) dan zal ik het een keertje proberen.. bedankt voor de tip!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) dan zal ik het een keertje proberen.. bedankt voor de tip!
. Frekja schreef:Lieve meiden (en misschien jongens), als een paard/pony zich verzet tegen het vaststaan . . doe het dan alsjeblieft niet!
??
Frekja schreef:ik zou het fijn vinden mn angst te overwinnen, zodat ik niet steeds bang hoef te zijn als ik ook maar in de buurt van dat voorwerp kom... vermindert als het achter de rug is stres lijkt mij... maar ik denk dat ik mijn doel nu wel heb aangepast.. ik denk dat ik haar alleen nog ga proberen haar steeds naar het gebiedje van de poetsplaats breng en dr dan niet ga PROBEREN vast te zetten. dan zal ze uiteindelijk toch niet meer bang zijn voor die plek? omdat er niks gebeurd?? ik lokte haar met hooi om te kijken of dit om pijn ging of niet. ik denk dan ook dat ze pijn achter haar oren heeft ofzo door de druk op het halster. ( geleerd van een andere tip op bladzijde 1) ze is dan namelijk helemaal niet bang.Lieve meiden (en misschien jongens), als een paard/pony zich verzet tegen het vaststaan . . doe het dan alsjeblieft niet!
Zet het dier in een box/stal en doe wat je wilt doen, zadelen, poetsen enz. Maar als ze angst hebben om vast te staan, zal de angst altijd overwinnen. Een paard is immers een vlucht cq prooidier; dus stel ze niet op de proef met voer, snoep of wat dan ook. Heb respect voor de angst. Zijn jullie ergens wel eens heel bang voor geweest ??
Dapy schreef:Heeft ze misschien eens iets meegemaakt in haar jeugd, een nare gebeurtenis rondom de poetsplek ?
Hoe lang heb je haar al ?
Is het daar donker, zijn er daar veel opvallende drukke dingen ?
Misschien is het gewoon een rede waar je eerst achter moet komen.
) ook qua rijden enzo. ze kon toen ook al niet vast staan, en we weten verder niet wat ze heeft meegemaakt.fuego3 schreef:ze is natuurlijk weleens los komen te staan omdat ze haar halster kapot trok, maar zodra ze uit de buurt van de ring is gaat ze grazenkijk wel uit dat je eigelijk met zo'n koeienband helemaal geen controle meer hebt over je paard als die hem op het lopen zet , mischien zou ze dat normaal niet doen maar onder invloed van angst doen ze rare dingen. straks onder de tractor bij de boer.
en is dan ook niet meer bang en je kunt dr heel makkelijk pakken enzo.. gelukkig maar!
zal wel ff duren maar denk dat het wel weer goed komt op die manier.