shetje van 4 niet rustig met rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: shetje van 4 niet rustig met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:04

te lang zijn maakt weldegelijk uit!
je brengt (al helemaal zo'n jong paard) uit evenwicht!
en sorry maar je klinkt behoorlijk jong dus je zou beter een ervaren iemand erbij kunnen halen!
veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:08

Nou Sannekeee, een misdaad is het niet, maar goed is het ook niet. Verder,aan het taalgebruik van de TS te zien, is ze gewoon veel te jong om zelf een pony in te rijden. Om ongelukken te voorkomen is het beter er een ervaren persoon bij te halen.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:12

In te rijden , wel ja , maar deze pony is toch al ingereden door iemand anders ?
En iemand van nog geen 1.50 kan toch wel op een pony van 1.10 ?
Als ze haar beugels gewoon op maat houd ?

Edit : ik dacht dat je in je vorge bericht bedoelde , dat zij gwn veel te zwaar is , en dat ze daarom er beter iemand bij kom halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:20

Iemand van 1.50 kan echt niet op een pony van 1.10, die is veel te lang en brengt de pony daardoor totaal uit evenwicht.
Verder is het zo, dat als een pony zadelmak is je begint aan de volgende fase en dat is echt doorrijden. Ook dat vereist kennis.
Te lange benen maskeren met ingekorte beugels werkt ook voor geen meter.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:23

suleilitha schreef:
Iemand van 1.50 kan echt niet op een pony van 1.10, die is veel te lang en brengt de pony daardoor totaal uit evenwicht.
Verder is het zo, dat als een pony zadelmak is je begint aan de volgende fase en dat is echt doorrijden. Ook dat vereist kennis.
Te lange benen maskeren met ingekorte beugels werkt ook voor geen meter.

Oke , het kan opzich wel , maar doorrijden lukt dat ook niet ja , maar opzich , zou ze er nog wel opkunnen , even stappen enzo.
Ik hem ook shetjes , waar ik ook nog wel een op stap , maar verder hebben ze ook een bijrijden .. Haha!

Meggieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:28

Je moet wel weten dat het een 'shetlander' is. Natuurlijk is het paardje niet minder ofzo. & hij is gewoon nog 4. Het hoort gewoon een beetje bij zn leeftijd . Knipoog

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 09:35

Misschien dat die cross partijtjes idd het probleem in de hand helpen. Dat crossen vindt hij leuk en zou ik alleen als beloning toepassen. Dus pas nadat hij een uur braaf is geweest.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 00:18

ik denk dat het beste advies is om gewoon les te nemen. dat hoort er gewoon bij, ongeacht het ras van het dier. een shet hoort ook gewoon een deugdelijke training te krijgen, net zo goed als een KWPN-er. zoek een leuke instructeur en begin bijv. met eens in de twee weken les, daarmee kom je al veel verder.

mistyikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 10:22

ik heb al les:P om dat ik dat leuk vind ps ik rij al 5 jaar dus rijden kan ik egt wel

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:45

mistyikke schreef:
ik heb al les:P om dat ik dat leuk vind ps ik rij al 5 jaar dus rijden kan ik egt wel

Met 5 jaar , rij je echt nog niet super , en weet je zeker niet genoeg voor zoon jong paardje !!
En 5 jaar is niet zo lang !!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:21

na 5 jaar ervaring kun je nog geen jong paard beleren
en wat voor ervaring (op de manege rondhobbelen?)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:35

mistyikke schreef:

meisje, zelfs de toppers hebben nog les, iedere ruiter die de moeite wil nemen om zich te blijven verbeteren en zo het paard zo prettig en goed mogelijk te rijden, neemt les. de manier waarop je de dingen uitlegt, en de zaken die je vertelt getuigen niet van een onevenaarbare kennis, en zéker niet van voldoende om echte problemen zelf op te lossen (of beter nog, om deze te voorkomen).

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:19

ik ben het zeker met @merrieveulen eens!!
ik zou echt met een ervaren iemand (die dus niet gewoontjes op de manege 5 jaar heeft gelest, of weet ik het) dit gaan oplossen!
je wilt toch het beste voor je paardje?