zeer agressief paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ijong17

Re: zeer agressief paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:58

Paard is wel al op leeftijd, weet dus niet of het nog goed te "behandelen" is, maar neem eens contact op met Balingehof (zie www.balingehof.nl) zij zijn echt heel goed met "probleem"paarden.

Succes!

Gr. Ingrid

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:05

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar T.S die zich al even niet heeft laten horen. Hoe gaat het inmiddels met de pony??

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:23

Ik heb een paard gekent met hetzelfde probleem ,en die bleek een hersentumor te hebben.
Zulke paarden worden echt steeds gevaarlijker ,en hebben echt heel veel pijn.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:06

hey! Pling ik heb zelf een verzorgpaard (bijna 3 jaar) dat ook agressief gedrag vertoont.. ik ben alleen nog niet begonnen haar te trainen met longeren enz. dus ik durf het nog niet aan bij haar een join-up te doen. dit heb ik trouwens al wel bij andere paarden gedaan. maar eigenlijk zit ik nu dus met hetzelfde probleem als jou.. maar wat mij al veel heeft geholpen heeft is de dingen die ze eng vind (want ik ben van mening dat een paard niet zulk agressief gedrag vertoont omdat hij zo geboren is: het paard heeft er altijd een reden voor) met iets goeds te assosieren. in jou geval kun je bijvoorbeeld als je weer een keer het deken af gaat doen.. dus als je met je hand richting het deken gaat net voor het deken je hand te stoppen en het paard een brokje te geven. elke keer dat je dat doet een stukje dichterbij totdat je het deken aanraakt. als je dan merkt dat ze ontspant kan je het deken eraf halen. het is natuurlijk ook mogelijk dat het paard pijn heeft! mar ik heb gelezen dat je dat hebt laten nakijken. ik hoop dat je hier iets aan hebt.. veel suc6!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:19

Hoelang heb je dit paard al? En teruggevallen in haar oude gedrag zeg je. Sinds wanneer en wat was de aanleiding? Hoe heb je het de vorige keer opgelost en wat was er toen aan de hand?
Kan het te maken hebben met een dominantieprobleem? Als jij een deken op wil leggen, maar je laat dat afhangen van haar humeur en ze merkt dat, geheid dat je dan de volgende keer die deken ook niet erop krijgt.
Ik zit maar wat te bedenken hoor vanachter die computer. Join-ups ben ik absoluut geen voorstander van. Er zijn andere manieren om je paard te benaderen,bv door consequent te zijn. Als jij iets wil en zij wil dat niet, dan is dat pech voor haar en ga je niet weg voordat je hebt bereikt wat je wilde bereiken (bv de deken op leggen). Desnoods haal je even iemand erbij als je weet dat ze moeilijk kan gaan doen, maar ga niet weg voordat het gelukt is. Haar trapgedrag wordt beloont op het moment dat jij die deken af laat als zij je een keer goed raakt.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:34

ik zou je paard maar eens medisch helemaal binnestebuiten keren.
ik heb het meegemaakt met een paard wat naast mijn paard stond die krag was binnen 1 dag omgedraaid en doorgedraaid
je kon niks meer met die
die beet je die trapte je die viel je aan en weet ik dat allemaal
(heb de littekens nog op me arm staanomdat ik een stomme deken wilde opleggen)

bij nader onderzoek bleek dat het paard ataxie had wat vreselijk pijn deed.
(had zich ook met zadel en al omlaten vallen achterover bij het opzadelen)

ze hebben het paard veel rust gegeven en met rust gelaten.
ook hebben ze hulp gezocht en tesamen met de dierenarts een behandeling gegeven.

inmiddels kan dat meisje weer alles met die pony
maar de littekens zullen nooit verdwijnen Boos!

Jimmylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:16

God, wat een rare situatie.

Als haar blessure over is zou ik toch echt weer met Join Up's enzo gaan werken.

Ik zou ook niets weten wat zou kunnen helpen. Echt hoor ik zou doodsbang worden.

Heel erg veel sucses.

xxx

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:20

Jammer dat ts niet meer reageert in dit topic.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:24

Hey, ik heb niet alles gelezen, maar gaat het om een shetlandpony uit je profiel? 24 Jaar? Wil dit diertje misschien al die polonaise niet meer aan d'r lijf?...
Hoeveel mensen zijn het ziekenhuis in geramd? Het klinkt als een Wild Western movie of i.d.
Ik zou er sowieso geen anderen bij laten. Als ze al 24 is vrees ik dat je haar gedrag niet makkelijk kunt veranderen...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:13

volgens mij is het elza die ze bedoelt. Ze heeft bij mij op stal gestaan met haar fjord en toen was het een super braaf dier iedereen kon er aan zitten en was super lief. raar dat ze ineens omgeslagen is

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:04

TS je bent al weer en paar keer online geweest. Laat eens wat van je horen, we zijn eigenlijk allemaal wel benieuwd hoe het nu gaat.

