Nee vind ik niet echt paard-vriendelijk.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.aerdenhout1 schreef:Een gemiddeld manege paard ( niet die van mij hoor!!!!) loopt een uur of 5 op een drukke dag zoals b.v de zaterdag. En dan moeten ze allemaal ruiters en amazone's op hun rug verdragen die dik betaald hebben om een uurtje te rijden en dan ook nog eens denken dat ze anky zijn.Loopt zo'n arm dier niet dan word hij ook nog eens geslagen en is het een k*t knol aan het eind van de les. Wat is denk je nu slechter of zieliger???
maar ze krijgen maar 1 plukje, het is niet zo dat ze daar een hele dag van moeten leven. Ik was echt al aan het twijfelen of het nou werkelijk gemeen was, want ik doe dit al jaren als vrijwilliger, met heel veel plezier. Ik geniet er gewoon van hoeveel lol die kleine kinders hebben op een pony, en hoe ze als ze er weer af zijn heel lief de pony nog een knuffel en een aai geven. En heel veel pony's kennen mij nu al wat beter, en weten dat ik streng kan zijn als ze zich echt misdragen, maar dat als zij lief zijn, ik dat ook ben. En dan heb ik heel veel lol met ze, in de pauzes op het gras wat lekkers eten (ja voor de vrijwilligers word ook gezorgd) en dan kan de pony grazen. Leeuwnie schreef:Wat is precies een 'wandelpony'? Zo'n pony die op de kermis rondjes moet lopen met kindertjes op hun rug??

dorienkee schreef:leuk dat je zo enthousiast bent met ponies en dit zo vrijwillig doet. Die kinderen vinden het natuurlijk helemaal geweldig. En de bokkers die hier zoveel commentaar op hebben, hebben vast vroeger ook welleens een rondje gestapt op een pony of ezel. Die mensen kunnen zich vast wel herinneren dat ze dat hardstikke leuk vonden. En zielig? alles is tegenwoordig zielig.. Je geeft ze eten, drinken en houd ze bezig. nou niks mis mee hoor.

anniee schreef:De vergelijkingen die hier genoemt worden vind ik niet ter zake doen; het gaat er niet om wie het beter heeft of gelukkig is, maar of de pony's die de TS noemt het goed hebben.
Wellicht kun je een pony als 'reserve' hebben en zodoende steeds een pony op rust hebben staan? De kinderen die willen rijden kunnen dan wel een rondje langer wachten steeds; die 2min langere wachttijd...
Op die manier hebben de pony's wat minder te doen en houden ze er langer lol in. Leg onbeperkt hooi in de rustplaats en maak hem zo groot dat er ook geen wachtende kinderen bij kunnen komen om te aaien, zodat de pony ook geestelijk wat tot rust kan komen. Zet er dan ook een bordje bij met daarop 'niet voeren' en spreek mensen ook aan als ze wel proberen te voeren. Zelfs voor die paar keer per jaar vind ik het genoemde eten slecht voor een pony.
Laat de kinderen op de pony getild worden (ipv opstappen wat na zoveel keer op een dag echt wel belastend is!) en let er op dat dit zachtjes gebeurd; ik denk dat de pony's hier meer hinder van ondervinden dan het kleine gewicht dat ze telkens mee heen en weer tillen.
Vermanend 'toespreken' vind ik tot daar aan toe maar een schop onder de kont aan het einde van de dag gaat mij te ver en is ook iets dat voor je toeschouwers/klanten niet leuk is om te zien, laat staan pedagogisch verantwoord voor die kinderen die het zien en er van leren
Meer tips weet ik zo niet, succes!

Jessix schreef:Dierenbeul ben je absoluut niet. En ja, er zijn wel meer ponies die lange(re) dagen maken. Ook op maneges zie je paarden en pony's die erg hard moeten werken. Kunnen ze dat lichamelijk aan? Ja, als ze verder gezond zijn denk ik van wel. Maar ik kan me toch wel in zo'n pony verplaatsen en snappen dat hij het na een tijdje wel zat wordt dat zelfde rondje met een kindje op z'n rug. Ik vond dat vroeger toen ik zelf kind was ook al zielig bij Ponypark Slagharen. En het zal ook nooit bij me opkomen mijn paarden uit te lenen voor zoiets.
Misschien moet je toch proberen net iets meer geduld met ze te hebben.