Verlatingsangst bij paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MariekedB

Re: Verlatingsangst bij paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:07

Hey Chant
Idd erg veel herkenbare puntjes.
Ik had ook zeker niet verwacht dat dit eruit zou komen.
Volgens mij bestaan er ook kruiden voor hengsten met extreem hengstengedrag, die je ook voor merries kan gebruiken die last hebben van hun hormonen. Weet alleen niet meer hoe het heet.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 21:12

Hoi. Het probleem met die kruiden en poeders is dat veel ervan worden aangeprezen voor merrie's die extreem hengstig zijn (toont ze bijna niet) of die niet drachtig willen worden ( nooit geprobeerd, wilde nog 2 jaar wachten).Ik heb geen idee wat ik dan zou moeten geven. Ik ga contact opnemen met de veearts over de mogelijkheid tot onderzoek, ben benieuwd wat ze zeggen als ik laat weten dat uit een reading is gebleken dat ze mogelijk hormonale problemen heeft....

rianneke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:09

Rustig opbouwen.
Eerst 1 kwartiertje weg, dan een half uur...
Succes!
xxx Amy

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 20:38

Dat zal ik de mensen op stal laten weten........Dat ze om de beurt hun paard een kwartiertje van stal mogen halen. Oh wacht, dat kan niet want dan flipt ze urenlang door.
Sorry voor mijn reactie maar als je het topic leest dan zie je wel dat het niet gaat over alleen staan maar over elke verandering op stal, er mag van haar niet 1 paard verplaatst worden.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:37

haha denk ook niet dat je dat voor elkaar krijgt chant. Denk dat er sommigen niet mee eens zijn dat ze hun paarden dan maar een kwatier eruit mogen zetten en dan weer naar binnen. En hoe moet dat dan met lessen? Maar een kwatier les en dan pauze haha.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:13

Dit heeft een paard bij de stal van een vriendin van mij ook, die wou perse naar buiten als andere ook naar buiten gaan. Zou je er verder niet te druk ommaken, dat kan je toch niet tegenhouden. Ze zijn dan gewoon 'jaloers' dat de andere naar buiten mogen, en hij niet (netzoals kleine kinderen bijv). Bekijk het zo maar eens.. Ik zou je er dus niet te druk ommaken!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:17

Ik heb het bij mijn merrie ook alleen dan als ik in de bak aan het stappen ben aan de hand of aan het rijden ben en er gaat een paard weg dan gaat ze steigeren , bokken en rennen .
Ik weet niet wat ik er mee moet , straffen helpt niet.
Iemand tips?
Groetjes

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 22:34

@moelie, waar ik mij druk om maak is dat het haar gezondheid niet ten goede komt. Ze is zo vermagerd dat ik een ander zadel moet gebruiken omdat ze haar eigen niet meer past.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:37

Hoe is ze buiten? Gaat ze dan ook tekeer als er een paard weggehaald wordt? Als ze dan wel rustig blijft is er dan niet een mogelijkheid om haar evt. met wat anderen in de wei of paddock te doen?