Vraag : Verveling op stal &verliest controle over de ledemat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knooopjeJarig

Re: Vraag : Verveling op stal &verliest controle over de ledemat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:43

Rochiril schreef:
Ik ga met Cassidy mee. Het klinkt mij alsof dit paard atactisch is, maar Ataxie is inderdaad vaak moeilijk vast te stellen. Er zijn een aantal zaken wat een indicatie kunnen geven dat een paard atactisch is, maar geven geen uitsluitsel!
Kun je de staart weerstandsloos optillen? Als je een van haar achterbenen optilt, dan de hoef op de andere hoef laat rusten en loslaat, laat ze deze dan staan? of gaat ze meteen weer op 2 benen staan? Als je hem kort draait in de gang of op stal, hoe plaatst ze haar achterbenen?
Dit kan een indicatie geven van ataxie, maar let op, dit geeft zeker geen uitsluitsel! hier zal echt een veearts naar moeten kijken.

ik denk hezelfde vooral omdat het paard ook op stal valt.
een paard met ataktie kan springen en dressuuren en wat je er maar meer mee wilt.
maar op het moment dat het paard schrikt is zijn reactie net wat langzamer dan een normaal paard,
dit komt door dat zijn coordinatie naar de spieren langzamer is.
op moment dat het paard schrikt is er op dat moment een kleine storing zeg maar.
zou het paard als hij beter is toch even door de dierenats laten nakijken.
succes.
vr groetjes saskia
alles wat je over het paard vertelt,

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:46

ik voer mijn pony uit een bal. Op deze manier is ze twee uur bezig met een halve schep muesli. deze ballen zijn in vele soorten en maten te koop kijk anders eens bij de paardendrogist.nl ? ook kan een moeilijk opgehangen lickit iets zijn? als je die vrij ophangt krijgen ze er weinig van binnen met veel moeite.
veel succes

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:55

Dat vallen dat had mijn paard ook toen hij jong (3/4j) was. Ik heb het altijd gezien als jong, onbespierd en ontzettend onbenullig.

Met een wandelingetje lag hij ineens op de grong omdat hij schrok. Soms kwam hij zo lomp zijn stal uit dat hij ineens in het gangpad lag.
Overgigens liet hij zich met (een poging tot) hoevenkrabben ook op de grond vallen.
(stoep) drempels waren ook reden tot struikelen.

Nu nooit meer last van. Ik denk toch een stukje bewustworden van zijn eigen lijf en sterker worden.
Bij beide kun je je paar helpen.
Ataxie heb ik nooit aan gedacht en zou je mijn paard nu ook nooit meer van verdenken.

knooopjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:46

hoi hoi.
hoe gaat het nu met je paard,
heb je al wat gevonden wat tegen zijn verveling helpt?
vr groetjes saskia