nog meerdere paarden die naar binnen willen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: nog meerdere paarden die naar binnen willen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:32

Mijn verzorgpaardje kan niet wachten tot ie naar buiten mag Haha!. Of het nu regent of droog is Tong uitsteken. Hij staat al voor de deur te wachten en ik moet hem dan echt binnenhouden anders gaat ie zo....

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:04

Mijn verzorgpony wilt op zich wel graag naar buiten, vooral als hij op de wei mag. Maar de paddock wordt hij snel zat, vooral met slecht weer merk ik dat hij liever binnen wilt staan als ik hem uit de paddock ga halen. Dan komt hij gelijk naar me toe, dringt hij voor de andere paarden om als eerste naar binnen te mogen. Hij vindt het wel best om buiten te staan maar genoeg is genoeg (zo'n idee heb ik).
Een andere reden kan ook zijn omdat hij binnen stro kan eten of iets anders te eten krijgt.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:05

mijn paarden komen savonds hard aangelopen al ze naar binnen mogen staan smiddags ook al wel te smeken maar moeten ze maar buiten blijven

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:08

Silence heeft dat ook.
Als hij er genoeg van heeft om op de wei te staan, kruipt hij onder de draad door en wandeld via het middenpad naar zijn stalletje.
Binnen gaat hij dan gewoon rustig staan knabbelen op zijn hooi en stro totdat de rest binnen komt of de staleigenaar zijn staldeur dicht komt doen.
Door zijn buitenluikje gaat hij dan soms naar de andere paarden kijken.
Ook kiest hij er soms voor om naar een andere wei te gaan. Vooral de wei met de veulens is erg populair bij hem en hij hang dat ook regelmatig de 'papa' uit.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:11

onze pony moet ik met dit gore weer echt naar buiten DUWEN... Ik voer de paarden buiten, maar als zij de kans krijgt gaat ze bij het buiten zetten rechtsomkeert de stal weer in. Ook als daar geen eten ligt. Ze heeft een broertje dood aan natte voeten Haha!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:16

oh ja, bij ons zijn ze allemaal zo verwend, als het slecht weer is staan ze zo weer voor de draad te schrapen, rennen of te hinniken hoor...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:18

Dan toch wel handig, dat Silence zichzelf binnen laat Clown

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:23

Ik heb er een die weet nooit wat ie wil Haha! Staat hij binnen dan staat hij te schrapen en te drammen, zet ik hem buiten dan loopt ie heen en weer te ijsberen binnen een uur. Binnen geen eten, buiten hooi en een maatje. Zet ik hem van buiten weer naar binnen, even blij en dan begint het weer Boos!
O ja en in de wei is het hetzelfde.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:27

Nikka schreef:
Ik heb er een die weet nooit wat ie wil Haha! Staat hij binnen dan staat hij te schrapen en te drammen, zet ik hem buiten dan loopt ie heen en weer te ijsberen binnen een uur. Binnen geen eten, buiten hooi en een maatje. Zet ik hem van buiten weer naar binnen, even blij en dan begint het weer Boos!
O ja en in de wei is het hetzelfde.

ik denk dat een schuilstal of uitloopstal in dit geval een oplossing zou kunnen zijn...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:28

Mag niet bij ons, landschapsvervuiling.

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:16

Die van mij vind het echt heerlijk om in stal te gaan Haha!
Ze staat dan alleen 's ochtends op de wei en 's middags in een uitloopje,
maar die wil maar al te graag in stal daarna Tong uitsteken

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:57

Bij mij staan ze overdag altijd buiten, bijna altijd ook op de wei, maar soms in de bak (zoals vandaag toen ze naast de wei mais aan het oogsten waren Duivel ). Mijn mooie, hoog in het bloed staande wedstrijdpaarden veranderen dan altijd meteen in zwijnen als ze buiten staan... Haha! . Stampen in de plassen, rollen in de modder, elkaar onder spetteren (en het liefst mij ook nog...). Maar als het 5 uur is vinden ze het genoeg en komen braaf aan het hek wachten tot ik ze kom halen. Etenstijd is tenslotte etenstijd.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:55

die van mij zou, als jong paard zijnde, niets liever moeten doen dan op de wei staan. Nou.... daar heeft zij andere ideeën over Clown Ze heeft een periode 24/7 op de wei gestaan, daar werd ze echt niet blij van Nu staat ze snachts op stal en dat bevalt haar veel beter. En als het vies weer is (lees: 2 druppels water en een puf wind) wil mevrouw naar binnen. En aangezien madam nogal houdini neigingen heeft en van het doe-het-zelven is, gaat ze dan ook naar binnen Clown of haar kudde nu op de wei staat of niet. Mijn paard heeft dus duidelijk niet goed opgelet in de NH lessen Nagelbijten / Gniffelen . Ik heb voor haar dan ook een stal gezocht waar ze overdag naar buiten gaat en 's nachts op stal, vooral omdat IK het wel belangrijk vind dat ze buiten komt. Zij gaat liever knus op stal met een pluk hooi, beetje kantklossen en breien Clown

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:29

Jeps, hier nog eentje. In de zomer tegen zonsondergang en ze zijn nog niet binnen gehaald, agan ze voor het hek staan miepen met wat schrapen en slaan. Denk dat het ook een kwestie van gewenning is. Zo zijn ze hier altijd, maar eenmaal dag en nacht op het land dan wennen ze er na een tijdje wel aan.

