verkeers mak maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Re: verkeers mak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:47

Wij maken de shetlanders hier mak door ze met mijn pony mee te laten lopen. Dat werkt heel goed ze volgen al snel haar voorbeeld. Verder word er veel gewandeld met ze langs de weg, maar omdat het mini shetjes zijn, zijn ze natuurlijk wel iets makkelijker te houden dan een fjord.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 10:27

ja mijn mini shet heb ik ook zlef verkeersmak gemaakt.
maar als die een loopje nemen zijn deze makkelijker te houden als een fjord.

verder heb je denk ik ook wel een stukje meer zelfvertrouwen met een shet dan met een fjord.

maar we gaan rustig aan beginnen, gisteren hebben we even in de bak gelopen deze ligt pal aan de weg.

ze was wel wat nerveus maar bleef wel bij mij staan !

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:50

Ik heb heel veel aan de hand gewandeld ook naar het strand.
Het water vindt ze nu geweldig loopt er heel gaag in.
Auto's gaan goed met vrachtwagens en trekkers wil ze nog wel eens gespannen zijn.
Ik heb het risico genomen door er gewoon mee te rijden langs de weg, eerst de weg af en steeds wat verder.
Ik heb nu een pony waar ik heel goed alleen mee weg kan, als ik op het strand word ingehaald door iemand in rengalop gaat ze er ook niet achteraan.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:54

haar eerst duidelijk gemaakt dat IK de baas ben en NIET zij aangezien mevrouw erg dominant is is dat wel belangrijk. Verder gewoon begonnen met veel wandelen en dat steeds verder opgebouwd alleen en met anderen. Ze stond toen op een boerderij dat af en toe een vrachtwagen langs kwam was een doodlopende weg

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:51

ik ben nu ook bezig om een fallabella verkeersmak te maken, maar die kleintjes kunnen het je nog moeilijk maken!!
zodra er een auto komt gaat ze stil staan en draait dr kont 45 graden naar de auto toe, ze dreigt(nog) niet maar dit is niet de bedoeling.
Ook gaat ze heel erg tegen mij aanleunen tijdens wandelen langs de weg(waardoor ze dus ook op mijn hielen gaat lopen), dit doet ze thuis aan de hand niet.
Iemand tips??