Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik maak altijd wel duidelijk dat ik het niet wil door NEE! te roepen en ze weg te duwen, meestal lukt dit aardig en raken ze vanzelf weer afgeleid
Hij wreef twee keer met zijn kop zacht langs me en ging toen met zijn neus tegen mijn knieën staan, zijn kop tegen mijn bovenbenen, zodat ik zijn manen lekker kon krabbelen
Heb veel paarden meegemaakt , maar dit was nieuw. Hij deed hetzelfde als onze hond (al is die niet zo groot en heeft hij geen manen
)

pinkyhorse schreef:ja, ik denk ook dat het te maken heeft met jeuk...
"Oh, kijk, daar staat een schuurpaal (wij dus...), even lekker schuren..."
Vele kindjes denken dan: "joepie, dat paardje heeft mij graag! zie je?"
Maar wij weten wel beter
merrieveulen schreef:pinkyhorse schreef:ja, ik denk ook dat het te maken heeft met jeuk...
"Oh, kijk, daar staat een schuurpaal (wij dus...), even lekker schuren..."
Vele kindjes denken dan: "joepie, dat paardje heeft mij graag! zie je?"
Maar wij weten wel beter
uiteraard. maar dan nog, is het dan fout? overigens zou ik ook eens goed kijken wanneer het paard schuurt. de mijne doet zjin voorhoofd altijd even als ik het hoofdstel afdoe, en dat is dan ook echt jeuk. als ik in de wei kom is het meer een zetje, zonder jeuk. bij mijn kleine merrie en mijn jaarling is het ook geen jeuk, mijn merrie maakt er al snel een flinke kopstoot van (gelukkig komt dat niet zo gek hard aan want ze is goudeerlijk en niet zo groot), en de jaarling gaat net zo lang door tot ik hem uitgebreid begroet heb. noem het aangeleerd gedrag, maar het heeft zéker niet allemaal met jeuk te maken. dat is slechts een deel. niet ieder paard is zo afstandelijk dat het alleen tegen je aan komt staan als hij jeuk heeft, sommige paarden hebben nou eenmaal meer met hun 'baasje' dan alleen het vervullen van de rol als rijdier.

Maar hij mag me best wel is als schuurpaal gebruiken, is best lekker zo een massage.

_nicolle_ schreef:Als ik gewoon even in de wei zit bij mijn vz-shetje doet ze dat ook wel eens bij mij, ik straf wel af.
ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken er worden 2 dingen gezegt dat het niet mag omdat je dan lager bent en omdat het wel mag... wat is het nu precies? moet ik het nu afstraffen als ze (vooral dat plekje onder haar hoofd) schuurt of moet ik dat voelen als even lekker knuffelen (ze vind het bijvoorbeeld niet eng als ze ligt en ik kom er aan ik kan zo bij haar gaan liggen en ze komt ook vaak een gewone knuffel halen, kriebelen bij haar shoft) of is het aandacht vragen?
, net een kusje
,

, best wel schattig... Maar soms ook wel is vervelend...
.