Maar zeker nu met dit weer kan ik het goed voorstellen. Binnen immers een warm stalletje, maar belangrijker; lekker hooi en kuil onbeperkt. Toch ook wel lekker na een hele dag gras Lachen
Momenteel staan ze in de bak, dus is het naar binnen gaan na een uurtje al een 'feest'.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:18

Schimmelig schreef:
Mijn paard staat overdag graag buiten, maar na etenstijd in de avond liever op stal Lachen

de mijne wil ook altijd na etenstijd naar binnen, zowel 's zomers als 's winters

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:05

Haha kjoetie
Ik weet dat het off topic is, maar ik moet erg lachen om die omschrijving *LOL*

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:36

Nagelbijten / Gniffelen ik heb gewoon een heel huiselijk paard Ja Moet er wel bij zeggen, omdat er op die stal geen spijlen maar hout tussen de stallen zit, wil ik wel een open bovenkant zodat mevrouw alle roddels op stal kan blijven volgen. Er zal maar eens iets gebeuren waar ze niet met haar neus bovenop kan staan, dat kan natuurlijk niet Vork Maar ze staat zeer graag in haar stal, lekker kuilgrasjes knabbelen, beetje naar buiten koekeloeren, en dan heeeeeel hard hinneken als er eíndelijk Nors opkijken eens brokjes komen. Ze krijgen immers verder nooit wat, de arme zielen Ach gut

Ik moet dan ook geregeld een gefrustreerde Kimmie261 aanhoren omdat die naturalknol van mij weer zelf teruggaat naar stal of onder dreiging pas richting wei wil gaan Nagelbijten / Gniffelen Ik ben er eigenlijk wel blij mee, vanwege haar exzeem is het wel zo handig dat ze 's nachts op stal gaat, en dat is dan toch een heel eind minder als je een paard hebt dat op tilt slaat op stal..
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 04-12-07 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:42

Mijn paard staat ook liever op stal. Maakt niet uit of het zomer of winter is. De paarden staan bij ons ruim in het gras. Van de zomer stond het gras tot ruim aan de kogels en toch wilde die van mij naar binnen....... Als ik m buiten zet gaat hij de eerste paar uur grazen en dan is het gedaan met de rust. Langs de lange zijde van wei ijsberen, daar zit nu een diepe geul die voor gemak als sloot door kan gaan. Hij loopt net zo lang zich zelf overstuur dat het zweet/schuim op het lijf staat. Het maakt niet uit dat alle andere buiten staan en hij alleen naar binnen gaat, als het maar naar stal toe is.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:44

In deze tijd van het jaar gaan ze tussen vier en vijf naar binnen en dan willen ze ook ECHT naar binnen. Gaan ze lopen dreinen bij het hek en als ze de kans kregen gingen ze liever in galop dan in stap richting stal. Ze krijgen dan ook eten.

Maar in de zomer staan ze 24 uur per dag buiten, en dan hebben ze dat helemaal niet. Tenminste, als ik er eentje uithaal om te rijden bv dan loopt die wel enthousiast mee naar stal en dan kijkt de rest ook van "oh gaan we?" Maar ze staan savonds niet bij het hek ofzo. Ze vermaken zich dan prima.

Ik denk dat het dus maar net is wat ze gewend zijn.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:48

mijn paard kan nu sinds een kleine maand zelf kiezen wat hij wil. Voorheen kon hij paar uurtjes per dag op de wei. Dan is hij t ook wel weer zat en gaat hij voor t hek lopen zo van ik wil weer naar binnen. Dag en nacht op t land doe ik m geen plezier mee

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:56

meggiemeg schreef:
Mijn paard staat ook liever op stal. Maakt niet uit of het zomer of winter is. De paarden staan bij ons ruim in het gras. Van de zomer stond het gras tot ruim aan de kogels en toch wilde die van mij naar binnen....... Als ik m buiten zet gaat hij de eerste paar uur grazen en dan is het gedaan met de rust. Langs de lange zijde van wei ijsberen, daar zit nu een diepe geul die voor gemak als sloot door kan gaan. Hij loopt net zo lang zich zelf overstuur dat het zweet/schuim op het lijf staat. Het maakt niet uit dat alle andere buiten staan en hij alleen naar binnen gaat, als het maar naar stal toe is.

heeel herkenbaar. Doet de moeder van Yippie (en Yippes zelf soms...) ook. Van links naar rechts en heen en weer.. om bloednerveus van te worden. Maakt niet uit hoe laat het is, zelfs toen ze op de wei gevoerd werden deden ze dat, dus gewenning is het niet. Dan kunnen ze me nog heel veel vertellen, en ik ben echt niet voor het 23/7 opstallen van paarden, maar in zo'n geval doe je zo'n dier toch ook helemaal geen lol met 24/7 weidegang? Gewoon lekker paar uurtjes eruit, en dan naar binnen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:04

Klopt helemaal Kjoetie, je wordt er helemaal nerveus van als je de rest lekker ziet grazen en 1 heeft het in zijn hoofd gehaald dat hij naar binnen wil en dan blijft heen en weer lopen. Mijn paard staat al 8 jaar op deze stal en ook al die tijd in die wei, sinds dit jaar is hij hier mee begonnen. Bij ons hebben alle paarden een eigen wei, lekker ruim en veel gras, beschutting van bomen in elke wei en ze zien elkaar . We hebben helaas te veel paarden die niet lekker samen kunnen, dus vandaar de oplossing om de paarden die apart moeten in hun eigen wei te plaatsen en wel zo dat ze de anderen kunnen zien en eventueel kunnen kroelen over de heining heen.
Andere jaren maakte het die van mij dus totaal niet uit, al stond hij de hele dag en nacht buiten. Het is dit jaar echt een drama!