Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik heb zelf een verzorgpaard (bijna 3 jaar) dat ook agressief gedrag vertoont.. ik ben alleen nog niet begonnen haar te trainen met longeren enz. dus ik durf het nog niet aan bij haar een join-up te doen. dit heb ik trouwens al wel bij andere paarden gedaan. maar eigenlijk zit ik nu dus met hetzelfde probleem als jou.. maar wat mij al veel heeft geholpen heeft is de dingen die ze eng vind (want ik ben van mening dat een paard niet zulk agressief gedrag vertoont omdat hij zo geboren is: het paard heeft er altijd een reden voor) met iets goeds te assosieren. in jou geval kun je bijvoorbeeld als je weer een keer het deken af gaat doen.. dus als je met je hand richting het deken gaat net voor het deken je hand te stoppen en het paard een brokje te geven. elke keer dat je dat doet een stukje dichterbij totdat je het deken aanraakt. als je dan merkt dat ze ontspant kan je het deken eraf halen. het is natuurlijk ook mogelijk dat het paard pijn heeft! mar ik heb gelezen dat je dat hebt laten nakijken. ik hoop dat je hier iets aan hebt.. veel suc6!!