. Of het nu regent of droog is
. Hij staat al voor de deur te wachten en ik moet hem dan echt binnenhouden anders gaat ie zo.... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Of het nu regent of droog is
. Hij staat al voor de deur te wachten en ik moet hem dan echt binnenhouden anders gaat ie zo.... 

Staat hij binnen dan staat hij te schrapen en te drammen, zet ik hem buiten dan loopt ie heen en weer te ijsberen binnen een uur. Binnen geen eten, buiten hooi en een maatje. Zet ik hem van buiten weer naar binnen, even blij en dan begint het weer 
Nikka schreef:Ik heb er een die weet nooit wat ie wilStaat hij binnen dan staat hij te schrapen en te drammen, zet ik hem buiten dan loopt ie heen en weer te ijsberen binnen een uur. Binnen geen eten, buiten hooi en een maatje. Zet ik hem van buiten weer naar binnen, even blij en dan begint het weer
O ja en in de wei is het hetzelfde.

). Mijn mooie, hoog in het bloed staande wedstrijdpaarden veranderen dan altijd meteen in zwijnen als ze buiten staan...
. Stampen in de plassen, rollen in de modder, elkaar onder spetteren (en het liefst mij ook nog...). Maar als het 5 uur is vinden ze het genoeg en komen braaf aan het hek wachten tot ik ze kom halen. Etenstijd is tenslotte etenstijd.
Ze heeft een periode 24/7 op de wei gestaan, daar werd ze echt niet blij van
Nu staat ze snachts op stal en dat bevalt haar veel beter. En als het vies weer is (lees: 2 druppels water en een puf wind) wil mevrouw naar binnen. En aangezien madam nogal houdini neigingen heeft en van het doe-het-zelven is, gaat ze dan ook naar binnen
of haar kudde nu op de wei staat of niet. Mijn paard heeft dus duidelijk niet goed opgelet in de NH lessen
. Ik heb voor haar dan ook een stal gezocht waar ze overdag naar buiten gaat en 's nachts op stal, vooral omdat IK het wel belangrijk vind dat ze buiten komt. Zij gaat liever knus op stal met een pluk hooi, beetje kantklossen en breien
Schimmelig schreef:Mijn paard staat overdag graag buiten, maar na etenstijd in de avond liever op stal
ik heb gewoon een heel huiselijk paard
Moet er wel bij zeggen, omdat er op die stal geen spijlen maar hout tussen de stallen zit, wil ik wel een open bovenkant zodat mevrouw alle roddels op stal kan blijven volgen. Er zal maar eens iets gebeuren waar ze niet met haar neus bovenop kan staan, dat kan natuurlijk niet
Maar ze staat zeer graag in haar stal, lekker kuilgrasjes knabbelen, beetje naar buiten koekeloeren, en dan heeeeeel hard hinneken als er eíndelijk
eens brokjes komen. Ze krijgen immers verder nooit wat, de arme zielen
Ik ben er eigenlijk wel blij mee, vanwege haar exzeem is het wel zo handig dat ze 's nachts op stal gaat, en dat is dan toch een heel eind minder als je een paard hebt dat op tilt slaat op stal.. 
meggiemeg schreef:Mijn paard staat ook liever op stal. Maakt niet uit of het zomer of winter is. De paarden staan bij ons ruim in het gras. Van de zomer stond het gras tot ruim aan de kogels en toch wilde die van mij naar binnen....... Als ik m buiten zet gaat hij de eerste paar uur grazen en dan is het gedaan met de rust. Langs de lange zijde van wei ijsberen, daar zit nu een diepe geul die voor gemak als sloot door kan gaan. Hij loopt net zo lang zich zelf overstuur dat het zweet/schuim op het lijf staat. Het maakt niet uit dat alle andere buiten staan en hij alleen naar binnen gaat, als het maar naar stal toe is.