Respect

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

santos

Re: Respect

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:15

Als je niet van grondwerk houd, kun je hem/haar altijd nog eens een flinke knal verkopen, werkt erg goed en de meeste paarden vinden het nog prettig ook. Ze weten dan precies jouw grenzen en kunnen daar wat mee. Denk niet dat ik een dierenbeul ben, zo werkt het bij dieren nu eenmaal.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:38

Respect is denk ik niet het goede woord. Je hebt duidelijk geen overwicht op het paard. Haal een instructeur, of iemand die wel overwicht heeft op je paard erbij en kijk hoe zo iemand het oplost. Paarden denken niet zoals mensen. En dat geen zin hebben om over een heuveltje gaan heeft niks met geen zin te maken dat is gewoon het verkennen van grenzen. Ze test of je een 'leider' bent en jou moet volgen of dat zij die is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:43

Cacharel_x schreef:
Hoe krijg ik respect van mijn paard?
Ik doe alles voor haar, maar zij doet zelden iets terug, als ik het haar vraag.

Geef jij respect aan mensen die andermans hielen likken en alleen maar doen wat anderen willen?
Ik niet. Ik geef respect aan mensen die consequent zijn, weten wat ze willen en een duidelijke grens hebben. Knuffelen etc is een goed begin voor een vriendschap, maar jij bent de baas & door haar dat duidelijk te maken kan je haar respect krijgen.

Denk er wel aan; respect moet je winnen, dan kun je niet eisen!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:44

santos schreef:
Als je niet van grondwerk houd, kun je hem/haar altijd nog eens een flinke knal verkopen, werkt erg goed en de meeste paarden vinden het nog prettig ook. Ze weten dan precies jouw grenzen en kunnen daar wat mee. Denk niet dat ik een dierenbeul ben, zo werkt het bij dieren nu eenmaal.

juist... waarom zou de TS haar paard een knal verkopen als het dier niets verkeerd doet? of denk je dat de TS ineens knuffels krijgt van d'r paard omdat ze hem slaat? denk eens na over wat je zegt...