Aanvallen als je langs zn stal loopt.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrinsesJ

Re: Aanvallen als je langs zn stal loopt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:42

ik heb ook de filmpjes bekeken.. en mijn paard doet dit dus ook precies het zelfde.. de stal van mijn paard zit dicht waar ik wel een luikje open kan doen maar die doe ikniet open i.v.m schuren(exceem).. wat de mijne dan nog doet is in het ijzer erg happen en naar je toe ''springen'' dat springen doet ze bij de een wel bij de ander niet.. ik weet gewoon dat dit een soort ''trauma'' is van de vorige stal zoals ik al zei weet ik helaas niet wat daar allemaal heeft afgespeeld.. maar ik weet wel dat het geen pretje was dat ze daar stond zelfs mijn da had gezegt als je daar nog een paar maanden had gestaan had ik der kunnen laten afmaken.. ze was bijna vals.. ik herkende haar niet meer terug nou komt het langzaam aan gelukkig weer terug.
met schreeuwen en zwaaien zou ik dit dus noooit willen oplossen. jemoet ook respect hebben voor je paard. als je paard aan het eten is laat het eten.. wij zouden het ook niet leuk vinden als je aan het eten bent en je paard zij bijv in je nek staan hijgen .. respect van 2 kanten is belangrijker dan respect alleen naar jou toe

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 09:17

Ik geef hem ook geen klap.. alleen als hij mij bijt, want dat mag gewoon niet,
Gister bleef ik even voor zijn stal staan, hij kon gewoon bij me,
Hij ging aan mn jas kouwen, en over mn hand likken, met zn oren naar voren, toen ik een stap opzij zette, weer oren in de nek, en weer over mn jas likken, en aan mn touwtjes bijten

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:37

Ik denk echt dat hij jouw aandacht wilt hebben. Als hij jouw aandacht vraagt zou ik hem in dat moment ook aandacht aan jouw te laten schenken. Zo zou je jouw aandacht aan hem in de loop van de tijd kunnen geven als beloning als hij aandacht aan jou heeft geschonken.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:22

Om even terug te komen op de reactie van PrinsesJ, maar slaan staat nergens vermeld!! Ik heb net het filmpje gezien en dit paard valt dus NIET aan. Bij dit paard zal dus schreeuwen en een hand opheffen ook geen zin hebben.
De paarden waar ik het over heb vallen echt AAN en zijn dan ook gevaarlijk voor iedereen die langs hun box loopt of er in gaan.
Wat ik zo zie aan de uitdrukking van het paard van TS, is wantrouwen. En DAT moet je met veel geduld een aai en een lief woord oplossen. Maar ook hier weer...ik zie maar een moment opname.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:51

0maris0 schreef:
Ik heb gister even een kort filmpje gemaakt,
Hier is hij nog op zn best..
Zal vanavond weer even een filmpje maken, aangezien hij hier niet echt boos is..

Filmpje 1
http://nl.youtube.com/watch?v=Nij33wfsJEI

Filmpje 2
http://www.youtube.com/watch?v=Ys_SxH5AB_Y

dit is geen aggresief paard hoor!
zijn manier om te zeggen van he jij daar, ga es weg Knipoog

hij heeft een beetje voernijd he?
paarden met voernijd gebruiken precies dezelfde beweging met het hoofd om tegen het paard naast hen te zeggen van 'he ga bij mijn voer weg.

voer hem lekker veel hooi,haal desnoods wat hooi erbij waar hij de hele dag van kan eten.
dan trekt het gedrag al een heel stuk weg.

mijn pony doet hetzelfe hoor, als die aan het eten is en ik kijk over het randje dan kijkt ie heel boos ,schud zijn neus mijn kant op sen zegt"ga weg jij! zie je niet dat ik aan het eten ben?"

meestal zeg ik dan even tegen hem dat het me spijt dat ik hem stoor en dan gaan de oortjes weer naar voren Haha!

lekker negeren

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:39

0maris0 schreef:
Hoi,
Ik heb sinds kort een 2,6 jarige,
Nu bevalt hij mij geweldig!!!

alleen..

Als hij op stal staat, en je loopt langs valt hij je aan..
Zn oren gaan plat in zn nek en hij komt met grote ogen en zn mond open uit zn stal
Nu hebben we stallen waar geen luik opzit, (zie profiel) dus ik kan hem ook niet dichtdoen,
Als ik bij hem in zn stal ga, is er verder niks aan de hand, hij doet zn oren wel naar achter maar doet me niks..
Ook heeft hij hele erge voernijt, wat sinds kort wel al verminderd.

Over zn verleden weet ik wel, toen hij op zn oude stal stond, dat er mensen langs liepen met hun paard dat ze hem terug jaagde, als hij met zn hoofd uit de boks stond,

Graag zou ik evt, tips willen hebben die mij en vooral mijn paard kunnen helpen door dit gedrag te veranderen, of iniedergeval te verminderen..

We staan nu niet meer op een pension maar gewoon bij ons thuis.
Evt, een foto, of filmpje van de situatie kan en wil ik wel maken

Op de manege hebben wij ook zo'n paard. Hij is eigenlijk ook heel lief, maar hij houdt niet van drukte. Een persoon vindt hij genoeg. Als het er ook maar een meer is gaan z'n oren in z'n nek. Ook heeft hij erge voedernijd. Hij heeft gelukkig nog nooit iemand echt gebeten.
Als je geduldig met hem omgaat wordt hij vanzelf rustiger on gaat hij zelfs je hnden aflebberen (zonder tanden Hyper! ) Je moet veel geduld hebben om het probleem te willen verminderen/verhelpen en gebruik zeker geen geweld. Dan wordt het alleen maar erger. als het niet lukt moet je er misschien een deskundige bijhalen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:46

Ik zou eens beginnen met het dier meer afleiding te geven. Niet in de stal maar erbuiten. Met soortgenoten de hele dag het land op en een andere plek in de stal zoeken waar het rustiger is en met een ander paard naast hem dat hij graag mag.
Een 2,5 jarige hoort niet de hele dag op stal te staan, daar zou ik ook gefrustreerd van raken.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:56

heb de filmpjes bekeken ziet er niet aggressief uit. ik zou het gewoon negeren tenzij hij bijt dan moet je hem natuurlijk wel gelijk straffen.

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:37

ja volgens mij is het meer aandacht vragen dan agressie. dus negeren, afleiding geven en mischien proberen hem in de achterste stal te zetten zo dat hij het gedrag niet herhaald.

annetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:43

[***] schreef:
Ik zou eens beginnen met het dier meer afleiding te geven. Niet in de stal maar erbuiten. Met soortgenoten de hele dag het land op en een andere plek in de stal zoeken waar het rustiger is en met een ander paard naast hem dat hij graag mag.
Een 2,5 jarige hoort niet de hele dag op stal te staan, daar zou ik ook gefrustreerd van raken.

Precies, dat dacht ik nou ook... Ik ken een aantal paarden die ook zo doen, allemaal manegepaarden, staan de hele dag op stal, krijgen maar 2x voer enz enz. Kortom: verveelde, ongelukkige paarden. Laat ik het zo zeggen: ik ken iig géén weidepaarden die zo boos/chagrijnig op mensen reageren.