Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kingsley2 schreef:Jullie moeten denk ik toch concequenter zijn, proberen goed vast te houden zodat ze niet kunnen terug trekken en je stem duidelijk laten horen. Blijven praten het krabben ook niet te lang laten duren, en voor elk ding wat goed gaat gelijk belonen.![]()
succes,
als het bij de smid lukt kunnen jullie het ook, en anders probeer je net als de smid neem het voorbeen tussen jou benen en dan op dat moment wel goed in je schoenen staan als ze probeerd terug te trekken.
Ik ben gewoon niet zo STERK als de hoefsmid.. De hoefsmid kan zo'n slaand been veel beter houden, die is dat gewent is ook sterker dus. Dus heeft niks met consuquentie te maken. Het gaat nu trouwens ook beter, alleen nu hangt die inplaats van dat die ermee slaat, erg lastig. Maar gaat steeds meer de goede kant op
Het is misschien wel een tip (weet ff niet meer wie hem gaf) om zijn been dan een beetje rond te draaien, nog niet aan gedacht! Zal ik eens proberen
Perrokai schreef:Moelie dat hangen doet hij volgens mij met opzet hoor, ik ken ook oudere paarden die het ook doen en puur om te klieren. Ik zou idd zoals Kingley zegt wat mee je stem laten horen....
messica schreef:De hoefsmid krijgt het bij die van mij ook niet voor elkaar hoor, en reken maar dat die zijn stem laat horen. Ze is dan poepeigenwijs en als de hoefsmid blijft vasthouden dan valt ze bijna. De laatste keer heeft hij dan ook een praam gebruikt waar ik zelf zwaar tegen ben, maar ja soms is er niets te kiezen. Ik kan haar moeilijk met te lange hoeven laten lopen. En een forse kwpner houd je niet tegen als ze echt beginnen te slaan met de voorbenen. En ik denk een haflinger zoals de ts heeft ook niet. Het is een kwestie van geduld en met het trukje wat ik hierboven heb beschreven gaat het beter.
En nu is die afliding voor het vasstaan al niet meer nodig maar het helpt wel. Als hij net nieuw hooi heeft gehad til ik ook wel eens even zin voeten op, vast houden en weer neerzetten en dan belonen....hij eet ondertussen gewoon door.