spelletje spelen in de bak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_26

Re: spelletje spelen in de bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:40

Je kan gymnastiek te paard doen, maar dat is meer iets voor jezelf..
Er bestaan ook van die hele grote ballen, en dan kan je(met andere paarden en ruiters erbij) gaan voetballen!
Dat heb ik zelf nog nooit gedaan, maar het lijkt me we grappig:P

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 16:41

Paardenvoetbal is heel leuk!
Je paard moet het natuurlijk wel durven, maar die van mij vond het super! Haha!
We hadden er 1tje, maar de hond was er ook gek van en die heeft hem kapot gebeten.. Clown

chantal84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 18:35

Enge voorwerpen in de bak leggen, zoals een zeil, vlaggen of ballonnen of een paraplu is ook erg leuk

spa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:05

hahaha grappig zeg

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:08

ja doe ik ook lekker rennen en dan samen gek doen!
Die van mij doet graag mee of met een skipiebal gooien is ook erg leuk

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:34

Met onze 2 veulentjes speel ik regelmatig in de wei.
Ik ga eerst knuffelen met ze, en daarna ren ik snel weg.
Dan rennen ze keihard achter me aan, dan stop ik snel en ren de andere kant op...en hun doen het zelfde Haha! Geweldig!

Met Odin doe ik spelletjes in de vorm van vrijheidsdressuur... vind ze ook helemaal geweldig Haha!

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:34

Ons paard is 1,71 meter. Is hij dan niet te groot voor een spelletje? hij loopt je namelijk zo omver, dus is het moeilijk om met hem tikkertje ofzo te spelen. Wel gooien we hem wel eens los. Door middel van lichaamstaal laten we hem in een bepaalde gang lopen. Soms laten we hem lkkr galoperen en rennen wij mee (Hij over de hoefslag en ik op de E-B volte Tong uitsteken ) Hij vindt dit echt leuk!

Hier een stukje over lichaamstaal:

Paarden hebben een hele duidelijke persoonlijke ruimte om zich heen. Een soort privé-ruimte. Zie het als een onzichtbare cirkel van een paardlengte, met het paard als middelpunt. De mate waarin andere paarden respect tonen voor die persoonlijke ruimte, geeft aan hoe hoog het paard in rang staat.

Tijdens het eerste werken met de paarden creëren wij een soortgelijke persoonlijke ruimte om ons heen. Dat doen we door ons actief door een begrensde ruimte (ong. 15x15m) te bewegen met het leidtouw als hulpmiddel. We 'zien het paard niet staan'. Het is aan hem om uit onze persoonlijke ruimte te blijven. Doet hij dat niet, dan sturen wij hem 'gemotiveerd' weg door met ons touw te gooien of te draaien. Het paard loopt dan letterlijk tegen onze grens aan. Dit luistert zeer nauw en ieder paard reageert op zijn eigen manier. Hierbij is respect voor de persoonlijkheid van het paard van groot belang.

Heeft het paard respect voor jou persoonlijke ruimte, dan is de volgende stap leiding geven aan de richting en het tempo waarin het paard zich beweegt. Hierbij werken we met 2 denkbeeldige cirkels. We verdelen het paard in tweeën. De leidende cirkel (merriekant) beslaat de voorhand en de helft van de middenhand van het paard, de drijvende cirkel (hengstenkant) de achterhand en het tweede deel van de middenhand. We gebruiken als hulpmiddel het touw of het stokje (of gewoon je hand, zoals wij dat doen...)
Door meer richting leidende cirkel te bewegen stuurt u het paard, of snijdt u hem de pas af. Door richting de drijvende cirkel te bewegen drijf u het paard voorwaarts. Maakt u de afstand tussen u en het paard kleiner dan verhoogt zijn tempo, wordt de afstand groter, dan zal hij zijn tempo vertragen of stil gaan staan. Ook dit luistert zeer nauw en ieder paard reageert wederom op zijn eigen manier. De grens tussen leidende en drijvende cirkel is bijvoorbeeld lang niet voor ieder paard gelijk, ook de gevoeligheid voor de ene of de andere cirkel is heel persoonlijk voor een paard. Bewust zijn van uw eigen bewegingen en uitstraling is van groot belang.

essti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:43

Ha ik speel altijd met mijn paarden, veel gronwerk zo kan je ze leren om voorwerpen van elkaar te onderscheiden en op te pakken. Ik ben nu bezig om mijn merrie te leren met een bal te spelen elke keer als ze de bal raakt dan krijgt ze een beloning, en ze vind het nog leuk ook..Ik heb een bal tussen de stallen hangen en ze zijn samen aan het "overgooien", ook speel ik "tikkertje"met mijn paarden onverwachtse bewegingen maken en dan snel weg rennen en dan komen ze achter je aan. Mijn ruin gaat al heel uitdagend staan met de benen wijdt klaar voor de aanval zeg maar en dan is hij jollig erg leuk om met je paarden te spelen en het aller belangrijkste hiervan vind ik dat paarden het ook geweldig vinden om met de baas te spelen het is iets anders als doelloos die rondjes te rijden bovendien krijg je zo een sterke band met je paarden.

Flighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 16:17

Voetballen vond mijn vorige verzorgpaard helemaal geweldig!!
Lekker balletje naar elkaar overtrappen enzo.

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:02

Haha, heb geprobeerd of ze naar me toe kwam als ik in de bak ging zitten Haha!
Antwoord:
Ze liep gewoon de andere kant op Huilen van het lachen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:25

ik doe weleens verstsoppertje dan zet ik bijv 4 staanders naats elkaar met een zeil in de bak en 2 tonnen enz en dan ga ik me daar verstoppen en dan gaat i zoeken omdat is dan roep Knipoog

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:32

essti schreef:
Ha ik speel altijd met mijn paarden, veel gronwerk zo kan je ze leren om voorwerpen van elkaar te onderscheiden en op te pakken. Ik ben nu bezig om mijn merrie te leren met een bal te spelen elke keer als ze de bal raakt dan krijgt ze een beloning, en ze vind het nog leuk ook..Ik heb een bal tussen de stallen hangen en ze zijn samen aan het "overgooien", ook speel ik "tikkertje"met mijn paarden onverwachtse bewegingen maken en dan snel weg rennen en dan komen ze achter je aan. Mijn ruin gaat al heel uitdagend staan met de benen wijdt klaar voor de aanval zeg maar en dan is hij jollig erg leuk om met je paarden te spelen en het aller belangrijkste hiervan vind ik dat paarden het ook geweldig vinden om met de baas te spelen het is iets anders als doelloos die rondjes te rijden bovendien krijg je zo een sterke band met je paarden.

helemaal mee eens een paard vind rijden helemaal niet leuk ! hij doet het aleen voor de beloning en het feit dat je lief voor bent !

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:31

ik ga altijd naar de bak, de mijne is nog heel jong. Dan heb ik iets lekkers en ren ik weg en dan rent hij met gekke bokkesprongetjes achter me aan. en als ik stop stopt hij nipt voor me neus, en dan lekker snoepen. of een spoor van snoepjes maken is ook grappig.