Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar ik ga slecht gedrag echt niet negeren anders heb ik dalijk niks meer te zeggen op stal en maakt mijn paard de diensten uit
(hij maakt al de diensten uit bij mn pa die kan ook niet optreden) sannekeee schreef:Ik vind dat je je paard allen mag straffen als hij bijt ofzo , En dan niet door te slaan , maar door je stem te verheffen en Nee ! te zeggen .. Ik vind dat je je paard altijd heel goed moet belonen !!! Ik vind iegenlijk dat je "slecht" gedrag moet negeren of met een kleine straf ( zoals je stem verheffen ) verbeteren moet , goed gedraf altijd belonen!!!
Kus Sanne
jillie1994 schreef:sannekeee schreef:Ik vind dat je je paard allen mag straffen als hij bijt ofzo , En dan niet door te slaan , maar door je stem te verheffen en Nee ! te zeggen .. Ik vind dat je je paard altijd heel goed moet belonen !!! Ik vind iegenlijk dat je "slecht" gedrag moet negeren of met een kleine straf ( zoals je stem verheffen ) verbeteren moet , goed gedraf altijd belonen!!!
Kus Sanne
Ik doe het niet met tikken, ik drijf haar dan gewoon in een galop, met soms wat stemverheffing, en zoals ik al zei, als ze het goed doet, beloon ik haar met het terug brengen naar draf, belonen en met de woorden braaf etc zeggen.
jillie1994 schreef:Nee oke, maar misschien pakte je het verkeerd op en dacht je dat ik er met de zweep op los zou slaan.
Ik rijd soms met zweep, maar dit is omdat ze soms slecht reageerd op been, en dus alleen wat verfijning van de hulp, maar ik ga haar er absoluut niet mee straffen.
Ik vind het namelijk zieliger dat er steeds iemand in haar buik zit te porren, dan dat ze even een tikje op haar hals krijgt.