Mijn paard is jaloers op mijn vriend. Wat moet ik doen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nathaliia

Re: Mijn paard is jaloers op mijn vriend. Wat moet ik doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:38

ik zou je vriend niet mee nemen... je hebt kans dat het alleen maar erger word, dit paardje is erg op jou gesteld en wilt gewoon alle aandacht, en daar zal die zo te horen voor zorgen ook!

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:46

Mijn pony doet dat ook xD
Als ik een van mn vriendinnen bij heb en ik praat ff met heb,,
Moet ze altijd iets doen waardoor ik haar terug aandacht geef,,
De ene keer gewoon hinikken,,
De andere keer een emmer omgooien,,of haar stal verbouwen,,
Enzovoort =']
Maar,,ik zie paarden en mensen echt hetzelfde,,Dus ik blijf me er aan houden dat paarden het ook maar gewoon moeten worden dat je ook nog anderen kent behalve hen. xD

Mischien is het niet zo,,
maar mijn pony heeft er nu wel al veel minder problemen mee dan eerst xD

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:53

Sorry maar ik vindt toch da tik me hier nogmaals in moet vermengen.

Ik lees keer op keer dat men aangeeft paard en vriend gescheiden te houden, niet alleen in dit topic maar ook in meerdere topics over soort gelijk "probleem".

Ik vindt dat juist toegeven van bepaald gedrag waardoor je het juist erger maakt. In deze situatie moet het paard leren zijn aandacht te verdelen, daarmee ook leren dat hij niks te kort komt! Sterker nog 2 man kan altijd meer aandacht geven als 1 persoon, dat is een questie van begrijpen. Met veel geduld komt dat wel, dan kan het paad inzien dat ie heus niet een tekort aan aandacht krijgt.

Een paard heeft niet alle aandacht op te eisen, het moet het leren te delen, het paard waar het hierom gaat staat met een ander paard, daarnaast komen naast de TS en haar vriend meerdere mensen op het terrein (zover ik begrepen heb), het paard kan het wel verdragen als de TS aandacht schenkt aan het andere paard of bezig is met een ander persoon. Dan wringt hij zich er ook niet tussen toch?

De man die van zijn rug is gegooid kon het paard al, deze heeft het paard al enkele malen gezien en benaderd eer er aan rijden gedacht werd. Ik vermoed dat het paard gewoon slecht gehumeurd is als een ander het zadel instapt.

Wennen aan de nieuwe situatie dat zal het paard gewoon moeten, anders zou je leven beheerst worden door dat ene gevalletje, en dat moet dus absoluut niet kunnen!!!

Een alom bekende gezegde hier in de omgeving; Alles went, zelfs een vent!
Dat zal ook voor dit paard gelden :p

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:03

Ik zag op de eerste pagina een opmerking over dat paarden niet jaloers kunnen zijn.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Ik heb juist de ervaring dat paarden weldegelijk jaloers kunnen zijn.

En mijn eigen paard is hier het weselijke bewijs van. Ik moet niet proberen eerst een ander paard te aaien en dan haar, want ze kijkt me niet meer aan. En ze is ook een hele tijd boos geweest op mijn verzorgster, omdat die een eigen pony heeft gekocht. Daarnaast heeft zij, tot voorkort, die pony iedere keer aangevlogen als ze de kans kreeg. De laatste tijd gaat die jaloersie wel beter.

Ik vind dan ook dat het paard maar gewoon aan je vriend moet wennen. Want je vriend thuis laten omdat het paard het niet leuk vind, vind ik in mijn opzicht een beetje kolder.
het zal misschien even duren dat het paard het echt accepteerd, maar hij zal het heus wel gaan accepteren.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:41

Sabbientje, eindelijk iemand met verstand Knipoog met jou kan ik praten Lachen

Vriend wegouden = vragen om meer problemen