_jiska_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 16:38

Hoi.. bedankt voor de reacties!

Er is weer een hoop gebeurd sinds ik gepost had.

Ten eerste ben ik haar eens flink gaan aanpakken met het risico dat het uit de hand zou lopen. Er heeft ook iemand bij geholpen. Op zich ging dat aardig goed. Ze was wel erg kwaad maar het deed haar wel goed dat er nu duidelijk was had ik het idee.
Ook ben ik er achter gekomen dat er een drukplek zat onder haar verband. Dat verklaart ook al een hele hoop dus. Dat deed pijn uiteraard.
Ik heb haar op stalrust gezet vanwege die zere been, en haar peesblessure. Dat is uitgelopen op een drama. Ze was zo kwaad en onrustig dat ze alleen maar door de stress een koliekaanval heeft gekregen.
Ik heb van de dierenarts een verdovende spuit gekregen die ik haar kan geven als ze weer zo woedend is dat we haar niet meer kunnen houden.
Maar goed... weer een hoop dingetjes erbij helaas. Ook maar weer buiten gezet, want in die stal raakt ze zo gestressed dat het haar ook niet goed doet.
Wet af en toe niet zo goed wat ik met haar aan moet:(, zij lijkt echt ongelukkig, ook al doe ik alles om haar blij te krijgen.

Groetjes jiska

_jiska_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 16:38

oja, ik heb ook kalmerende poeder gegeven van de welkoop.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:42

hoe lang moet ze nog stappen met haar blessure en is dit elza?

_jiska_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 16:45

ja is elza inderdaad.
15 januari moeten we weer naar de kliniek en dan zal ik horen of we weer iets meer mogen doen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:47

welke zit je bij?

_jiska_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 16:47

woudenberg

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:48

ok

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:50

Hey Jiska,
Lastig hoor van Elza...Ik hoop dat je in januari gewoon te horen krijgt dat haar pees goed is dat zou al een heleboel schelen.
Als we haar been en haar wond goed in de gaten houden, hoop ik dat ze nu ze buiten staat zich wat beter voelt.Hopelijk gaat het poeder werken en is Elza straks weer de oude.
Ik denk dat er bij Elza ook een heleboel frustratie zit vanwege haar peesblessure.
Ze wil heel graag lopen, rennen en aan het werk, maar dit mag ze niet.Denk dat dat zoiezo al frustrerend voor haar is.
Zie je morgen?!
Groetjes Simone

_jiska_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 16:51

hej! ja denk het ook, ze wil zo graag rennen...
ja, ben er morgen weer:)
groetjes

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:52

ik denk dat het nog even volhouden is je bent al een heel eind. Het opbouwen moet natuurlijk ook erg rustig gebeuren anders kan je weer opnieuw beginnen

Noortje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:32

Mijn zusje heeft een gelderse merrie met soortgelijk gedrag. ze heet cheytjuh op bokt dus misschien kun je eens met haar praten? En verder kan ik je de site van Petra Vlasblom aanraden. 2Moons heet dat geloof ik..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:54

Wij hebben een paardje gehad op mijn toenmalige ponyclub die al wat ouder was.. Die had een verleden die ik niemand toewenst, en was zegmaar 'vals'.
Als die beet liet hij ook niet meer los. Ze hebben kokend heet water over hem heen moeten gooien om hem los te laten laten...
Jouw paardje is natuurlijk niet zo extreem, maar wel agressief.
Als het bij jouw paardje geen pijn enz is, zou ik meegaan met de eerste paar tips..
met rust laten.
Dat hielp bij dit paardje toen het beste. Er waren een paar vaste verzorgers die erbij mochten en een vertrouwensband hadden opgebouwd.. maar de giebelende meisjes, of klierende jongetjes mochten niet in de buurt komen!
Zo was het een handelbaar paardje Pling

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:31

het lijk mij dat wat je ook bij hem doet, je ook moet zorgen dat het goed gaat, als je twijfelt doe het dan niet, zorg dat je altijd, als je wat doet ook met ze tweeën ben, die je ook honderd procent kan vertrouwen, niet twijfelen bij wat je doet, dat voelt ieder paard, diep in en uit blijven ademen dan ben je het rustigst en het meest ontspannen, is ook je hartslag het rustigst, word je paard ook rustig van, wat er ook gebeurd doe alsof het normaal is, maak je er niet druk om en werk rustig door.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:00

hoe lang duurt de blessure nog ongeveer??