paard beleren!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Re: paard beleren!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:40

alle pony's die ik ingereden heb, hebben nooit overdreven gebokt of gek gedaan!

1e keer zadel op dan bokte ze wel of deden ze wat gek maar nooit met mij erop dat er echt een rodeo was ofzo soms 1 bok of iets maar dat was ook zo over

dus dat een bokkend paard bij inrijden hoort (weet niet meer wie het zij) vind ik absoluut niet

ik ben ook fel tegen zakken op de rug binden, ik heb het zelf gezien hoe er een zak onder een pony's buik kwam en de pony helemaal gek werd, ik verzeker je dan ben je ver van huis !

tijdje geleden heb ik een beetje een schrikkerig ponytje ingereden, die schoot als ik ging hangen een beetje naar voren, een paar passen zomaar dat ging vanzelf over dat is denk ik bij jou vast ook

maar bokt die of trapt die naar je en als die trapt, is dat gericht?

kerihuel

Re: paard beleren!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:14

Wij hebben van kleins af aan onze veulens voorbereid op het bereiden. Eerst via het aanraken van de rug, dan borstelen, deken op de rug leggen, dekensingel omdoen, hangen over de rug, etc. Op 2,5 jarige leeftijd er een zadel opgedaan, aangesingeld en erop gaan zitten (heel even dan omdat we eigenlijk vinden dat ze nog te jong zijn om compleet ingereden te worden). Ze keek alleen even om wie er op haar rug klom en dat was het verder. Een half jaar later nog een keer het zadel erop, deze keer in de rijbak. Ik had wel een cap opgezet een een bodyprotector aangedaan (je weet maar nooit). Ze liep gewoon in stap en draf, ging prima. Je hebt wel het vertrouwen nodig van je paard.