Mijn paard valt me aan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Musetta

Re: Mijn paard valt me aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:19

Hey,

Paar weken geleden had ik exact hetzelfde probleem met mijn nieuwe pony. Ze was nog heel verward en ik had nog nooit van mijn leven gelongeerd, dus dat was een knoeiboel. Ik ben blijven doorzetten en zo nu en dan raad gevraagd aan andere mensen die rondliepen en zo heb ik haar enkele keren laten longeren door een ander en heb ik gekeken hoe dat ging. Toch ging dit aanvallen niet over en heb ik haar vorige eigenaar laten komen en hebben we samen gelongeerd. Hij gaf de tip haar eerst heel kort, zeg maar vlak rondom je, te longeren, met de zweep achter dr kont aan.. niet de kont raken, maar er gewoon achter houden... en steeds langer en langer laten, heel langzaam. Dit heeft uitstekend bij mijn pony gewerkt... ze flikt het niet meer. Lachen

THTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 18:46

zou ik hier ook een slotje op mogen?

mistyikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:12

het fran ,zo telezen doet ze het nog steeds niet je kan het probeeren hoe ik het met haar heb gedaan.dat pakte ze goed op toen.maar dat moet je alemaal zeef maar weten het is nu jou pony.en iris in toen niet meer bang gewoorden voor de zweep om dat ik ook op haar reed met zweep.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:15

Is het probleem inmiddels opgelost dan???

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:20

Let eens een beetje op je schrijf fouten en let op punten en komma's dan weet iedereen waar het over gaat wat je schrijft.
Nu weet niemand wat er staat.

Dus voordat je,je berichtje verzend LEZEN wat je geschreven hebt. Knipoog

ik schrijf ook niet 100% maar dit is onleesbaar.

en wat Aerdenhout zegt is het probleem opgelost

mistyikke schreef:
het fran ,zo telezen doet ze het nog steeds niet je kan het probeeren hoe ik het met haar heb gedaan.dat pakte ze goed op toen.maar dat moet je alemaal zeef maar weten het is nu jou pony.en iris in toen niet meer bang gewoorden voor de zweep om dat ik ook op haar reed met zweep.
Laatst bijgewerkt door Kingsley2 op 20-02-08 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:21

Ik wil niet brutaal zijn hoor maar volgens mij is de TS een beetje koppig en eigenwijs, ze vind zelf dat ze het goed doet en wilt geen tips, waarom open je dan een topic??
Omdat je hoopt te horen dat het helemaal aan het paard ligt? Nou dat is dus niet zo... Helemaal niet zelfs Knipoog
Je stoot verkeerde seinen af door je lichaamstaal. Lees een keer een monty robert boek, (of natuurlijk een ander boek, dan begrijp je waar we het over hebben) Jij moet zeg maar de dominante merrie zijn. Tong uitsteken Nu ben je onderdanig, waardoor je paard denkt dat ie de baas is. Daar kan je misschien NU weinig aan doen omdat je het niet snapt/weet. Dus haal er een expert bij of ga heel veel research doen Tong uitsteken

nouja ik hoop dat je er wat aan hebt en er iets mee gaat doen

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:25

Musetta schreef:
Hey,

Paar weken geleden had ik exact hetzelfde probleem met mijn nieuwe pony. Ze was nog heel verward en ik had nog nooit van mijn leven gelongeerd, dus dat was een knoeiboel. Ik ben blijven doorzetten en zo nu en dan raad gevraagd aan andere mensen die rondliepen en zo heb ik haar enkele keren laten longeren door een ander en heb ik gekeken hoe dat ging. Toch ging dit aanvallen niet over en heb ik haar vorige eigenaar laten komen en hebben we samen gelongeerd. Hij gaf de tip haar eerst heel kort, zeg maar vlak rondom je, te longeren, met de zweep achter dr kont aan.. niet de kont raken, maar er gewoon achter houden... en steeds langer en langer laten, heel langzaam. Dit heeft uitstekend bij mijn pony gewerkt... ze flikt het niet meer. Lachen

Das idd een hele goeie bij paarden die het niet snappen Knipoog
Maar volgens mij snapt het paard van de TS het longeren wel, toch?

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:32

En dan langzaam van je afdrijven, dus met je lichaam en wijzen met je zweep naar zijn buik/kont en drijvende bewegingen maken.

sarah_m schreef:
Musetta schreef:
Hey,

Das idd een hele goeie bij paarden die het niet snappen Knipoog
Maar volgens mij snapt het paard van de TS het longeren wel, toch?

mistyikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:32

het kan kloppen dat de pony(iris) het longeren niet snapt,maar je kan toch allen leren:p.ik heb vandaag 1 van de eerst verzorgster gesproken en die zij ook er is allen op gereden.maar ja.deze pony is altijd al zo geweest.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:41

THTom schreef:

Waarom wil je een slotje? Omdat de discussie een kant uit gaat die jou niet zint?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:26

THTom schreef:

o joh, dit was de TS... ik had het niet eens door Knipoog

maareh, inderdaad, waarom een slotje? Als je niet onder ogen wilt zien dat het probleem niet bij het paard ligt, vind ik dat sneu voor het dier... Dat is degene die hier onder lijdt, en hoe langer je het uitstelt, hoe moeilijker het wordt hoor...

THTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 17:59

ik wil er een slotje op omdat ik de agtergrond info heb gekregen wrom ze het doet Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:26

En dan zouden wij natuurlijk weer heel graag weten wat de oorzaak dan wel is.

THTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 18:33

der aller eerst baasje heeft nooit met haar gelongeerd, toen kwam het tweede baasje en die heeft tegen mijn gezegd dat ze wel kon longeren dus ik snapte het al niet,
Dus ze heeft het nooit gekend.