Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
...ja ikmag hopen dat ze dat tegenwoordig anders lerenop te lossen????
...niet dat paard....dat was dus blijkbaar normaal.....gelukkig heb ik zelf leren denken en heb ik al jaren geen tik,schop meer uitgedeelt.
..
ik ben wel van mijn vorige stal oa afgestuurd omdat ik commentaar heb gegegeven toen ik de pensioneigenaar een paard met een paal zag slaan
...nog steeds geen spijt van
! findira schreef:Woops, bedoelde jou![]()
![]()
![]()
Ik weet niet hoe ik er bij kom eigenlijk
Zo wie zo hard met een zweep slaan, vind ik uit den boze. Ik sla mijn paarden nooit.
Jaimyliefje schreef:Bij manege pony's is dit een ander verhaal.
Narya schreef:Jaimyliefje schreef:Bij manege pony's is dit een ander verhaal.
Hoezo dan?
...resultaat...meneer staat nu netjes te wachten totdat ik klaar ben en als ik vind dat hij te dicht bij komt dan draai ik mijn kont die kant op zodat hij netjes een stapje terug doet.Als ik klaar ben mag hij eten en ga ik naar het volgende hoopje...als ik dan wegga krijgen ze nog even een aai over de bol en blijft hij lekker door eten.Hij is dus niet bang maar weet wel wat er van hem wordt verwacht.
misschien als je leven ervan afhangt,of gevaarlijk voor de omgeving
...kopschuw zijn ze echt niet...maar een voorwerp op het hoofd gebruiken...nee.
Die les heb ik zeker gemist...Als een paard zijn neus in de lucht gooit drukt hij zijn rug weg...dit kan meerdere oorzaken hebben.
En ik zal een paard of pony ook niet met een zweep op zijn/haar hoofd slaan, maar als ze een keer bijt ofzo zou ik haar wel een tik en danook een flinke tik over de neus geven!Citaat:Ten eerste vind ik dat als je een discussiepunt wilt laten bespreken op een forum, je beginpost neutraal moet zijn. Termen als 'een mep verkopen' zijn niet echt neutraal en beschouw ik als betogend. Dan zou je mensen ervan willen overtuigen het met jou eens te worden, maar later zeg je dat je graag verschillende onderbouwde meningen wil horen. Gewoon even op letten dus.