Ze staat normaal 6 op 7 dagen aan het werk !!! En niet zo'n beetje recreatief ! Echt dressuurtrainingen !!
Nu het wel terug goed weer is heb ik terug elke dag kunnen rijden & dit gaat beter ! Ik longeer haar eerst voor het rijden en rijd dan een dik uur. En op het einde van de training laat ik haar altijd even goed doorrazen !
Ik zet haar niet meer terug in het voer ! Ze krijgt nu 3kg kruidenmuesli met low-proteine en arm aan suikers.
Mijn probleem was niet dat ze te explosief voor me is, ze is wel een pittig paardje maar daar hou ik van ! Mijn probleem was juist doordat ik dagen aan een stuk niet kon rijden op de piste omdat ze er in wegzakte, ze gwn nog pittiger werd omdat ze haar energie niet kwijt kon.
Nu staat er overigens een nieuw vriendje bij haar in de wei. Ze had al een vriendje op de wei. Maar de pony die nu bij haar op de wei is komen te staan is ook zo'n vurig paardje & nu lopen ze samen dagelijkse te galloperen tot en met !
Overigens weet ik dat er sommige paarden pittiger zijn dan andere en ik zei dit zelf nog dus wil ik hier geen commentaar meer op !
Weide is op het voorstuk zanderig (aan de stallen) maar de rest is zo vol als het maar kan zijn.
Ik ga nu trouwens ook met het meisje van de pony elke keer als onze piste onder water staat naar de manege om in de binnenpiste te rijden met de vrije uren.
Ook wil ik nog even zeggen dat sommige mensen gewoon beter moeten lezen voor alleer ze zo bruusk reageren ! Dit kan ik trouwens ook !