Hengstengedrag af leren.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kingsley2

Re: Hengstengedrag af leren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:24

Waarom kijk je niet op de site van Monya op de www.balingehof.nl

succes

rissa schreef:
Monya aan een onzorgvuldige castratie heb ik eerlijk gezegd nooit gedacht, maar is zeker een onderzoekje waard. Bedankt!
Het is trouwens ook mijn bevinding dat hij een onzeker paard is.
Heb je misschien ideeen waar ik heen kan gaan met hem voor gerichte training of trainers die bij mij kunnen komen?

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 20:00

Dank je, ga ik doen. Had zelf natuurlijk ook even wat beter op kunnen letten. Bloos

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 21:20

Even weer een korte update wbt mijn zorgekindje. Ben gister met hem naar een clinic werken aan de lange teugel gegaan.
Helaas liep het allemaal wat uit en moesten we naast de bak wachten. Het eerste kwartier was hij flink onder de indruk van de andere omgeving, maar daarna was hij weer het "mannetje" en heeft veel lopen gillen (tot spijt van de omstanders en mijn oren) Na 3 kwartier wachten konden we van start en hij vond het zo boeiend allemaal. Er liep zelfs een ruin achter hem met de neus in zijn staart en hij maakte er niets van. Af en toe maakte hij zich wat sterk, maar ik had hem goed onder controle en hij werkte fantastisch mee.
Na een uur lopen waren we beide moe maar voldaan.
Helaas veranderde hij weer helmaal naar zijn oude bekende gedrag toen we weer terug op onze stal waren.
Ik kan dus nog steeds volop tips en ervaringen van mede-bokkers gebruiken!