[ENQ] Enquete over de training van jonge paarden (3 t/m 5 jr

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fox1

Re: [ENQ] Enquete over de training van jonge paarden (3 t/m 5 jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:35

1. Wat is het ras van uw paard?
KWPN

2. Wat is de geboortedatum van uw paard?
mei 2002

3. Wat is uw leeftijdscategorie?
Kiezen uit: 0 tot 20 jaar - 21 tot 40 jaar - 41 tot 60 jaar
0 tot 20

4. In wat voor takt(en) van de paardensport traint u uw paard?
(Hiermee word bedoelt bijv. dressuur, springen, rectreatie, western, endurance, etc. Of een combinatie daarvan)
Dressuur

Gerichte vragen 1:

5. Op welke datum (ongeveer) bent u begonnen met het beleren van uw paard?
Ik heb haar zadelmak gekocht, ze is ingereden toen ze ruim 3 was.

6. Hebt u zelf uw paard beleerd, of heeft u dit over gelaten aan een ander persoon? En waarom? Bent u hier tevreden over?
Ze is dus door iemand anders beleerd, ben ik niet bij geweest, ik had haar toen nog niet.
Ik vond dat ze netjes was aangereden toen. Ben ik wel tevreden over Lachen

7. Op welke datum/na hoeveel tijd (ongeveer) heeft er voor het eerst een zadel op uw paard gelegen?
Op haar 3e.

Gerichte vragen 2:

8. Hoe en op wat voor manier bent u/of de andere persoon die uw paard heeft beleerd, te werk gegaan van het punt 0 (paard kent nog niets van werken) tot het punt dat er voor het eerst door een ruiter op gezeten werd? Zijn hier problemen opgetreden en hoe hebt u deze opgelost?
(Met de manier word bedoelt; Wat u zoal doet/deed in de training, en hoe afwisselend uw training is/was)
Ben ik niet bij geweest, maar denk dat ze eerst is gelongeerd, toen zadel en toen dat een beetje normaal was iemand erop.

9. Hoe en op wat voor manier bent u/of de andere persoon die uw paard heeft beleerd, te werk gegaan van het punt dat er voor het eerst door een ruiter op gezeten werd tot het punt dat u +/- 3-4 maanden verder was in de training? Hoeveel minuten duurde de training per keer? En hoevaak trainde u per week? (kunt u aangeven in dagen per week) Zijn hier problemen opgetreden en hoe hebt u deze opgelost?
(Met de manier word bedoelt; Wat u zoal doet/deed in de training, en hoe afwisselend uw training is/was)
In het begin hebben ze er wat vaker op gezeten, maar na een maand ong. liep ze tot haar 4e 1 keer per week, ongeveer een ruim half uur per keer

10. Hoe en op wat voor manier bent u te werk gegaan van het punt dat uw paard 4 maanden onder het zadel was tot het punt waarop uw nu bent? Zijn hier problemen opgetreden en hoe hebt u deze opgelost?
Veel basis rijden, voorwaarts-neerwaarts. En als ze fijn liep af en toe wat nieuwe dingen mee pakken (pasje wijken, stukje schoudervoor etc.). Ook af en toe een sprongetje gemaakt, en bosritten maken.

11. Omschrijf het 'punt' waarop uw nu bent met uw paard.
(Dat kan zijn dat u al wedstrijden start, daarbij kunt u het niveau daarvan aangeven. Ook kan het zijn dat u (nog) geen wedstrijden start, daarbij kunt u bijvoorbeeld aangeven op wat voor manier/wijze en niveau u uw paard op dit moment traint)
M1 dressuur

12. Op wat voor niveau bent u zelf op dit moment?
(Hierbij kunt u als u wedstrijden start of hebt gestard, het hoogste niveau dat u officieel met een paard gereden hebt aangeven. Als u nooit wedstrijden hebt gereden, kunt u aangeven hoeveel jaren u rijd en op een redelijke manier inschatten op welk niveau u bent)
Ik ben M2 geweest.

13. Heeft u van het punt 0 tot het punt waar u nu bent hulpteugels gebruikt?
(Kan varieren van een martingaal tot een gogue, of een pessoa teugel) Heeft u deze gebruikt tijdens het longeren of met grondwerk, of tijdens het rijden? En waarom/wat voor doel had/heeft u met deze hulpteugel?
Alleen een bijzet met longeren, om haar wat meer aan het werk te zetten. Met rijden nog nooit een hulpteugel gebruikt

14. Bent u tevreden over hoe uw paard nu loopt?
Ja, ze kan erg fris zijn maar doet wel zo'n beetje altijd haar best. Haha!

15. Heeft u voor dit paard eerder een paard beleerd of doorgereden?
Nee, wel een pony die L2 was geweest (maar meer op B niveau) liep naar de M2 gereden

16. Als u wilt kunt u mij een paar foto's sturen via de PB knop (in link!) daarbij verteld u dan op wat voor moment deze foto in de training is genomen (dmv. een datum bijvoorbeeld)