Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

plotie schreef:Ik heb in een boek gelezen dat je dus een 'rustige' houding moet aannemen, dus schouders een beetje laten hangen, hoofd niet oprichten en niet recht in de ogen kijken. na een tijdje kan ze in je geinteresseerd geraken en zelf naar je toe komen, maar dit vergt wel veel tijd... Succes!

lastig paard heb je:P

kakoo schreef:Sorry hoor, maar ik snap echt niet dat er mensen zijn die hun eigen paard niet kunnen vangen zoals sommigen hier melden. Volgens mij doe je dan echt iets niet goed met je paard. Bij mijn pony lopen er 20 in een wei en ze komen allemaal uit zichzelf en laten zich zo pakken.
Ik ben het dan ook helemaal met Liljebo eens. En dus vooral niet opjagen of in een hoek drijven!

Jeskim schreef:Mijn eigen paarden laten zich ook niet altijd even goed vangen, vooral als er iets lekkers in het spel is.. Mijn shet vond het veel te leuk in een land vol mais.. Dat heeft niet te maken met de verhoudingen. Die dacht, nee die maiskolven zijn te lekker.. Die heeft zich laten vangen omdat ik ook een maiskolf op begon te eten en dat was toch wel heel interessant..
Ook als ik ze net in een nieuw stuk land heb gezet en ze moeten er na een uurtje weer uit is het ook vaak even niet luisteren.. Na een par minuten heb ik ze wel, ze weten dat ze moeten luisteren, maar ja, het gras is zo aanlokkelijk..
Met de methode van Suzy Q hebben wij onze hond als pup vaak gevangen.. Dan wilde hij niet komen en dan ging ik maar even met de geitjes knuffelen, dan stond hij zo naast je..
wveerdonk schreef:met 2 grote longeerlijnen naar 1 hoek proberen te drijven???
Dat heb ik een keer gezien
en dat ging wel goed...
Al zie ik wel dat er al staat dat opdrijven niet hielp.
En met 2 of 3 paarden met ruiters de wei in
en dan richting hek rijden??? Ook al geprobeerd???
De meeste willen mee met de kudde...
proberen kan geen kwaad...