odique schreef:Dat beest heeft inderdaad een gedragsstoornis! Wij hebben net zo een ruin op stal staan die ook het sociale kuddeleven niet helemaal heeft meegekregen. Als hij het in zn kop krijgt dan jaagt hij net zolang achter zn slachtoffer aan tot iemand er tussen springt. Het laatste slachtoffer is overleden door de stress van het achterna gezeten worden (moet er wel bij zeggen dat dit paard waarschijnlijk al een zwak hart had). Hij doet hetzelfde bij schapen: pakt ze bij hun wol en slingerd ze door de lucht, vervolgens gaat hij er nog eens op staan en in bijten. Sindsdien staat hij dus niet meer bij schapen in het land en alleen bij paarden die hem de baas zijn.
Maar wat dat paard bij jouw merrie heeft gedaan is wel heel extreem, zelfs als ze op de grond ligt blijven bijten en aanvallen. Volgens mij is dat beest echt gestoord, en ik zou mijn paard daar ook nooit meer bij in het land willen hebben. Is er een mogelijkheid dat je je paard in een andere groep op de wei kan zetten?
Ik denk juist dat het verstandiger is om juist onderdanige paarden erbij in te gooien.
Ik heb een merrie die mega onderdanig is.
Een vriendin van mij heeft een mega dominante ruin (ook een paard wat veel alleen opgegroeid is)
Dat paard mept ook veelal alles in elkaar.
maar omber (mijn merrie niet)
Omdat Omber precies doet wat er van haar gevraagd word.
Ze gaat nooit een confrontatie aan.
Ik zou haar ruin dus ook nooit bij Olly (mijn andere paard) indoen, omdat die ook een beetje bazig is.
, en ik zou mijn paard daar ook nooit meer bij in het land willen hebben. Is er een mogelijkheid dat je je paard in een andere groep op de wei kan zetten?