet allemaal zonneschijn
Zarina is nu bijelkaar 8 maanden onder het zadel, ze begin nu meer conditie en praatjes te krijgen, dit resulteerde in een flinke steigerpartij. Toen ben ik zo geschrokken (uit angst om achterover te klappen) dat ik er niet meer op durfde
Ik was écht bang, dat had ik nog nooit zo gevoeld!
). Ging rijden in de buitenbak, het was fris, paard ook, had de dag ervoor in de paddock gestaan, had eigenlijk eerst moeten longeren
Er was hier en daar nog wat vuurwerk dat werd afgestoken. Ik voelde haar na ongeveer 10 minuten gewoon ontploffen onder me, rennen, bokken, ect. Toen ik dacht dat ze stil zou staan, kwam ze dus omhoog en ging er daarna weer vandoor. Zodra ik haar stil kreeg ben ik eraf gesprongen en naar binnen gegaan, wilde er echt niet meer op! Gelukkig heeft mijn instructrice me zover kunnen krijgen om er toch op te gaan, wel binnen
Toen heb ik ongeveer 3 weken alleen binnen gereden. Toen op een dag was ik er klaar mee, ik had les en stapte buiten op
Vond het wel eng hoor, want het waaide ook heel hard. Ze ging er een paar keer vandoor, maar ipv haar terug te nemen, gaf ik dr nog een schop na om door te galloperen als ze wilde stoppen. Dit werkte erg goed, want zo was de lol er vanaf
Heb liever een paard dat gaat rennen dan 1 die op de plaats raar doet, zoals steigeren
De keren daarna heb ik ook zelf (zonder les) buiten gereden, maar ik zorgde wel altijd dat er iemand bij de bak aanwezig was om me bij te staan.
Maar het komt goed, dat weet ik zeker!